۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین برداشت انگور از باغات شهرستان تاکستان آغاز شد
کد خبر: ۱۱۳۵۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر جهاد کشاورزی:

برداشت انگور از باغات شهرستان تاکستان آغاز شد

شهرام رحمانی: برداشت محصول انگور از باغات این شهرستان آغاز شد.

برداشت انگور از باغات شهرستان تاکستان آغاز شد
به گزارش صبح قزوین به نقل از تاک پرس، شهرام رحمانی پیش بینی کرد: بالغ بر۳۷۵ هزار تن انگور ازاین باغات برداشت شود.
وی باغات انگور شهرستان را ۲۷هزار هکتار برآورد کرد که از این میزان ۲۵هزارهکتارآن بارور هستند.
رحمانی ارقام انگور این شهرستان را بیدانه سفید و قرمز، عسگری، میش پستان، شصت عروس، شاهرودی، هشتگردی، فخری، ملایی، یاقوتی، الحقی شاهانی، کندری، صاحبی، کره رویه ذکر کرد.
وی مصارف انگور شهرستان را بخشی بصورت تازه خوری و بقیه بصورت شیره انگور، آبغوره و بخش اعظم آن را تولید کشمش برشمرد .
رحمانی، بازار مصرف تازه خوری انگور این شهرستان را تهران و دیگر کلانشهرها عنوان کرد.
این مسئول تصریح کرد: بیشتر انگور این شهرستان به کشمش تبدیل می شود که به روشهای آفتابی، تیزابی، کالیفرنی و گاهی سایه خشک انجام می شود.
توزیع بیش از ۱۱۵ تن کالای اساسی میان روستاییان قزوین رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان قزوین گفت: در پنج ماه نخست امسال بیش از ۱۱۵ تن کالای اساسی و مورد نیاز با نرخ تعاونی بین روستاییان این شهرستان توزیع شده است.
حسن حامدی قاضی در این باره اظهارداشت: از ابتدای سال تا پایان مردادماه سال جاری بیش از ۱۱۵ تن کالای اساسی و ارزاق از سوی فروشگاه‌های تعاونی مصرف بین روستاییان توزیع شده است.
وی با اشاره به انواع کالاهای توزیع شده این فروشگاه‌ها افزود: قند و شکر، روغن، مرغ و گوشت قرمز از کالاهای اساسی توزیع شده به نرخ تعاونی بین روستاییان بوده است.
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان قزوین ادامه داد: در این مدت بیش از ۸۴ تن قند و شکر، ۲۸ تن روغن، دو تن مرغ و ۳۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز توزیع شده است.
حامدی قاضی با اشاره به آمار سال گذشته توزیع کالا در فروشگاه‌ها تصریح کرد: ۱۵۷ تن قند و شکر، ۲۱۵ تن روغن، ۱۹ تن مرغ و ۲۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز در سال گذشته بین روستاییان توزیع شده است.
این مسئول اضافه کرد: بیش از ۹۴۲ تن کالای اساسی طی دو سال گذشته و پنج ماه نخست امسال در سطح شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان قزوین توسط فروشگاه‌های روستایی توزیع شده است.
به گفته رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان قزوین، ۱۰۵ فروشگاه روستایی در سطح این شهرستان نسبت به توزیع کالا و مایحتاج شهروندان و روستاییان اقدام می‌کند.
حامدی قاضی بیان کرد: ۱۸ تعاونی کشاورزی، پنج تعاونی زنان، ۱۹ تعاونی کشاورزی و سه تعاونی تولید در سطح شهرستان قزوین فعال هستند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان