۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین جایگاه اجتماعی پاکبانان در جامعه بسیار ارزشمند می‌باشد
کد خبر: ۱۳۶۲۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

شهردار قزوین:

جایگاه اجتماعی پاکبانان در جامعه بسیار ارزشمند می‌باشد

شهردار قزوين گفت: جایگاه اجتماعی پاکبانان در جامعه بسیار ارزشمند می‌باشد و بر این اساس تقدیر و تجلیل از زحمات پاکبانان جزء افتخارات ما مسئولان است.

جایگاه اجتماعی پاکبانان در جامعه بسیار ارزشمند می‌باشد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، در طرحی دیگر از محله ما، با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی و سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین مراسم تقدیر از پاکبابان شهرداری با حضور شهردار، اعضای شورای شهر، جمعی از مدیران شهرداری، اهالی محله امامزاده حسین(ع) در مرکز پسماند شماره 2 شهرداری قزوین برگزار شد.
مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: جایگاه اجتماعی پاکبانان در جامعه بسیار ارزشمند می‌باشد و بر این اساس تقدیر و تجلیل از زحمات پاکبانان جزء افتخارات ما مسئولان است.
نصرتي افزود: اگر یک‌شب پاکبانان فعالیت نکنند، به‌طور قطع شهر مشکلات بسياري خواهد داشت، بنابراین بايد با حفظ نظافت شهر قدردان زحمات بي‌دريغ پاکبانان باشيم.
وي با اظهار خرسندي از برگزاري آئین تقدير از پاسبانان شهرداري قزوين در ایام دهه فجر، خاطرنشان کرد: برگزاري اين آئین در راستاي تجليل و تکريم از سفيران آراستگي و پاکيزگي شهر که در سکوت و بدون ادعا به نظافت شهر مشغول هستند، برگزار شده است.
شهردار قزوين با قدرداني از سازمان‌های فرهنگي ورزشي شهرداري و مديريت پسماند شهرداري قزوين و اعضاي شوراي شهر در راستای برگزاري اين آئین تقدير، گفت: نبايد کل مسئوليت‌ پاکیزگی شهر را به گردن پاکبانان انداخت، بلکه بايد عموم مردم خود را در قبال پاکيزگي و سلامت شهر مسئول بدانند.
وي در پايان خاطرانشان کرد: سازمان مديريت پسماند شهرداری قزوین همواره جزو سه شهر اول کشور در زمينه رفت‌وروب شهري بوده است که جاي قدرداني دارد.

ترویج فرهنگ تکریم در اولويت برنامه‌های سازمان قرار دارد

وزیری نژاد، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: ترویج فرهنگ تکریم در اولويت برنامه‌های سازمان قرار دارد.
سعید وزیری نژاد افزود: در دین اسلام به امر تکریم و تشکر سفارش و تاکید فراوانی شده است، لذا به منظور ترویج فرهنگ تشکر در سطح شهر، از سالیان گذشته این مهم در دستور کار سازمان قرار گرفت.
وی اظهار کرد:در سال 92 مراسم تقدیر از پاکبانان، در سال 93 تقدیر از آتش نشانان از سوی سازمان انجام شد و امسال نیز بار دیگر با مشارکت سازمان مدیریت پسماند و محلات مختلف قزوین از 500 پاکبان در سه ایستگاه پسماند محله امامزاده علی (ع)، مینودر و ایستگاه شماره دو تجلیل بعمل آمد.
وزیری نژاد اظهار امیدواری کرد با برگزاری چنین مراسم هایی فرهنگ تشکر و سپاس بیش از پیش در سطح جامعه گسترش یابد و عموم مردم و مسئولان قدردان خدمات ارزشمند پاکبانان باشند.
این مسئول خاطرنشان کرد: برخی از مشاغل علاوه بر نتایج مادی برای افراد نتایج معنوی هم خواهد داشت که پاکبانی از جمله این شغل ها می‌باشد، حتی اگر جامعه قدر شما را نداند خداوند از شما تشکر می کند.

ارتقاي دانش پاکبانان سرلوحه برنامه‌هاي سازمان پسماند شهرداري قزوين است

منتظري، مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: آموزش و ارتقای دانش پاکبانان را به منظور «افزایش بهره وری ایمنی شغلی سلامت فرد و جامعه» سرلوحه کارمان قرار داده‌ایم.
مجتبی منتظري افزود: امروزه توجه به جنبه‌های آموزش ایمنی به منظور آگاهی یافتن کارکنان از اینکه چگونه با رعایت اصول ایمنی فعالیت نمایند باعث بهبود تولید، تدوام اشتغال و کاهش خطرات محیط کار می‌شود.
منتظری اظهار کرد: با توجه به تهدیداتی که پاکبانان با آن مواجه هستند و امکان انتقال بیماری که به خانواده و جامعه وجود دارد، افزایش سطح آگاهی آنان امر ضروری است، در این راستا سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین آموزش را همواره به عنوان وسیله‌ای مطمئن در جهت بهبود کمیفیت عملکرد و حل مشکلات مدیریت مد نظر قرار داده است.
وی افزود: بدین جهت به منظور بهسازی و بهره گیری هر چه موثرتر از پاکبانان، بی شک آموزش یکی از مهمترین و موثرترین تدابیر و عوامل برای بهبود امور سازمان به شمار می‌رود که در این راستا با هدف ارتقای دانش و مهارت پاکبان‌ها در راستای افزایش بهره وری ایمنی شغلی سلامت فرد و جامعه برای اولین بار در کشور استاندارد شغل و آموزش پاکبانان توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین تدوین و در سال 88 توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تایئد و به ثبت رسید و در تیر ماه 89 مرکز آموزش پاکبان افتتاح شد.
این مسئول خاطرنشان کرد: طی تفاهم نامه‌ای با دفتر امور شهری استانداری قزوین و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین آغاز به کار نمود که با اجرای این استاندارد تمامی کارگران فعال در حوزه خدمات شهری ملزم به دریافت گواهی مهارت شغل پاکبان می‌باشند.
وی با بیان این مطلب که تاکنون 480 نفر این دوره ها را گذارنده اند، گفت: در حال حاضر 500 نفر در حوزه مدیریت پسماند کار اجرایی می‌کنند که 320 نفر آنان پاکبان و 180 نفر راننده بخش ترابری هستند.
این مسئول از برگزاری 180 ساعت دوره آموزشی شایستگی های شغلی در مرکز آموزش پاکبان سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خبر داد و گفت: توانایی برقراری ارتباط با شهروندان، توانایی حفظ بهداشت فردی، توانایی آماده سازی ابزار کار، توانایی رفت و روب دستی، توانایی جمع آوری و انتقال پسماند، توانایی جمع آواری ضایعات و لایروبی نهرها و کانال های روباز و سرپوشیده، توانایی ارائه گزارش اتفاقات، توانایی بارگیری مکانیکی زباله ها، توانایی انجام کمک های اولیه از جمله مباحثی می باشد که در این دوره ها ارائه شده است.
منتظری تصریح کرد: سازمان مدیریت پسماند قزوین به دلیل اهمت بالای آموزش پاکبان این موضوع را به عنوان یکی از موارد قرار داد خدمات شهری با پیمانکاران قرار داده است که در صورت اجرا نکردن آن جریمه برای پیمانکار در نظر گرفته می شود.
وی با بیان این مطلب که 70 درصد رفت و روب شهر به صورت سنتی انجام می‌شود، گفت: بدون شک اجرای مکانیزاسیون خدمات شهری به عنوان خدمتی ماندگار و با هدف حفظ سلامت پاکبانان و رضایت مندی شهروندان چشم انداز روشنی را برای حوزه خدمات شهری در عرصه خدمات رسانی پدید خواهد آورد، لذا این مهم در دستور کار سازمان قرار دارد.
مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين افزود: از سال 95 دستورالعمل حفاظت و ایمنی کار ضمیمه دفترچه پیمان خواهد شد و جزء به جزء به آن را مدیریت خواهیم کرد.
صلح جو، عضو شورای اسلامی شهر قزوین در این مراسم از این اقدام ارزشمند سازمان‌های مدیریت پسماند و فرهنگی ورزشی شهرداری تقدیر کرد و گفت: پاکبانان سفیران پاکی هستند و این مراسم در مقابل زحمات آنان ناچیز است.
حسین صلح افزود: زحمات پاکبابان به عنوان خادمان بی ادعا، گمنام و بی نام به نام مجموعه مدیریت شهری تمام می‌شود، ولی مزد معنوی این کار ارزشمند در نزد مخلوق مهربان محفوظ است.
وی اظهار کرد: اگر شهر زیبا و پاک است و فضای سلامت بر آن حاکم می باشد، هنر پاکبانان است، پیام شما به شهروندان احساس وظیفه نسبت به پاکیزگی شهر است و مردم هم باید همانند شما احساس مسئولیت کنند.
صادقی نیارکی، یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این مراسم گفت: پاکیزگی شهر یکی از راهکارهای موثر در ایجاد امید، نشاط و انبساط خاطر در سطح جامعه است که این مهم توسط پاکبانان انجام می‌شود.
علی صادقی نیارکی اظهار کرد: پاکبانان نقش ارزشمندی در پاکیزگی شهر، حفظ سلامت جامعه و ایجاد روان سالم دارند، در همین مراسم از همه پاکبانان که با تلاش شبانه روزی در جهت پاکیزگی شهر گام بر می‌دارند، تشکر و قدردانی می‌کنم.
وی با بیان این مطلب که باید به وضع معیشتی کسانی که برای سلامت و پاکیزگی شهر تلاش می کنند، رسیدگی نمود، افزود: لذا برغم تمامی مشکلات اقتصادی شهرداری قزوین، مجموعه مدیریت شهری به دنبال آن است که حقوق و مزایای پاکبانان به موقع پرداخت شود.
این عضو شورای شهر ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر افزود: یكی از بهترین میوه‌های درخت با بركت انقلاب دستیابی ملت ایران به نظام سیاسی مردم سالاری دینی است كه برمبنای اصل مترقی ولایت فقیه استوار است که باعث سرفرازی و عزت ایران می‌باشد.
صادقی نیارکی با بیان این مطلب که انتخابات ایران ثمره مردم‎سالاری دینی است، گفت: امسال نیز مردم ایران با حضور گسترده خود در انتخابات بار دیگر دشمنان نظام و انقلاب را مایوس خواهند کرد.
شایان ذکر است، همزمان در سایر مراکز پسماند با حضور اهالی محله از پاکبانان تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/7003

منبع: روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان