۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین رشد و توسعه در روستا آفت های خود را دارد
کد خبر: ۱۰۱۷۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

فرماندار شهرستان البرز:

رشد و توسعه در روستا آفت های خود را دارد

حسن پور: توسعه در روستاها باید به صورت متوازن باشد و اگر فقط در یک زمینه پیشرفت داشته باشیم این پیشرفت ها ناقص و ناکارآمد خواهد بود.

رشد و توسعه در روستا آفت های خود را دارد
به گزارش صبح قزوین به نقل از رهرو، روز شنبه مراسم تودیع و معارفه شوراهای اسلامی روستاهای شهر الوند در سالن اجتماعات بخشداری انجام شد که مدیر امور روستایی استانداری، فرماندار و بخشدار شهر الوند از جمله حاضرین در این مراسم بودند.
در این مراسم حسن پور، فرماندار شهرستان البرز گفت: روستاهای شهرستان البرز در زمینه های مختلف پیشرفت های قابل توجهی نموده اند ولی رشد و توسعه آفت های خود را دارا است.
به عنوان مثال بحث تصادفات جاده ای و آلودگی های زیست محیطی از آفت های رشد و توسعه است.
حسن پور با بیان اینکه در اجرای مصوبات باید نهایت دقت را داشته باشیم، افزود: اجرای صحیح مصوبات نشان از تبعیت شما از قوانین می باشد و اگر در اجرای آن ها کوتاهی نمودیم مدیون هستیم و هزینه های فراوانی بابت آن هدر خواهد رفت.
وی در ادامه از اهمیت بالای آب سخن گفت و اذعان داشت: دنیای ما دنیای قدرتمندی از نظر آب است.
حدود ۹۱% آب در بخش کشاورزی، حدود ۷% در بخش آب شرب و حدود ۳% در صنعت مصرف می شوند.
وی ادامه داد: کشور ما کشور کم آبی است و استان ما نیز از این بابت دچار اشکال است و مشکل دشت قزوین به شهرستان البرز نیز مربوط می شود و با توجه به بالا رفتن سطح تحصیلات شورای جدید که در پی آن بالا رفتن سطح توقعات به دنبال دارد انتظار می رود که مسئولین شورای شهر در این زمینه کوشا باشد.
حسن پور در پایان افزود: توسعه ها در روستاها باید به صورت متوازن باشد و اگر فقط در یک زمینه پیشرفت داشته باشیم این پیشرفت ها ناقص و ناکارآمد خواهد بود که با توجه به نیروی جوان در شورای روستاها و و پختگی نیرو های قبلی امید است که در این زمینه ترقی داشته باشیم.
در ادامه این جلسه صفری، بخشدار بخش مرکزی شهر ستان البرز آمار جالبی را در رابطه با شورای روستاها ارائه نمود و اذعان کرد: در حال حاضر در شهرستان البرز پنج شورا در پنج روستا موجود می باشدکه دارای ۲۱ عضو می باشند، از این ۲۱ نفر دو نفر آنها خانم و مابقی مرد می باشند.
وی افزود: در شورای روستاها ی بخش مرکزی شهر الوند ۱۰ نفر بالای دیپلم می باشند و پنج نفر دیگر مدرک بالای لیسانس دارند.
تغییر عمده دیگر این است که از این ۲۱ نفر ۱۴ نفر نیروی جدید می باشند و نیز تغییر عمده دیگر پایین آمدن میانگین سنی شوراهای روستاها از ۵۰ سال به ۳۹ سال است.
صفری در رابطه با مسائل مربوط به بخش اقتصادی اظهار داشت: برعکس آنچه که برخی مطرح می کنند بخش ما برخوردار است اینگونه نیست، معضلات بسیاری در زمینه های مختلف وجود دارد.
به طور مثال میانگین تصادت در جاده های روستای ۲۰ تا و شش برابر میانگین تصادفات کشوری می باشد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان