۰۶/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۵ سه شنبه

صبح قزوین هویت انقلاب اسلامی از قیام عاشورا نشات گرفته است/ ۱۳ آبان روز ایستادگی حق در برابر باطل
کد خبر: ۱۴۶۹۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

هویت انقلاب اسلامی از قیام عاشورا نشات گرفته است/ ۱۳ آبان روز ایستادگی حق در برابر باطل

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تمام هویت انقلاب اسلامی از قیام عاشورا معنا می یابد و تا زمانی که به مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم می پردازیم انقلاب مفهومی عاشورایی دارد.

هویت انقلاب اسلامی از قیام عاشورا نشات گرفته است/ ۱۳ آبان روز ایستادگی حق در برابر باطل
به گزارش صبح قزوين ، در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه بر عهده داشت، به بررسی دلایل قیام عاشورا و ویژگی های یاران امام حسین(ع) پرداخت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این پیام ابدی عاشورا است که باید با ظلم و ستم مبارزه کرد اما آیا هر انسانی ظرفیت مقابله با ظلم و ستم را دارد.

وی تاکید کرد: تمام هویت انقلاب اسلامی از قیام عاشورا معنا می یابد و تا زمانی که به مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم می پردازیم انقلاب مفهومی عاشورایی دارد.

ابوترابی اظهار داشت: مبارزه با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا از کلیدی ترین مولفه های انقلاب اسلامی است، مگر می شود انقلابی عاشورایی باشد و در برابر مستکبرین سکوت کنند؟ مگر می شود انقلابی از قیام امام حسین (ع) نشات گرفته باشد و در برابر ظلم سکوت اختیار کند.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: هویت انقلاب در مبارزه با ظلم و در مقابله با باطل تعریف می شود، اگر امروز انقلاب اسلامی به قله های مبارزه با ظلم و قله های علم و دانش دست یافته و می تواند تعریفی دقیق از مردم سالاری دینی ارایه دهد در پرتو ایستادگی در برابر مستکبرین است.

وی تاکید کرد: امیدواریم 13آبان ها همیشه به عنوان نماد ایستادگی حق در برابر باطل در تاریخ بدرخشد.

ابوترابی ادامه داد: امید است دولتمردان جمهوری اسلامی و قانون گذاران با تعامل با هم در شناسایی چالش ها و مشکلات و دستیابی به راه حل ها زمینه دستیابی ایران به قدرت اقتصادی را فراهم کنند همانطور که ملت ایران امروز به قدرت سیاسی دست یافته است تا هیچگاه نظام سلطه نتواند علیه ایران از ابزار تهدید اقتصادی استفاده کند.

 در پایان سخنان ابوترابی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با شعار "مرگ بر آمریکا" اظهارات وی را تایید کردند.

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان