۰۳/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۲ شنبه

صبح قزوین ۲ مدال نقره و برنز تکواندو کاران ایران در روز نخست جایزه بزرگ منچستر
کد خبر: ۱۱۴۳۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مسابقات جایزه بزرگ منچستر

۲ مدال نقره و برنز تکواندو کاران ایران در روز نخست جایزه بزرگ منچستر

تکواندوکاران ایران در نخستین روز از مسابقات جایزه بزرگ منچستر به یک مدال نقره(ابوالفضل یعقوبی) و یک برنز(امید عمیدی) دست یافتند.

۲ مدال نقره و برنز تکواندو کاران ایران در روز نخست جایزه بزرگ منچستر
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، سومین و آخرین مرحله مسابقات جایره بزرگ تکواندو در سال 2015، از امروز (جمعه) با حضور 227 تکواندوکار مطرح جهان از 56 کشور در شهر منچستر انگلیس آغاز شده است و به مدت 3 روز ادامه خواهد داشت.
در نخستین روز این دیدارها، تکواندوکاران اوزان منهای 68 و به اضافه 80 کیلوگرم مردان و منهای 67 کیلوگرم زنان به میدان رفتند که ابوالفضل یعقوبی، بهنام اسبقی، امید عمیدی، سجاد مردانی و شکرانه ایزدی، نمایندگان کشورمان بودند.
در این مسابقات تنها 31 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیکی و یک تکواندوکار بعنوان سهمیه آزاد کشور میزبان مجاز به حضور هستند که در پایان به نفرات اول تا سوم به ترتیب 40، 24 و 14.4 امتیاز در راستای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی برای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 تعلق خواهد گرفت.
در وزن منهای 68 کیلوگرم، ابوالفضل یعقوبی ابتدا مایکل هاروی و مارتین استامپر هر دو از انگلیس را شکسست داد.
وی در ادامه، جواد اچاب از بلژیک را 4 بر یک مغلوب کرد و در ادامه سورت تزگول دارنده مدال طلای المپیک 2012 لندن را مغلوب کرد و فینالیست شد.
نماینده شایسته ایران در دیدار پایانی و برای کسب مدال طلا به مصاف دای هون لی از کره جنوبی رفت و متحمل شکست 16 بر هفت شد تا به مدال نقره دست یابد.
در همین وزن بهنام اسبقی که پس از ماه ها مصدومیت به تیم ملی بازگشته است ابتدا نماینده استرالیا را 10 بر 2 شکست داد و سپس با نتیجه 11 بر 6 مغلوب هون کیم شکست خورد و حذف شد.
در وزن به اضافه 80 کیلوگرم، امید عمیدی ابتدا نماینده آلمان و سپس حریفی از انگلیس را شکست داد.
تکواندوکاران سنگین وزن ایران در ادامه مقابل رادیک عیس اوف از جمهوری آذربایجان را شکست داد و سپس در مرحله نیمه نهایی مغلوب دیمیتری شوکرین قهرمان جهان از ازبکستان شد تا به مدال برنز بسنده کند.
در همین وزن سجاد مردانی نیز پس از کسب دو پیروزی مقابل آرژانتین و ایتالیا و شکست برابر نماینده ازبکستان حذف شد.
در وزن منهای 67 کیلوگرم زنان، شکرانه ایزدی در گام نخست با نتیجه 8 بر صفر به نور تاتار از ترکیه باخت تا وداع زودهنگامی با این رویداد داشته باشد.
فردا شنبه، فرزان عاشورزاده تکواندوکار وزن منهای 58 کیلوگرم ایران، پس از استراحت در دور نخست به مصاف برنده پیکار فرانسه و مصر می رود.
نمایندگان صربستان، الجزایر، آرژانتین و انگلیس در جدول عاشورزاده حضور دارند.
در همین وزن آرمین هادی پور ابتدا به مصاف کارلوس ناوارو می رود.
در وزن منهای 57 کیلوگرم زنان، کیمیا علیزاده در نخستین مبارزه خود باید با بنتا دیدیو از سنگال رقابت کند و در صورت پیروزی با جید جونز انگلیسی پیکار خواهد کرد.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان