۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین “نرمش قهرمانانه” استفاده از اقتدار نظام در جهت پیشبرد اهداف آن در جهان است
کد خبر: ۱۳۳۸۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی:

“نرمش قهرمانانه” استفاده از اقتدار نظام در جهت پیشبرد اهداف آن در جهان است

امیدی: نظر رهبر انقلاب اسلامی از واژه “نرمش قهرمانانه” بر این بود که نظام جمهوری اسلامی ایران به درجه ای از اقتدار و تاثیرگذاری رسیده است که بتواند از این اقتدار در جهت پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران در نظام بین الملل استفاده کند.

“نرمش قهرمانانه” استفاده از اقتدار نظام در جهت پیشبرد اهداف آن در جهان است
به گزارش صبح قزوین به نقل از کیوسنا، محمد امیدی آنچه را که از مفهوم نرمش قهرمانانه در سطح جامعه برداشت شد را به دو صورت دانست و اظهار کرد: معدود کسانی منظور اصلی مقام معظم رهبری را از مفهوم نرمش قهرمانانه برداشت کرده و به خوبی در سطح جامعه تبیین نمودند.
وی ادامه داد: گروه دیگر وادادگانی بودند که منتظر شکل گیری کوچکترین رابطه با امریکا حتی به قیمت از دست رفتن منافع ملی هستند که سخن رهبری از نرمش قهرمانانه را به نرمش و تسلیم قلمداد کردند.
عضو گروه معارف اسلامی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در تعریف واژه نرمش قهرمانانه از نگاه مقام معظم رهبری تصریح کرد: نظر رهبر انقلاب اسلامی بر این بود که نظام جمهوری اسلامی ایران به درجه ای از اقتدار و تاثیرگذاری رسیده است که بتواند از این اقتدار در جهت پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران در نظام بین الملل استفاده کند.
امیدی خاطرنشان کرد: در گذشته مذاکره ایران با غرب منجر به خسران ایران می شد اما امروز ملت ایران به چنین اقتداری رسیده است که غرب برای حل مشکلاتش به مذاکره با ایران نیاز دارد.
وی در تبیین بیشتر مفهوم نرمش قهرمانانه ابراز داشت: در نرمش قهرمانانه نیاز می شود که در مواقعی یک قدم به عقب بنشینیم تا بتوانیم پنج قدم به جلو برویم و این امری شناخته شده در دیپلماسی است.
کارشناس مسائل سیاسی افزود: رهبر انقلاب بر این باور هستند که برای مصلحت نظام و حفظ منفعت ملی و استفاده از اقتدار، می توان در مواقعی با حفظ اصول و محکمات نظام جمهوری اسلامی ایران، نرمش نشان داد.
امیدی در تبیین این نرمش افزود: برای مثال در مسئله هسته ای، ادامه غنی سازی از ملزومات ایران است و در کنار آن می توان با دشمن مذاکره کرد و تضمین داد که ایران به دنبال بمب هسته ای نبوده و نخواهد بود، همانطور که رئیس جمهور در نیویورک این چنین گفت.
استاد علوم سیاسی دانشگاه تاکید کرد: برخی مطبوعات زنجیره ای کشور، پذیرش قطعنامه در زمان امام(ره) و تعبیر به نوشیدن جام زهر را در مورد امریکا به کار می برند که روحانی نیز گفته است که مسئله رابطه و مذاکره با امریکا مطرح نیست و ما مانند گذشته با ۱+۵ مذاکرات خود را داریم.
امیدی ابراز داشت: با توجه به گذشته ی تلخ روحانی در مسدله هسته ای ایران و هوشیاری رهبر فرزانه انقلاب و وجود نخبگان و ملت ایران، بعید است که دولتمردان در دولت یازدهم بتواندد روی مسدله هسته ای ایران مذاکره و امتیازی به دشمن بدهند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان