۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین شکاف عمیق بین مردم و اوباما درباره سوریه / لزوم اجتناب از هر گونه عملیات نظامی
کد خبر: ۱۱۳۰۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

شکاف عمیق بین مردم و اوباما درباره سوریه / لزوم اجتناب از هر گونه عملیات نظامی

وزیر خارجه پیشین آلمان با اشاره به شکاف عمیقی که بین مردم و رئیس جمهوری آمریکا درباره مسئله سوریه به وجود آمده، آن را پدیده ای نو ارزیابی کرده و تصریح کرد که باید همه اقدامات برای جلوگیری از حمله نظامی به سوریه انجام شود.

شکاف عمیق بین مردم و اوباما درباره سوریه / لزوم اجتناب از هر گونه عملیات نظامی
به گزارش صبح قزوين به نقل از روزنامه "دی ولت"، "هانس دیتریش گشنر"، وزیر امور خارجه پیشین آلمان در سخنانی در سالن هیلتروپ شهر مونستر آلمان ،خویشتن داری و تواضع در سیاست خارجی آلمان را به عنوان تضمینی برای قدرت کشورش ارزیابی کرده و به بحران سوریه پرداخته و اظهار داشت: من امیدوار بودم که در نشست جی بیست در سن پترزبورگ توافقی بین روسیه و آمریکا در این باره به وجود آید.
وی همچنین خاطر نشان کرد که همه اقدامات لازم باید برای جلوگیری از نظامی گری در سوریه انجام شود.
گشنر همچنین به نخست وزیر انگلیس که خود را در مسئله سوریه در جبهه آمریکا قرار داده و برای مداخله نظامی در این کشور تبلیغ می کند، انتقاد شدیدی وارد کرده و اظهار داشت: اما بعد از آن دیوید کامرون توسط نمایندگان مجلس بریتانیا به عقب رانده شد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد که نمی تواند هیچ جنگ و دخالت نظامی را تصور کند که در آن مرگ بی گناهان اصلا وجود نداشته باشد.
چنین خطاهایی ( در هر جنگی) رخ می دهد.
این سیاستمدار آلمانی در ادامه تصریح کرد که باید این پرسش پاسخ داده شود که چه اتفاقی بعد از یک دخالت نظامی در سوریه رخ خواهد داد؟ مردم آمریکا این روزها آشکارا از دنباله روی از رئیس جمهوری خود در سیاستهایش در قبال سوریه اجتناب می کنند.
چنین شکافی بین ملت و رئیس جمهوری در مسئله یک دخالت نظامی موضوعی جدید است و تا به حال وجود نداشته است و ما در برابر یک پدیده کاملا نو قرار دادیم.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان