۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین راهیان نور حرکت عظیم فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
کد خبر: ۱۳۱۶۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین:

راهیان نور حرکت عظیم فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اردوی راهیان نور برگزار می‌شود.

راهیان نور حرکت عظیم فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، حجت الاسلام مهدوی، معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در مراسم اعزام دانش‌آموزان ناحیه یک قزوین به اردوی راهیان نور که در حسینیه شهید مطهری قزوین برگزار شد، با تسلیت به مناسبت سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه(ص) اظهار کرد: این روز یادآور بزرگی و معصومیت این بانوی بزگوار است که همچون چراغی درخشان در کشور ما نورافشانی می‌کند.

وی در ادامه افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری درباره زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، چند سالی است که حرکت عظیم فرهنگی در کشور شکل گرفته که همان اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی است.
مهدوی خاطرنشان کرد: جوانان زیادی با بذل جان خود در راه حفظ ارزش‌های انقلاب و نظام و دفاع از مرز و بوم این کشور، اجازه ندادند تا حتی یک وجب از خاک این کشور به دست دشمنان بیفتد.
معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین خطاب به دانش‌آموزان حاضر در مراسم گفت: بزرگترها و والدین شما شاهد بودند که دشمن تا دندان مسلح در سال 59 با خیال خام خود مبنی بر تصاحب ایران اسلامی در طی مدت سه روز، وارد این مملکت شد.
این مسئول ادامه داد: در روزهای نخست تجاوز دشمن بعثی کشور هنوز از انسجام جدی میان نیروها برخوردار نبود لذا جوانان کشور با فداکاری و رشادت و با اهدای خون و جان خود مملکت را حفظ کردند.
مهدوی عنوان کرد: امروز ما وظیفه داریم ضمن حفظ و صیانت از ارزش‌های اسلامی، ادامه ‌دهنده راه شهدا و قدردان این دستاوردها باشیم که البته وظیفه سنگینی است.
وی با بیان اینکه معنای واقعی ایمان اعتقاد، باور قلبی و اقرار به زبان و عمل با جوارح است، ادامه داد: امیدواریم تا از این حرکت فرهنگی بهره کافی را برده و ضمن آشنایی با روحیه ایثار و شهادت، آثار و برکات این اردو در سیمای ظاهری و در اعمال و رفتارتان بروز پیدا کند چرا که حرف زدن در این مقوله بسیار آسان و عمل به آن دشوار است.
این مسئول خاطرنشان کرد: در این مسیر زیارتی به کربلای ایران یعنی شلمچه، تقاضا دارم تا در حفظ حجاب خود بکوشید و صادقانه دراین راه گام بردارید و با ایمانی قوی‌تر از گذشته از این اردو بازگردید.
مهدوی عنوان کرد: در این اردو برنامه‌های متنوع و مسابقاتی توسط مسئولان فرهنگی اردوگاه برگزار و هدایایی به برگزیدگان اهدا می‌شود همچنین پس از اردو با هماهنگی مدیران نمایشگاهی از دستاوردهای این اردو برپا کنید و دلنوشته و مقالات خود را در خصوص تاثیرات این اردو نوشته به مسئولان مدارس تحویل دهید تا با گزینش بهترین‌ها در مدارس و ارسال به اداره به آثار ارزشمند جوایزی اهدا ‌شود.
معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین در پایان تاکید کرد: اقتدار و امنیت امروز کشور در عرصه‌های مختلف مرهون خون شهداست لذا ما وظیفه داریم ضمن صیانت از ارزش‌های اسلامی ادامه ‌دهنده راه شهدا باشیم.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان