۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین تظاهرات بحرینی ها در منطقه عالی
کد خبر: ۱۴۶۰۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

تظاهرات بحرینی ها در منطقه عالی

هزاران بحرینی با برگزاری تظاهراتی در منطقه عالی خواستار آزادی بازداشت شدگان و ارائه خدمات درمانی به آنها از جمله عبدالوهاب حسین و حسن المشیمع شدند.

تظاهرات بحرینی ها در منطقه عالی
به گزارش صبح قزوين به نقل از پایگاه الوفاق، منابع بحرینی از  برگزاری تظاهرات در منطقه عالی و حمل تصاویر عبدالوهاب حسین رهبر جریان الوفاء که از نظر جسمانی در زندان آل خلیفه وضع وخیمی دارد خبر دادند.

در این تظاهرات شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق تصویر عبدالوهاب حسین را حمل می کرد و خواستار ارائه خدمات درمانی به رهبر جریان الوفاء و دیگر زندانیان بحرینی شد.

در پایان این تظاهرات بیانیه ای از سوی مخالفان صادر شد و در آن اعلام کرد: شانه خالی کردن رژیم از توجه به خواسته های مردمی بحران را پیچیده تر می کند و جز راه حلی که مردم در آن نقش داشته باشند بقیه راه حل ها بی نتیجه است.

در این بیانیه آمده است: خواسته ما عدالت،برابری و دموکراسی است و انقلاب مسالمت آمیز ادامه خواهد یافت و این انقلابی است که با وجود خشونتها با گذشت دو سال و نیم همچنان روند مسالمت آمیز خود را حفظ کرده است.
خواسته های مردم بحرین دستگاه قضایی مستقل، امنیت مردم،دولت و پارلمان منتخب و عدالت است.

مخالفان بیان کردند: شرایط منطقه ای و بین المللی به نفع استبداد و دیکتاتوری نیست و به نفع ملت بحرین و  خواسته های برحق آنهاست و تلاشها برای سرکوب خواسته های مردم بحرین راه به جایی نخواهد برد.

در این بیانیه مخالفان بر ضرورت آزادی همه شخصیتهای سیاسی و ملی در بند آل خلیفه تاکید کردند.

مخالفان بیان کردند: مسئولیت بی توجهی در درمان بازداشت شدگان به ویژه عبدالوهاب حسین برعهده رژیم بحرین است.
رژیم باید به مسئولیت خود در قبال درمان زندانیان به ویژ] عبدالوهاب حسین و حسین المشیمع از رهبران مخالفان عمل کند.

مخالفان بحرینی همچنین تلاشهای غیرانسانی برای اخراج آیت الله شیخ نجاتی به عنوان یک شخصیت ملی و اسلامی و سلب تابعیت از وی و سی نفر دیگر را محکوم کردند و آن را اقدامی غیر قانونی دانستند.

مخالفان همچنین انتقام گیری سیاسی از شهروندان بحرینی به سبب بیان دیدگاههایشان را را مورد مخالفت قرار دادند.

مخالفان یورش به ساختمان جمعیت الوفاق در منطقه القفول در منامه را نیز محکوم کردند و اعلام کردند: موزه انقلاب بحرین واقعیتی است که اقدامات سرکوبگرانه نیز نمی تواند آن را تحت الشعاع قرار دهد.

شایان ذکر است که وضع جسمانی عبدالوهاب حسین به علت بی توجهی رژیم وخیم شده است.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان