۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین تامین زمین برای راه‌اندازی بازارچه زنان سرپرست خانوار در قزوین
کد خبر: ۳۴۳۴۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۲۳ ساعت: ۹:۱۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر قزوین خواستار شد؛

تامین زمین برای راه‌اندازی بازارچه زنان سرپرست خانوار در قزوین

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر قزوین گفت: به منظور حمایت از زنان سرپرست خانوار باید زمینی مناسب برای راه‌اندازی بازارچه فروش محصولات تأمین شود.

تامین زمین برای راه‌اندازی بازارچه زنان سرپرست خانوار در قزوین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ زهرا یوسفی در جلسه هم اندیشی مدیران مجموعه مدیریت شهری با نمایندگان مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از حضور یک بانو در میان نمایندگان مجلس قزوین که حاکی از اعتماد عمومی به مدیریت زنان است؛ اظهار کرد: به دلیل آشنایی بیشتر با مشکلات حوزه زنان حضور بانوان در مجلس می‌تواند در پیگیری مطالبات آنان تاثیر بیشتری داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که با توجه به شرایط و مشکلات اقتصادی، بیشترین گروه درمعرض آسیب، زنان به خصوص زنان سرپرست خانوار به همراه فرزاندانشان هستند، افزود: در استان ۴۰ هزار و در سطح شهرستان قزوین ۲۱ هزار زن سرپرست خانوار زندگی می‌کنند که باید از آنان حمایت شود.

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر قزوین تاکید کرد: یکی از اهداف شورای پنجم راه‌اندازی بازارچه‌های مخصوص برای زنان سرپرست خانوار است که برای تامین زمین آن در مکان مناسب با مشکل مواجه هستیم.

حمایت شهرداری برای ساخت مرکز مناسب بیماران اعصاب و روان

وی افزود: در این راستا لازم است تا از طریق سازمان راه و شهرسازی، زمینی مناسب در اختیار قرارگیرد تا بازارچه‌ها راه‌اندازی و معیشت این افراد تامین شود.

یوسفی در ادامه به وضیعت نامناسب سایت پسماند محمدآباد اشاره و عنوان کرد: هم اکنون سایت پسماند محمدآباد وضعیت خوبی ندارد و اگر چاره‌ای برای این موضوع اندیشیده نشود به لحاظ بهداشت و سلامت مردم در آینده نزدیک با چالش مواجه می‌شویم.

وی تصریح کرد: ظرفیت این سایت در حال تکمیل شدن است و برای آینده پسماند استان نیز تدبیری نشده است.

این مقام مسئول ادامه داد: سایت پسماند محمدآباد توسط شهرداری قزوین سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی شد و مورد بهره‌برداری سایر شهرداری‌های استان نیز قرار گرفت؛ اما هیچ یک از شهرداری‌ها به تعهد خود عمل نکرده تا به شرایط امروز دچار شدیم که برای این موضوع نیز باید چاره‌ای اندیشید.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین از حمایت شورا و شهرداری قزوین در ساخت مرکز مناسب برای بیماران اعصاب و روان خبر داد و گفت: اگر زمین مناسب برای احداث بیمارستان و مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان و تغییر مکان بیمارستان ۲۲ بهمن تخصیص یابد، شهرداری قزوین هم در روند ساخت آن آماده مشارکت است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان