۱۸/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۶ یکشنبه

صبح قزوین کاشت کلزا در اراضی کشاورزی استان قزوین آغاز شد
کد خبر: ۱۱۴۴۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی:

کاشت کلزا در اراضی کشاورزی استان قزوین آغاز شد

جليلوند: کشت به موقع این محصول باعث ایجاد سطح سبز مطلوب و همچنین مقاومت گیاه در برابر تنش های محیطی مي شود.

کاشت کلزا در اراضی کشاورزی استان قزوین آغاز شد
به گزارش صبح قزوين، جليلوند مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشت کلزا در سطح 5000 هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین آغاز شده است.
جليلوند پیش بینی کرد: از این میزان سطح زیر کشت، 12 هزار و 500 تن محصول کلزا برداشت شود.
وی به اهمیت و مزایای کشت کلزا اشاره و اظهار كرد: این محصول در بین دانه های روغنی از درصد روغن بالایی حدود 40 الی 45 درصد برخوردار است و همچنین در تناوب با غلات از تراکم بیماری ها ی آفات و علف های هرز مزارع کاسته و افزایش عملکرد را به همراه خواهد داشت.
اين مسئول ادامه داد: تناوب کشت محصول کلزا با غلات پاییزه موجب افزایش حاصلخیزی خاک و افزایش راندمان تولید محصول گندم و جو و پایداری تولید در سال های آينده می شود.
جليلوند بهترین زمان کشت کلزا را 15 شهریور لغایت 10 مهر ماه عنوان کرد و گفت : کشت به موقع این محصول باعث ایجاد سطح سبز مطلوب و همچنین مقاومت گیاه در برابر تنش های محیطی از جمله تنش سرما و در نهایت افزایش عملکرد در واحد سطح خواهد شد.
وی ارقام مورد کشت کلزا در استان را ؛ اکاپی ، اس ال ام 046 ، اپرا و مورنا ذکر کرد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصريح كرد: در حال حاضر توزیع بذر در استان توسط شرکت کشت و توسعه دانه های روغنی نمایندگی قزوین در سطح شهرستان های تابعه استان در حال انجام است.
جليلوند از کشاورزان کلزا کار خواست تا با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی نسبت به تهیه بذر به ازای هر کیلو بذرکلزا 53هزار ریال اقدام کنند.
انتهاي پيام/ 3003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان