۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین مخالفت گسترده افکار عمومی جهان با ماجراجویی احتمالی آمریکا علیه سوریه
کد خبر: ۱۰۷۶۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مخالفت گسترده افکار عمومی جهان با ماجراجویی احتمالی آمریکا علیه سوریه

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: حمله احتمالی آمریکا به سوریه همچنان با موج گسترده ای از مخالفت افکار عمومی جهان روبرو است.

مخالفت گسترده افکار عمومی جهان با ماجراجویی احتمالی آمریکا علیه سوریه
به گزارش صبح قزوين به نقل از  المیادین، تهدید کشورهای غربی به ویژه آمریکا برای حمله نظامی به سوریه با این ادعا که نظام حاکم در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است همچنان با واکنش های بین المللی روبرو است به طوری که افکار عمومی جهان با برپایی تظاهراتی مخالفت خود را با این مسئله ابراز کرده اند.
تصمیم گیری درباره حمله به سوریه به کنگره آمریکا واگذار شده است و نمایندگان آن قرار است 18 شهریور در این باره تشکیل جلسه دهند.
- "احمد الطیب" شیخ الازهر مخالفت خود را حمله نظامی به سوریه اعلام کرد.
- نمایندگان پارلمان یمن نیز مخالفت خود را با دخالت خارجی در سوریه اعلام و استفاده از سلاح شیمیایی در این کشور را محکوم کردند.
- پارلمان روسیه نیز اعلام کرد که درباره سوریه با نمایندگان کنگره آمریکا رایزنی خواهد کرد.
در همین رابطه هیئتی برای مذاکره به واشنگتن اعزام خواهد شد و "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که این ابتکار عمل پارلمان کشورش را تایید می کند.
النشره نیز گزارش داد که عدنان منصور وزیر امور خارجه لبنان اظهار داشت: گزینه نظامی به حل بحران سوریه منجر نخواهد شد بلکه گفتگوی ملی و راه حل سیاسی تنها راهکار حل بحران این کشور است.
پایگاه خبری العهد لبنان نیز به نقل از ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گزارش داد: رهبری فلسطین با حمله به سوریه و استفاده از سلاح شیمیایی از سوی هر طرف مناقشه مخالف است.
ما خواهان حل مسالمت آمیز بحران سوریه هستیم و موضع خود را اتحادیه عرب ابلاغ کرده ایم.
وی افزود: در همین رابطه ابتکار عملی را برای حل بحران سوریه ارائه کردیم و تمامی طرف های عربی و سوری آن را پذیرفتند و آن مبتنی بر حل مسالمت آمیز بحران سوریه بر اساس کنفرانس ژنو است.
پایگاه خبری الیوم السابع نیز گزارش داد: "عیسی النشار" مشاور ویژه "اسماعیل هنیه" نخست وزیر دولت منتخب فلسطین مخالفت خود را با حمله نظامی احتمالی آمریکا به سوریه اعلام و تصریح کرد: این حمله تمام منطقه را به آتش خواهد کشید.
- مردم مصر نیز با برپایی تظاهراتی در قاهره هر گونه دخالت نظامی آمریکا در کشورهای دیگر را محکوم کردند.
این تظاهرات به دعوت برخی احزاب مصری همچون الکرامه و جریان مردمی برگزار شد.
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان