۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین تالار مجازی بورس برای آموزش عملی علاقه مندان راه اندازی شد/با سود بیشتر از سازمان بورس جایزه بگیرید
کد خبر: ۱۳۳۹۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس سازان بورس و اوراق بهادار کشور:

تالار مجازی بورس برای آموزش عملی علاقه مندان راه اندازی شد/با سود بیشتر از سازمان بورس جایزه بگیرید

علی صالح آبادی: اوراق حق تقدم مسکن کمک بزرگی برای خانه دار شدن افراد است. این اوراق در فرا بورس با قیمت مناسبی معامله می شود و مورد استقبال قرار گرفت.

تالار مجازی بورس برای آموزش عملی علاقه مندان راه اندازی شد/با سود بیشتر از سازمان بورس جایزه بگیرید

به گزارش صبح قزوین، علی صالح آبادی رئیس سازان بورس و اوراق بهادار کشور در خصوص نحوه سرمایه گذاری و سود آوری در بورس و فرا بورس، اظهار داشت: سرمایه گذاری در بازار سرمایه با ریسک و نوسان همراه است و به بازار سهام باید به عنوان یک بازار بلند مدت نگاه کرد، سرمایه گذاران نباید شتاب زده عمل کنند و وارد بازار شوند.

وی در ادامه هشدار داد: بعضی از سرمایه گذاران به بازار های مختلف مانند ارز و طلا هجوم می برند و کوتاه مدت سرمایه گذاری می کنند؛ کارشناسان بورس توصیه می کنند که افراد حتما با مشورت و صبر وارد  بازار سرمایه بشوند، حتما سبدی از سهام را برای خرید در نظر بگیرند و همه ی پولشان را در یک شرکت سرمایه گذاری نکنند.

افراد ریسک گریز می توانند از سهام اجاره یا اوراق مشارکت استفاده کنند

رئیس بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: مردم باید با هدف بلند مدت وارد بازار سرمایه شوند و سهام مورد نظرشان را فقط از یک شرکت خریداری نکنند، مردم می توانند از صندوق های سرمایه گذاری استفاده کنند.
سازمان بورس به دنبال این است که برای اقشار مختلف مردم سبد سهام در نظر بگیرد.
آن گروه از مردم که ریسک گریزانند می توانند از سهام اجاره و یا اوراق مشارکت استفاده کنند.

وی یاد آور شد: بورس ایران متشکل از 314  شرکت است که بالغ بر 6700هزار سهام را در بر می گیرند؛ کشور ما مقام اول را در بین کشور های همسایه دارا است.
65 درصد از معاملات خرد بازار سرمایه توسط افراد حقیقی، 35  درصد دیگر به دست افراد حقوقی صورت می گیرد.

صالح آبادی اذعان داشت: سهام داران افرادی باهوش و دقیق هستند؛ اما چون افراد برای سرمایه گذاری به شرکت های مختلف مراجعه می کنند و ما اطلاعات کلی در اختیار داریم نمی توانیم مشخص کنیم چند درصد این افراد با اطلاعات و تخصص کافی وارد بازار بورس می شوند.

رئیس بورس و اوراق بهادار خاطر نشان کرد: عمده سهام داران این بازار برای مدت طولانی است که در این زمینه فعالیت می کنند و با بازار آشنا هستند، اما توصیه ما به آن ها این است که با صبر و تجربه عمل کنند.
ما سعی داریم با حد اقل بسته نگه داشتن نماد شرکت ها بتوانیم برای افراد روشنگری کنیم تا بتوانند با اطلاعات و اطمینان بیشتری سهام خریداری کنند.

بازار از نقد شوندگی بالایی برخوردار است

وی عنوان کرد: افزایش سود آوری، نقد شوندگی و تضعیف بازار های مواضعی همه از عوامل رشد بازار بورس به شمار می آیند.
در حال حاضر بازار سهام از نقد شوندگی بالایی برخوردار است و این بهترین موقعیت برای شرکت ها و بنگاه ها است، تا سهام های خود را واگذار کنند و بتوانند سرمایه گذاری جدید و تامین مالی در جهت توسعه شرکت یا بنگاه ها داشته باشند.

صالح آبادی توصیه کرد: در زمینه ای که بخش خصوصی توان سرمایه گذاری دارد نیازی به سرمایه گذاری دولتی نیست.
در حال حاضر مشکل کلی که در بازار سرمایه وجود دارد چسبندگی سهام داران بزرگ است، یعنی اگر یک سهام دار 90 درصد از سهام یک شرکت را دار است حاضر به فروش بخشی از سهام  اش نیست تا بتوانند جای دیگر سرمایه گذاری کنند.

نباید دچار شاخص زدگی شویم

رئیس بورس و اوراق بهادار ادامه داد: بازار سرمایه ما در متن اخبار قرار گرفته است، و برای مردم ناشناخته نیست.
مشکل دیگر این است که خبر نگاران رسانه یا سهام داران فقط به رکورد های شاخص دقت می کنند و به نقد شوندگی و یا افزایش و ارزش معاملات به صورت متوازن توجه نمی کنند.
نباید دچار شاخص زدگی شویم.

وی خبر داد: بازار بورس برای آموزش  افرادی که علاقه مند هستند وارد بازار بورس شوند اما شناخت کافی ندارند، سامانه تالار مجازی بورس را راه اندازی کرده است، که بهترین نوع از آموزش عملی است.

صالح آبادی تشریح کرد: در حال حاظر 70 هزار نفر عضو این سامانه هستند، افراد به صورت مجازی اما با قیمت های واقعی در این تالار معامله می کنند و افرادی که بیشترین بازدهی را داشته باشند از سمت سازمان بورس به عنوان جایزه سهام دریافت می کنند.
در این سایت تعداد زیادی فایل صوتی، پی دی اف، فیلم و انیمیشن برای آموزش افراد در نظر گرفته شده که منبع خوبی است.

رئیس بورس و اوراق بهادار ابراز داشت: مزیت این بازار قابلیت نقد شوندگی بالای آن است که دیگر بازار ها کمتر از این ویژگی برخوردار اند.
در کنار بازار بورس بازار فرابورس با عمر 5 ساله جای خود را پیدا کرده است؛ ارزش فرا بورس 80 هزار میلیارد تومان و بورس 340 هزار میلیارد تومان است.

اوراق حق تقدم مسکن کمک بزرگی برای خانه دار شدن افراد است

وی استدلال کرد: در حال حاضر اوراق حق تقدم مسکن کمک بزرگی برای خانه دار شدن افراد است.
این اوراق قبل از قرار گرفتن در فرا بورس با قیمت بالایی معامله می شد اما بعد از ورود به فرابورس قیمت ها شکسته شد و مورد استقبال خوبی قرار گرفت.
امروز نرم افزار جدیدی در فرابورس خواهیم داشت که بازار معاملات  به صورت توافقی و 24 ساعته می تواند معاملاتش را ثبت کند، محدودیت خاصی در این حوزه وجود ندارد.

رئیس بورس و اوراق بهادار بیان کرد: بورس انرژی، دوران ابتدایی فعالیت خود را طی می کند، سازمان بورس با وزارت نیرو توافقات خوبی را داشته است  و با تسهیلات جدید وضعیت بهتری در زمینه صادرات برق و توسعه شرکت های خصوصی صادر کننده خواهیم داشت.

در پایان صالح آبادی بیان کرد: در حوزه حامل های انرژی مانند زغال سنگ، نفت و مشتقاتش به تفاهم های خوبی رسیده ایم، اتفاق خوب این روز ها این است که افراد ی که در بازار فعالیت می کنند می توانند متناسب با شفافیت شرکت ها معامله کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان