۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین انتقاد عفو بین الملل از برخورد خشونت بار مصر با آوارگان سوری
کد خبر: ۱۳۶۶۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

انتقاد عفو بین الملل از برخورد خشونت بار مصر با آوارگان سوری

سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای، دولت مصر را به بازداشت آوارگان سوری و رفتار تند با آنها متهم کرد.

انتقاد عفو بین الملل از برخورد خشونت بار مصر با آوارگان سوری
به گزارش صبح قزوین به نقل از المیادین، سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای، مصر را به بیرون کردن صدها آواره سوری متهم کرد.
در این بیانیه آمده است: مصر به روشی غیر قانونی صدها آواره سوری و فلسطینی را که به دلیل بحران سوریه به این کشور فرار کرده اند،بازداشت می کند.
در ادامه بیانیه با اعلام اینکه صدها آواره سوری به کشورهای منطقه از جمله خود سوریه برگردانده شده اند، گفته شده است: مصر به روشی غیر قانونی باعث جدایی خانواده های آواره سوری از یکدیگر شده است.
شریف السید علی یکی از مسئولان حقوق آوارگان و مهاجران سازمان عفو بین الملل اظهار داشت: مصر در پایبندی به وظایف بین المللی خود در حمایت از آوارگان ناکام مانده است.
وی خاطرنشان کرد که از مرکز پلیس اسکندریه بازدید کرده است و در آنجا شاهد بازداشت یک کودک 9 ساله توسط نیروهای مصری بوده است.
این کودک آواره از شهر حلب سوریه فرار کرده است و نیروهای مصری مانع دیدار وی با مادر خود به مدت 4 روز شده اند.
خاطرنشان می شود بیش از 100 هزار سوری تلاش کرده اند تا از طریق مصر به اروپا منتقل شوند و در این زمینه از کشتی های مملو از مسافر استفاده کرده اند.
بنا بر اعلام سازمان عفو بین الملل، نیروی دریایی مصر مانع حرکت 13 کشتی شده است و 946 نفر از جمله 724 زن و کودک سوری را بازداشت کرده اند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان