۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین سوریه قبرستان آرزوهای دست نیافتی آمریکا/ مردم در قبال مواضع همسو با اسرائیل سکوت نخواهند کرد
کد خبر: ۱۰۹۶۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین تاکید کرد:

سوریه قبرستان آرزوهای دست نیافتی آمریکا/ مردم در قبال مواضع همسو با اسرائیل سکوت نخواهند کرد

حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی امام جمعه موقت قزوین گفت: اگر آمریکا از تجربیات پیشین خود بهره نبرد خواهد دید که سوریه قبرستان آرزو های دست نیافتی آمریکا و سربازانش خواهد شد.

سوریه قبرستان آرزوهای دست نیافتی آمریکا/ مردم در قبال مواضع همسو با اسرائیل سکوت نخواهند کرد

حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه که در مسجدالنبی قزوین برگزار شد با اشاره به فرا رسیدن ایام حج و توجه به باطن این مناسک مهم اظهار داشت:  و همه عبادات ظاهر و باطنی دارند همچنین هیچ عبادتی نیست که بدون قصد قربت راه به جایی ببرد و این قصد قربت همان روح عبادت است که بدون آن عبادت به مثل اسکلتی مرده ای است که روح و ارزشی ندارد همچنانکه اقامه نماز در واقعه کربلا توسط دشمنان امام حسین(ع) پس قتل عام فرزندان پیامبر(ص) هیچ روح و ارزشی ندارد زیرا که روح ولایت در آن وجود نداشت.

وی با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت افزود: ما باید کرامت انسانی را در مکتب و دانشگاه معارف و بایانات نورانی اهل بیت جست جو کنیم .

حجت الاسلام عابدینی با بیان نکاتی در رابطه با حضرت معصومه(س) ابرازداشت: نام شریف حضرت معصومه(س) در سلسله غدیر خم وجود دارد و اگر امروز از شهر قم علوم اهل بیت به زبان‌های مختلف به همه جای جهان انتقال می‌یابد از برکات وجود این بانوی بزرگوار اسلام در شهر قم  است و باید گفت که قم پایگاه همه معارف اهل بیت (ع) است.

امام جمعه موقت قزوین در ادامه با اشاره به کشتار تلخ 17 شهریور این واقعه را فراموش نشدنی عنوان کرد و بیان داشت: رژیم طاغوت با به خاک و خون کشیدن مردم عزیز کشورمان در روز 17 شهریور روزی تلخ و فرموش نشدنی  را برای این ملت رقم زد که جز نفرت و انزجار نسبت به این رژیم طاغوت چیزی را باقی نگذاشت.

وی خطاب به سیاستمداران  آمریکایی وغربی در تصمیم گیری برای جمله به کشور سوریه افزود: اگر اندکی عقل و خرد در سیاستمداران آمریکایی و غربی بود باید از جنگهای دفاع مقدس و عراق و افغانستان تجربه کسب می کردند تا خانه خویش را برسر خودشان خراب نکنند و این تجارب کافی بود تا برای خود گورستانی دیگر ترتیب ندهند.

حجت الاسلام عابدینی با اشاره به جنگ افروزی آمریکا و نزدیک بودن فروپاشی آن تصریح کرد: آمریکا مانند جغدی شوم که در زندان شیشه ای قدرت مداری گرفتار است  برای نجات خود هر لحظه سرش را به این کاخ شیشه ای می کوبد که با این کار به مرگش نزدیک تر می شود و هدف آمریکا از جنگ افروزی های اخیر تنها این نتکه است که به جهان اعلام کنند که ما هستیم و و قدرت پوشالی خود را به نمایش می گذارند.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به جنگ های پیشین آمریکا در عراق و افغانستان عنوان کرد: اگر آمریکا از تجربیات پیشین خود بهره نبرد خواهد دید که سوریه قبرستان آرزو های دست نیافتی آمریکا و سربازانش خواهد شد.

وی با اشاره به واقعه دروغین 11 سپتامبر آمریکا خاطر نشان کرد: افول و عقب نشینی آمریکا در دهه اخیر باز می گردد به شیطنتی که بر سر برج های دوقلو بوجود آمد و دست آویزی شد تا با دروغ گفتن به جهانیان بر جنگ افروزی های خود در خاورمیانه بیافزایند و درحال حاضر در مواجهه با دولت بشار اسد از دروغ تازه بکار بردن سلاح های شیمیایی توسط دولت سوریه بر عیله کشور خود استفاده نمایند و با این حیله و ترفند به این کشور حمله کنند.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به سخنان رهبری در رابطه با جنگ در سوریه یادآور شد: رهبر عظیم الشان کشورمان فرمودند اگر آمریکایی ها در سوریه غلطی بکنند قطعا متضرر خواهند شد.

حجت الاسلام عابدینی در ادامه ابراز داشت: ما از برخی افراد در کشور با سابقه انقلابی گلایه مندیم و انتظار برخی حرف ها را نداریم و این عده متاسفانه به تازگی حرف های بی پایه و  اساس آمریکا و غرب در موضوع استفاده سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه بر علیه مردم این کشور را دوباره تکرار می کنند و بعد می گویند که این صحبتها را ما نگفته ایم در حالی صدای ایشان در سایت‌ها و فضای مجازی وجود دارد.

وی خطاب به یکی از مقامات کشوری که صحبت‌هایی از وی در خصوص انتقاد از دولت بشار اسد در فضای مجازی منتشر شده بود، خاطرنشان کرد: بنده عرض می کنم  اگر می گویید که صدای شما را تقلید کرده اند یک بار دیگر بیایید و صریح و روشن  با صدای خودتان بگویید این حرف غلط است .

امام جمعه موقت قزوین یادآور شد: تنها مشکل مردم کوفه بی وفایی نبود بلکه بی بصیرتی نیز در آنها موج می زد و  بی‌تردید ما نمی‌توانیم نسبت به این مسائل ساکت باشیم چرا که مثل کوفیان بی‌بصیرت نیستیم  نخواهیم گذاشت ابن زیاد ها و معاویه ها وارد حکومت اسلامی بشوند.

وی با اشاره به انتشار سخنان برخی در روزهای گذشته در فضای مجازی در رابطه با سوریه و دولت آن عنوان کرد: فردی که قبلا مردم را به جنگ با اسرائیل تحریک می کرده و الان حرفش همسو با اسرائیل و مواضع آن شده نمی تواند قابل اعتماد باشد و ما برای انتخاب مواضعمان حرف قرآن اهل بیت و رهبری را ملاک قرار می دهیم زیرا که حرف ایشان تغییر نکرده و نخواهد کرد.

حجت الاسلام عابدینی خطاب به وزیر امرو خارجه افزود: ما از ایشان انتظار داریم مواضعشان در رابطه با یهود و صهیونیست  همسو با قرآن مطرح کنند و در موضع گیری به این که دینا از آن خوشش بیاید توجه نکنند و راه قرآن را در پیش گیرند.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به وفات آیت الله طالقانی افزود: امام خمینی(ره) از ایشان با عنوان ابوذر انقلاب یاد کردند زیرا که همانند ابوذر برای پیشبرد این انقلاب و اهداف آرمانهای بلند امام (ره) تلاشهای بسیاری کردند.

وی در خاتمه با اشاره به برگزاری همایش‌های روز قزوین، بزرگداشت آیت‌الله زرآبادی و برگزاری همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار استان قزوین خواستار ادامه یافتن چنین برنامه‌هایی شد و عنوان کرد: امیدواریم چهره های ماندگار و نخبه استان با تعمال با یکدیگر و ایجاد اتاق فکری قوی برای ترویج آموزه های دینی و اخلاقی در سطح جامعه تلاش کنند و مسئولین استانی با معرفی نخبگان و مفاخر به نوجوانان و جوانان می‌توانند نسل آینده را با ارزش‌های موجود رشد و پرورش دهند.

انتهای پیام/1003/م

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان