۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین شکرانه ایزدی اولین مدال آور زن مسابقات تکواندو اندونزی است
کد خبر: ۱۳۶۶۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

گفت و گو با نوزدهمین مدال آور طلای کاروان ایران؛

شکرانه ایزدی اولین مدال آور زن مسابقات تکواندو اندونزی است

شکرانه ایزدی، نماینده ایران در مسابقات وزن ۶۷کیلوگرم تکواندو در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی برابر حریف خود خود به برتری دست یافت و مدال طلا را به گردن آویخت.

شکرانه ایزدی اولین مدال آور زن مسابقات تکواندو اندونزی است

به گزارش صبح قزوین، شکرانه ایزدی مدال آور رشته تکواندو در فینال وزن 67کیلوگرم برابر حریفی از مراکش با نتیجه 7 بر 3 به پیروزی رسید و قهرمان شد.
وی نوزدهمین مدال طلای کاروان ایران را در این بازی‌ها به دست آورد.

شکرانه ایزدی در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین، اظهار کرد: ابتدای شروع فعالیت ورزشی ام از کلاس های  تابستانی شروع شد و چون از لحاظ فیزیکی برای تکواندو ارجحیت داشتم، این ورزش را ادامه دادم.

این قهرمان تکواندو ابراز کرد: 7 سال است که تکواندو کار می کنم ولی اگر زودتر با مسابقات درون استانی آشنا می شدم زمینه قهرمانی بیشتر برایم فراهم می شد.

وی ادامه داد: در اولین اعزامم به اسپانیا مقام دوم را کسب کردم که تنها مدال کاروانی ایران بوده است، در تونس مدال طلا را کسب کردم و در مسابقات جهانی مکزیک جز 4 نفر اعزامی شدم.

قهرمان تکواندو افزود: در کشورهای اسلامی  در اندونزی جز 6 نفر  نمایندگان زن ایران بودم و حریفانم ترکیه، سنگال و مراکش بودند که در رقابت با آنان توانستم مدال طلا را کسب کنم.

وی در خصوص اردو های تکواندو، گفت: در اندونزی یک ماه و نیم در اردو بودم و در جهانی 6 ماه را در مکزیک گذراندم.

این قهرمان تکواندو توضیح داد: به مبارزه تکنیکی" دولیاچاگی درجا روی صورت حریف" علاقه دارم و در زمان مناسب از آن استفاده می کنم.

وی  با بیان این که همیشه هادی ساعی را بخاطر پشتکار ورزشی که دارد تحسین می کنم، اذعان داشت: پدر، مادر و همسرم  یک اصل در زندگی ام هستند.

ایزدی در ادامه گفت: سطح مسابقات اسپانیا بسیار بالا بود؛ ولی من دچار استرس نشدم و بدون آنکه مغلوب نام و سابقه آنها شوم، به راحتی توانستم به پیروزی دست یابم.

وی افزود: شرکت در مسابقات و تورنمنت های بین المللی کمک می کند تا بچه ها آماده تر شوند و با تجربه و توانمندی لازم در برابر حریفان خود در رقابت های مهم حضور یابند.
وی در خصوص تحصیلاتش اذعان داشت: دانشجوی  مدیریت دولتی هستم ولی قصد دارم تحصیلاتم را در زمینه تربیت بدنی ادامه دهم.

این قهرمان تکواندو تصریح کرد: در استان اکثرا به ورزشکاران مرد توجه می شود در صورتیکه زنان می توانند افتخار کشور در زمینه ورزشی باشند.

ایزدی افزود: دلم می خواهد همیشه بازیکن باقی بمانم؛ البته باید مربیان ورزشی انگیزه و خلاقیت را به بازیکنان انتقال دهند.

DSC03501

مربی که برای تیم ملی بازیکن می سازد

در ادامه طاهره محمدی عضو کمیته داوران ورزش تکواندو در گفت و گوبا خبرنگار صبح قزوین، اظهار کرد: روحیه جنگنده و مبارز جویانه داشتم و همین سبب شد تا به ورزش تکواندو بپردازم.

محمدی در خصوص تفاوت کاراته و تکواندو گفت: در تکواندو مبارزات کنترل شده نیست ولی در کاراته  مبارزات کنترل می شود.

وی گفت: شکرانه ایزدی افتخاری برایم در عرصه ورزش تکواندو است و با بازیکنم همانند دو دوست صمیمی هستم.

عضو کمیته داوران ورزش تکواندو ابراز کرد: با شکرانه ایزدی در باشگاه چمران آشنا شدم و به دلیل پشتکار و انگیزه ای که ایزدی داشت سبب شد تا از او قهرمان بسازم.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان