۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین قرآن هادی و رهبر معصوم هدایتگر انسان است
کد خبر: ۱۳۸۰۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت السلام قرائتی در دانشگاه بین الملل قزوین:

قرآن هادی و رهبر معصوم هدایتگر انسان است

حجت السلام محسن قرائتی: قرآن هادی است اما هدایت کننده می خواهد که آن هدایتگر رهبر معصوم است.

قرآن هادی و رهبر معصوم هدایتگر انسان است

به گزارش صبح قزوین، حجت السلام محسن قرائتی در سی و ششمین دوره نشست مهدویت، انتظار، دانشگاه، که در سالن اجتماعات دانشگاه امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: انسان نیاز به رهبر دارد چون عقل کامل ندارد.
اگر عقل انسان کامل بود هیچ وقت تصمیم اشتباهی نمی گرفت، رهبر باید معصوم باشد تا بتواند انسان را هدایت کند؛ قرآن هادی است اما هدایت کننده می خواهد برای مثال در قرآن تعداد رکعات نماز ذکر نشده است.
قرآن قوانین کلی دارد اما کسی را می خواهد که آنها را شرح دهد.

وی در خصوص جایگاه عید غدیر خم در بین مسلمانان، اذعان داشت: رهبر را خدا تعیین می کند، پیامبر(ص) در غدیر خم فرمودند:" من کنتم مولا فهذا علی مولا"، و تمام علمای شیعه و 356 عالم سنی واقعه غدیر و جانشینی امیرالمومنین را قبول دارند، اما اهل سنت مولا را دوست تفسیر می کنند.

حجت الاسلام قرائتی از بهترین سخنرانی عمر70 ساله اش یاد کرد و ادامه داد: از طرف ایران برای سخنرانی به یک کنگره علمی رفتم که متوجه شدم حاضرین جلسه از اساتید دانشگاه هستند و اهل سنت و جزء فرقه وهابیت، حاضرین خیلی از سخنرانی من راضی بودند در انتهای جلسه یکی از اساتید گفت احسنت؛ ولی حیف که شیعه هستی.

وی در ادامه ابراز داشت: برای اثبات این که چرا شیعه هستم یک دقیقه وقت خواستم و گفتم اگر نتوانستم اثبات کنم به عنوان یک وهابی در تلویزیون رسمی پاکستان سخنرانی می کنم.
از قرآن سه آیه را خواندم، یطهرکم تطهیرا، وسابقون سابقون، قتل فی سبیل الله، و برای هر کدام از آیات دلیلی را بیان کردم و این گونه حقانیت مذهب خود را به اثبات رساندم.

این مفسر قرآن در ادامه به برخی از سوالات مکرر که در مورد امام زمام(عج) وجود دارد اشاره کرد:

1- چرا امام زمان (عج) را می خواهیم؟ به همان دلیل که پیغمبر(ص) را می خواستیم.

2- چطور یک کودک 3 ساله امام شد؟ همانطور که یک فلش مموری، ساخت یک مهندس می تواند در کمتر از یک دقیقه اطلاعات یک کتابخانه را در خود جا دهد، خداوند متعال هم می تواند علم امامت را از امام حسن عسگری(ع) به یک کودک 3 ساله منتقل کند.

3- چطور امام زمان (عج) عمر طولانی دارد؟ همانطور که خداوند قادر است موی مژه انسان را در تمام عمرش به یک اندازه نگه دارد قادر به حفظ امام زمان (عج) نیز هست.

4- چرا امام زمان (عج) غایب است؟ وقتی که 11چراغ هدایت خاموش می شود چراغ 12 غایب می ماند، تا زمانی که صلاح به ظهور باشد.

5- امام زمان (عج) چطور حکومت را به دست می گیرد؟ همانطور که ایران انقلاب کرد، همانطور که شهید رجایی که یک معلم ساده بود ریئس جمهور شد.

6- آيا امام زمان (عج) بر زندگی ما نظارت دارد؟ هر هفته امام زمان بر کارها و گفته های ما نظارت می کنند.

قرائتی در مورد جایگاه ولایت فقیه، توضیح داد: هر چیز حقیقی تقلبی هم دارد؛ مانند عرفان های کاذب، ما عرفان هایی را قبول داریم که از کانال فقه به ما رسیده باشد.
هر کشوری ولایت فقیه دارد؛ ولایت فقیه یعنی کسی که آخرین تصمیم را می گیرد.

هر کدام که می توانید ازدواج کنید

این معلم و مفسر قرآن چند تذکر به دانشجویان حاضر در جلسه داد:

1- هر کدام که می توانید ازدواج کنید، همسر لباس است و لباس بعد از اکسیژن و آب جزء سه نیاز اصلی انسان برای زندگی است؛ سنت های غلط را بشکنید، اسلام می گوید زود ازدواج کنید.
یک جوان اگر خوب نماز بخواند و ازدواج کند می توان گفت کامل است.

2- دو نوع زلزله وجود دارد روحی و زمینی؛ برای این که دچار زلزله روحی نشوید حتما شماره تماس یک اسلام شناس را همراه داشته باشید و سوالات دینی خود را از یک اسلام شناس بپرسید.

3- تماشاگر ورزش نباشید، ورزش کنید.

4- روزانه نیم ساعت مطالعه در مورد اسرار نماز داشته باشید.

5- برای کار هایتان برنامه ریزی داشته باشید تا از وقت بهترین استفاده را ببرید.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان