۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین عدم تحقق وعده های پسابرجامی دولت صدای صالحی و لاریجانی را هم درآورد/ زمزمه های خطرناکی از سوی مشاوران رئیس جمهور شنیده می شود
کد خبر: ۱۴۷۰۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۶ ساعت: ۱۳:۲۹ ↗ لینک کوتاه

احمد پناهیان:

عدم تحقق وعده های پسابرجامی دولت صدای صالحی و لاریجانی را هم درآورد/ زمزمه های خطرناکی از سوی مشاوران رئیس جمهور شنیده می شود

عدم تحقق برخی از وعده وعیدهای پسابرجامی دولت و همچنین اقتصاد رو به رکود و متزلزل ایران در دوران قبل و بعد از برجام مارا بر این داشت تا به ارزیابی، تحلیل و صحبت های حجت الاسلام و المسلمین طی مصاحبه ای تحت عناوین فوق بپردازیم.

عدم تحقق وعده های پسابرجامی دولت صدای صالحی و لاریجانی را هم درآورد/ زمزمه های خطرناکی از سوی مشاوران رئیس جمهور شنیده می شود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حجت الاسلام احمد پناهیان در خصوص علل عدم تحقق وعده و وعیدهای پسابرجامی دولت گفت: وعده های بسیاری از سوی دولتی ها مطرح شده که تاکنون به آنها جامه عمل پوشانده نشده و در این زمینه آقایان صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و حتی رئیس مجلس هم شکایت خود را از عدم تحقق وعده ها اعلام کردند.

وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری نیز بارها به دولت وقت و همچنین دولت پیشین اعلام کرده بودند که امریکایی ها عهد شکن هستند و به وعده های خویش عمل نخواهند کرد، اما دولت اسرار داشت تا حتماً مذاکرات انجام شود. از دشمن نمی توان توقع پایبندی به عهد داشت چون زور، استکبار و بی منطقی در سال های متمادی جزء منطق و باورشان بوده است. در واقع دشمن اگر پایبند بود استکبار نمی شد. لذا عجیب نیست اینان به وعده خود پایبند نباشند و به تعهدات خودشان عمل نکنند. این به این منظور است که عدم پایبندی به تعهد و وعده هایشان عجیب نیست، اگر هم در مواقعی به وعده هاشان عمل کنند باید دید که قصد و نیتشان چسیت تا بتوانند در باورها و عقاید ملت ایران تردید ایجاد کنند که نشان دهنده این است که آن ها قابل اعتماد نیستند.

پناهیان در خصوص اقتصاد رو به رکود و متزلزل دولت این چنین بیان می کند: زمزمه هایی شنیده می شود که متاسفانه نشان دهنده خطر و هشدار می باشد. بحث هایی هم از سوی مشاورین رئیس جمهور می شود به این معنا که امروزه استقلال به معنای واقعی کلمه معنایی ندارد. استقلال برای دوران بعد از انقلاب مناسب بود که این حکومت بخواهد همچنان روی پای خود بایستد و به دولت های شرقی و غربی تکیه نداشته باشد و بعد از حکومت برای رسیدن به توسعه و پیشرفت کلمه و لفظ استقلال را کنار گذاشته و به دنبال مشارکت در قدرت باشید.

وی خاطر نشان کرد: این ادبیات که ما امروز به استقلال نیازی نداریم می بایست از گفتمان های کارگزارن نظام خارج شود. امروزه که توسعه ما شعار میدانی شده منوط به این است که شما باید با دنیا قهر نباشید، ما با اروپا و غرب قهر نیستیم بلکه تنها در مقابل استکبار دولت مردان امریکا ایستاده ایم. امام راحل(ره) نیز این چنین فرمودند که حاضریم از گرسنگی بمیریم اما زیر بار ظلم و استکبار نباشیم. این سخن ارزشمند امام را می بایست الگو و سرمشق خود قراردهیم.

حجت الاسلام پناهیان در پایان به اقتصاد مقاومتی اشاره داشته و عنوان کرد: امروزه اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد درون زاست یعنی اینکه بتوان به درون تکیه کرد. حرف هایی که بعضی ها مطرح می کنند به این معنی است که باید درها را باز کنید دیگران بیایند سرمایه گذاری کنند و بعد از رسیدن به منافعشان بتوانند به افکار و سیاست آن ها ورود پیدا کند.

انتهای پیام/7008

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان