۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین ادامه عزل و نصب ها با آرامش دانشگاه منافات دارد/ احتمال نامه به رئیس جمهور
کد خبر: ۱۱۵۱۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

ادامه عزل و نصب ها با آرامش دانشگاه منافات دارد/ احتمال نامه به رئیس جمهور

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: از رئیس جمهور انتظار داریم که هرچه زودترتکلیف وزیر برای وزارت علوم را مشخص کند دراین رابطه هم احتمال دارد نامه ای به وی ارسال کنیم.

ادامه عزل و نصب ها با آرامش دانشگاه منافات دارد/ احتمال نامه به رئیس جمهور
به گزارش صبح قزوين، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: سال تحصیلی جدید در همه ابعاد نیازمند آرامش است در مدیریت نیز نیازمند آرامش است که باید به آن توجه شود.
وی ادامه داد: با توجه به این مساله که مشخص نیست سرپرست فعلی وزارت علوم به عنوان وزیر معرفی شود و یا اینکه کسی هم که معرفی می شود مشخص نیست که رای بیاورد، منطق حکم می کند طی این یکی دو ماه در تمام ابعاد آرامش وجود داشته باشد تا سرپرست ها تعیین تکلیف شوند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: در روزهای آغاز سال تحصیلی باید به نحوی رفتار کنیم که آرامش در وازت علوم حاکم شود اینکه سرپرست وزارت علوم عنوان کرده که این عزل و نصب ها ادامه دارد با آرامش دانشگاه‌ها منافات دارد و این مساله مدیریت روسای دانشگاهها و معاونین وزارت علوم را دچار تزلزل می کند.
حجت الاسلام سلیمی افزود: ممکن است این عزل و نصب ها در روند امور آموزشی خلل ایجاد کند، مسایل آموزشی مسایل حساسی هستند که یک تلنگر به آن ممکن است موجی ایجاد کند که تبعات این موج جبران ناپذیر باشد.
وی افزود: سوال ما این نیست که آیا سرپرست حق و عزل و نصب دارد یا نه بلکه سئوال و بحث ما منطق این مساله است.
آیا منطق اقتضا می کند در آستانه سال تحصیلی جدید کسی که مشخص نیست وزیر شود در یک مدت کوتاه عزل و نصب‌ها را ادامه دهد؟ آیا این عزل و نصب ها حق وزیر علوم را تضییع نمی کند؟ شاید وزیر منتخب این عزل و نصب ها را برنتابد، این کار آیا تضییع حق وزیر بعدی نیست؟ حجت الاسلام سلیمی افزود: انتظار ما از رئیس جمهور این است که سرپرست وزارت‌خانه ها تعیین تکلیف شوند در همین رابطه هم ممکن است نامه ای به رئیس جمهور در این رابطه ارسال شود.
منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان