۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین شکاف و دودستگی در اتحادیه عرب درباره سوریه/ بی اعتمادی اعراب به آمریکا
کد خبر: ۱۰۷۵۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

شکاف و دودستگی در اتحادیه عرب درباره سوریه/ بی اعتمادی اعراب به آمریکا

یک روزنامه آلمانی در مطلبی از جدایی و اختلاف نظر در میان اعضای اتحادیه عرب درباره مسئله مداخله نظامی در سوریه خبر داده و تصریح کرد که اکثریت اعراب به آمریکا بی اعتمادند.

شکاف و دودستگی در اتحادیه عرب درباره سوریه/ بی اعتمادی اعراب به آمریکا
به گزارش صبح قزوين، نشریه "دی سایت" در تحلیلی نوشت: اتحادیه عرب درباره مسئله مداخله نظامی در سوریه کاملا دچار انشقاق و دودستگی شده است.
نویسنده در بخش دیگری از این مطلب خاطر نشان کرد که در این باره (مداخله نظامی در سوریه) بین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و کشورهای شمال آفریقا در سواحل دریای مدیترانه اختلاف نظر وجود دارد.
عربستان سعودی، قطر، و امارات متحده عربی تنها یک هدف را مد نظر دارند وآن سقوط نظام بشار اسد است، تا به این ترتیب رقیب اصلی منطقه ای خود یعنی ایران را ضعیف کرده و نفوذ این کشور بر شیعیان عربی را کاهش دهند.
به این ترتیب سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با اقدام نظامی آمریکا در سوریه موافقند، حتی اگر آشکارا چنین اقدامی را درخواست نکرده و خوب ندانسته اند.
نویسنده در بخش دیگری از این مطلب خاطر نشان کرد: این در حالی است که کشورهای حاشیه مدیترانه از مغرب گرفته تا الجزایر، تونس، لیبی ، مصر، لبنان و اردن مخالف مداخله نظامی خارجی در سوریه هستند.
همسایگان سوریه از جمله، لبنان، اردن و عراق نگران موج پناهندگان سوری به کشورهایشان هستند.
در حال حاضر در این سه کشور بیش از دو میلیون سوری حضور دارند.
"عبدالخالق عبدالله"، از کارشناسان علوم سیاسی در دانشگاه ابوظبی در این راستا اظهار داشته است که کشورهای عربی کاملا ضعیف بوده و سرگرم مشکلات داخلی خود هستند.
برخی از این کشورها به وضعیت سوریه بی تفاوت هستند.
بر اساس ارزیابی این کارشناس عرب، موضع عربها در قبال سوریه متناقض و دوگانه است.
در بخش دیگری از این مطلب آمده است: با توجه به فاجعه جنگ عراق، نظرات و احساسات افکارعمومی جهان عرب برای هر گونه دخالت غرب در منطقه بسیار منفی است.
بر اساس نظر سنجی ها اکثریت عربها، بی اعتمادی شدیدی به ایالات متحده دارند.
آنها بر این عقیده اند که آمریکا هر اقدامی در منطقه را منحصرا بنا بر خواسته های خود و رژیم صهیونیستی انجام می دهد.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان