۲۳/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۴/۰۹ شنبه

صبح قزوین دادستان البرز برنظارت جدی به مسائل بهداشتی و پزشکی شهروندان البرز تاکید کرد
کد خبر: ۱۰۵۹۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

جلالی:

دادستان البرز برنظارت جدی به مسائل بهداشتی و پزشکی شهروندان البرز تاکید کرد

دادستان البرز به طرح دیدگاه ها و نظرات خود درباره موضوعات مربوط به بهداشت و در مان و سلامت و شیوه رسیدگی های قانونی و قضایی پرداخت و بر حمایت دستگاه قضایی در برخورد با متخلفین در امر بهداشت و درمان تاکید نمود .

دادستان البرز برنظارت جدی به مسائل بهداشتی و پزشکی شهروندان البرز تاکید کرد
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، دادستان البرز نیز با اشاره به اهمیت بهداشت و سلامت در جوامع و نقش به سزای آن در تداوم امنیت جامعه، خواستار توجه جدی مسئولین حوزه بهداشت و درمان به دو عامل سلامت معنوی درمان و توزیع عادلانه امکانات درمانی و دارویی در میان تمام اقشار جامعه شد.
جلالی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با اینکه باید به جایی برسیم که بیمار جز رنج بیماری دغدغه دیگری نداشته باشد ، بازنگری در امر توزیع دارو، بهره مندی مناطق محروم از پزشکان متخصص و مراکز درمانی مجهز و ترمیم وضعیت بیمه های درمانی را امری اجتناب ناپذیر دانست.
وی در ادامه توجه جدی کارشناسان بهداشت محیط به وضع بهداشت عمومی شهرستان، نظارت بر عرضه مواد غذایی، اجرای مقررات مربوط به منع استعمال دخانیات و ارائه قلیان در اماکن عمومی و قهوه خانه ها ، همچنین اهتمام کارشناسان بهداشت حرفه ای به نظارت بر اجرای مقررات قانون کار در خصوص معاینات بدو استخدام سالیانه کارگران، تذکر نواقص بهداشت کار و نظارت بر دفع غیر بهداشتی پسماندهای صنعتی را مورد تاکید قرار داد.
دادستان البرز با اعلام این مطلب که بعضا شنیده شده در عطاری ها یا آرایشگاهها و باشگاههای ورزشی قرص هایی تحت عنوان لاغری و امثالهم به اشخاص داده می شود که حاوی مواد مخدر یا روان گردان است، خواستار نظارت دقیق کارشناسان بهداشت بر این موضوع شد اعلام کرد دادستانی در نظر دارد در صورت احراز چنین مواردی نسبت به تعطیلی و پلمپ محل اقدام نماید.
در ادامه جلسه با توجه به حساسیت موضوع مداخله اشخاص فاقد مجوز در امور دندانپزشکی و پزشکی، راهکارهای کنترل و یشگیری از وقوع این جرایم بررسی و اتخاذ تدابیر بازدارنده مورد بررسی قرار گرفت.
جلالی در این خصوص اعلام کرد: امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته بتوانیم حوزه قضایی شهرستان البرز را تبدیل به منطقه ناامنی برای مجرمین حوزه دخالت در امور دندانپزشکی بنماییم.
در این جلسه ،رئیس مرکز بهداشت البرز و کارشناسان مرکز بهداشت گزارشی از وضعیت بهداشتی و درمانی شهرستان البرز را در حوزه های مختلف ارائه بیان نمو دندو همچنین مقرر گردید بر تداوم چنین جلسات کاری، به جهت اخذ تصمیمات مشترک در حوزه سلامت شهروندان به منظور برخورد جدی با متخلفان تاکید شود.
انتهای پیام/   انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان