۱۶/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۴ جمعه

صبح قزوین باید به مطالبات رهبری در خصوص برجام توجه شود
کد خبر: ۱۱۵۱۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه آبیک:

باید به مطالبات رهبری در خصوص برجام توجه شود

امام جمعه شهرستان آبیک با اشاره این که مطالبات رهبری همان مطالبات مردم است، تصریح کرد: باید به مطالبات رهبری در خصوص برجام توجه شود.

باید به مطالبات رهبری در خصوص برجام توجه شود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حجت الاسلام سید ابوتراب موسوی امام جمعه شهر آبیک در خطبه های نماز عبادی سیاسی شهر آبیک که در مسجد ولیعصر(عج) شهر آبیک برگزار شد، با بیان اینکه برجام مسیر خود را طی کرد ولی در دوران بعد از برجام رعایت چند نکته از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: باید هیاتی شکل بگیرد تا بر ۹ بندی که در فرمان رهبری ذکر شده نظارت لازم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: ملت با همه وجود این مطالبه را دارد که رعایت خط قرمزها توسط آن هیات به درستی دنبال شود و این مسئله از مطالبات بسیار جدی است که باید مسئولان ما به درستی به آن توجه لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که توجه به پایه ریزی اقتصاد مقاومتی از خواسته های به حق مردم است، عنوان کرد: مشکلات اقتصادی مردم کم نیست و اقتصادی عمیق، دانش بنیان، مقاومتی و درون زا باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به این که دشمن هیچ گاه دست از توطئه های خود علیه ملت ایران برنمی دارد، تاکید کرد: آمریکا در منطقه از مقاومت و امواج خروشان انقلاب اسلامی ضربه خورده است و نباید فریب دستکش‌ های نرم و لب‌ های خندان آن ها را خورد و باید دشمن شناسی ما استوار و قوی باشد. دشمنی که در سوریه، عراق، یمن و فلسطین از جبهه مقاومت ضربه خورده است آرام نمی‌ نشیند.

امام جمعه شهر آبیک با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی بیان کرد: اگر ثبت و ضبط آثار و افکار در قالب کتاب از تاریخ بشر گرفته شود، دیگر از انسانیت و تاریخ بشر چیزی باقی نمی‌ماند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ مطالعه و دانش افزایی در اسلام مورد تاکید است، گفت: معجزه پیامبر نوشتاری ماندگار است و تمدن ما با قرآن کریم و کتاب پیوند خورده است و در احادیث و مبانی دینی ما نسبت به مقوله کتاب و کتابخوانی تاکید شده است و باید این مقوله مهم مورد توجه قرار گیرد. همانگونه که اسلام بر اصل خواندن به عنوان بخشی از زندگی تاکید می‌کند ولی انتخاب کتاب را هم مهم می‌داند.

نماینده ولی فقیه در شهر آبیک، با تقدیر از دستگاه‌ ها و کسانی که در حوزه کتاب فعال هستند گفت: سرانه مطالعه همچنان در کشور ما پایین است و باید از رهبری معظم و بزرگان خود بیاموزیم که مطالعه باید در خانه‌ های ما سنتی پایدار باشد و فرهنگ عمومی فرزندان ما باید بر مطالعه استوار باشد.

خطیب نماز جمعه شهر آبیک، با بیان اینکه ممیزی کتاب از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: باید این ممیزی هوشمندانه، صحیح و سنجیده باشد و همگان باید نهضت جدیدی را برای توسعه فرهنگ کتابخوانی آغاز کنند. چنین جامعه ای همان تمدن نوین اسلامی می باشد که مورد نظر اهل بیت (ع) است و مقام معظم رهبری نیز به تحقق آن، تاکید دارند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که شرط دوم برای تحقق چنین تمدنی، آن است که در مقابل معروفات و کارهای نیک و پسندیده در جامعه چنان رواج یابد که اگر اندک بزهی نیز وجود دارد، به چشم نیاید، گفت: باید با زبان صحیح و بیان درست جلوی هنجارشکنی‌ ها در خصوص عفاف و حجاب گرفته شود و از اقدامات نیروی انتظامی برای کنترل ناهنجاری‌ ها به ویژه در حوزه عفاف و حجاب حمایت و پشتیبانی می‌ کنیم.

انتهای پیام/

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان