۲۰/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۴/۰۶ چهارشنبه

صبح قزوین عملکرد ضعیف دولت یازدهم در رفع مشکلات اقتصادی/ برخی اقدامات و سخنان رئیس جمهور به تشدید تنش‌ها دامن می‌زند
کد خبر: ۱۳۴۰۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

كارشناس مسائل سياسي:

عملکرد ضعیف دولت یازدهم در رفع مشکلات اقتصادی/ برخی اقدامات و سخنان رئیس جمهور به تشدید تنش‌ها دامن می‌زند

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اقتصاد کشور با فرافکنی، شعار و ایجاد جو روانی حاصل نخواهد شد افزود:برخی اقدامات و سخنان رئیس جمهور به تشدید تنش‌ها دامن می‌زند و این جوسازی‌ها به نفع کشور نیست.

عملکرد ضعیف دولت یازدهم در رفع مشکلات اقتصادی/ برخی اقدامات و سخنان رئیس جمهور به تشدید تنش‌ها دامن می‌زند
به گزارش صبح قزوین ، محمد امیدی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حضور پرشور تمامی جناح های سیاسی در انتخابات اظهار کرد: همه مردم حتی مخالفان با نظام می‌توانند در انتخابات شرکت کنند اما به این معنی نیست که این افراد شرایط لازم برای کاندیدا شدن را دارند.

وی در ادامه افزود: نامزدهای انتخاباتی باید دارای ویژگی‌های خاصی باشند؛ افرادی که قانون اساسی نظام و شورای نگهبان را قبول ندارد نتیجه انتخابات را دست مایه فتنه قرار داده و از حامیان فتنه گران هستند بنابراین طبق قانون، حق کاندیدا شدن را ندارند.

این کارشناس تصریح کرد: وزارت کشور به فاقد صلاحیت بودن برخی کاندیداها آگاه بود اما متاسفانه به رد صلاحیت آنها اقدام نکرد و شرایط را برای عملکرد شورای نگهبان چالش برانگیز کرد.

وی اضافه کرد: از آنجا که وظیفه هیئت نظارت و شورای نگهبان در راستای حفظ ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی است قطعاً می بایست براساس ضوابط و قوانین عمل خواهد نمایند.

امیدی با اشاره به تائید صلاحیت حدود ۴ هزار ۸۰۰ نفر ابراز کرد: شورای نگهبان برای اولین بار در تائید صلاحیت‌ها رکورد زده است چرا که تاکنون در هیچ سالی این تعداد برای انتخابات کاندیدا نشده بودند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه بسیاری از افراد در جناح اصلاحات توسط شورای نگهبان تائید شده‌اند خاطرنشان کرد: جوسازی‌های مدعیان ردصلاحیت شده در جناح اصلاح طلبان قابل قبول نیست و تنش‌های موجود، نتیجه فرافکنی برخی جریان ها است.

وی با اشاره به رد صلاحیت شدن اصول گرایان و برخی نمایندگان کنونی گفت: رد صلاحیت‌ نمایندگان به منظور محکومیت آن‌ها نیست بلکه ممکن است در نشریه‌های خصوصی شان به شخصی اهانت شده که نتوانسته‌اند رضایت فرد مورد نظر را جلب کنند و همین دلیل بر رد صلاحیت آن‌ها شده ست.

امیدی با بیان اینکه برخی اقدامات رئیس جمهور به تشدید تنش‌ها دامن می‌زند، استدلال کرد: متاسفانه سخنان دکتر روحانی با بعضی از جوسازی ها همراه بوده اما شورای نگهبان در برابر این مسائل مدبرانه بر روی اصول خود ایستاده است.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در سال ۶۱ مبنی بر اینکه “گاهی قوه مجریه درصدد زیر پاگذاشتن قوانین و در پیش گرفتن روش دیکتاتوری است” خاطرنشان کرد: اکنون که اقداماتی در راستای کارشکنی در شورای نگهبان از سوی دولت دیده می‌شود این سخنان رئیس جمهور را زیر سوال می برد.

وی با اشاره به وعده های انجام نشده دولت تدبیر و امید تاکید کرد: هیچ کدام از وعده های داده شده در جهت رفع مشکلات اقتصادی کشور انجام نشده بلکه شاهد بحرانی‌تر شدن شرایط هستیم.

امیدی با اشاره به ضعف دولت یازدهم تصریح کرد: با وخیم شدن اوضاع اقتصادی کشور دولت در انجام وظیفه قاصر مانده و در هیچ زمینه‌ای نتوانسته به وعده های خود جامع عمل بپوشاند.

کارشناس مسائل سیاسی تشریح کرد: دولت از همان ابتدا در پی مصالحه با غربی ها بوده و نتیجه آن به تعطیلی کشاندن حقوق هسته ای ملت ایران به بهانه برطرف کردن تحریم‌ها بوده است.

این کارشناس در ادامه گفت: اقتصاد کشور با فرافکنی، شعار و ایجاد جو روانی حاصل نخواهد شد بلکه نیازمند برنامه ای جامع و عملی در این زمینه هستیم.

وی یادآور شد: نتیجه مذاکرات شادی و رضایت مردم را به دنبال نداشت چرا که طبق بیانات رهبری ما هزینه‌های بسیار زیادی در این راه پرداخت کرده‌ایم که منحل شدن فعالیت‌های هسته‌ای از جمله مهم ترین این خسارت‌هاست.

امیدی با اشاره به ابراز خرسندی رئیس جمهور از رسیدن به اهداف برجام گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری برجام تنها هدف جمهوری اسلامی نیست چرا که ما به اهداف بالاتری نیازمندیم.

کارشناس مسائل سیاسی در پایان گفت: عده ای درصدد سوء استفاده از برجام در شرایط انتخابات هستند که مردم هوشیار و با درایت ایران اسلامی اجازه چنین سوء استفاده‌ای را نخواهند داد.

انتهای پیام /1001

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان