۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین "بهمن عسگری"، قهرمانی که افتخارات ورزشی را بنام خود مُهر کرد
کد خبر: ۳۴۲۸۳۰ نویسنده: مهدی چگینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۲۲ ساعت: ۸:۴۲ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

"بهمن عسگری"، قهرمانی که افتخارات ورزشی را بنام خود مُهر کرد

با نتایج کسب شده در سال ۹۸، بی‌شک بهمن عسگری بهترین ورزشکار کشور و استان است که در رقابت‌های فراملی کسب نشان کرده و کسب جایگاه نخست رنکینگ جهانی خود نشان این مدعی است.

"بهمن عسگری"، قهرمانی که افتخارات ورزشی را بنام خود مُهر کرد

به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛______مهدی چگینی.

سال ۹۸ با تمام فعالیت‌های ورزشی و حرفه‌ای چند ماهی است جای خود را به سال ۹۹ داده و حال قصد داریم به ورزش حرفه‌ای استان بپردازیم.

سال ۹۸ به واسطه برگزاری المپیک در سال ۹۹، برای تمام قهرمانان ورزشی از استرس خاصی برخوردار بود.

همه تلاش ورزشکاران در رشته‌های تیمی و انفرادی المپیکی بر این بود تا سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن را کسب کنند و همین موضوع اضطراب و استرس را در مسابقات بیش از پیش کرده بود؛ اما دنیا در مصاف با ویروس کرونا چند امتیاز عقب افتاد و کلیه مسابقات ۲۰۲۰ و حتی المپیک به تعویق افتاد.

در این گزارش قصد داریم تا به ورزش حرفه‌ای استان و فعالیت ورزشکاران قزوینی در رشته‌های مختلف طی سال 98 بپردازیم.

بهمن عسگری:

بهمن عسگری ملی‌پوش کاراته استان، امسال پرفشار رقابت‌های مختلف را یکی پس از دیگری با موفقیت طی کرد و با هتریک در مدال‌های کسب شده در رقابت‌های پی‌درپی، پیش از تمام کاراته‌کاهای کشور و چندین هفته زودتر اولین سهمیه در کاراته جهان را کسب کرد و با خیال آسوده مسابقات پایان فصل را پشت سر گذاشت.

با نتایج کسب شده در سال ۹۸، بی‌شک بهمن عسگری بهترین ورزشکار کشور و استان است که در رقابت‌های فراملی کسب نشان کرده و کسب جایگاه نخست رنکینگ جهانی خود نشان این مدعی است.

محمدرضا موذن:

محمدرضا موذن لیبرو ملی پوش قزوینی در سال ۹۸، جای خود را در ترکیب تیم ملی پیدا کرد و با آن که کمتر در ترکیب اصلی به کار گرفته شد؛ اما چندین رویداد و آوردگاه مهم جهانی و آسیایی را تجربه کرد و با تیم ملی سهمیه المپیک را گرفت و اولین ورزشکار استان شد که جواز المپیک گرفت.

کاری که مهدی مرندی دیگر لیبروی قزوینی در دوره گذشته المپیک کرد و در والیبال همچنان یک قزوینی در کاروان المپیک سهمیه دارد.

علی اصغر آسیابری:

در کاراته علی اصغر آسیابری دیگر ملی‌پوش کاراته استان، پا به پای بهمن عسگری در میادین معتبر دنیا شرکت کرد و با قرعه‌های سخت، نتوانست پتانسیل‌های خود را نشان دهد، اما به لحاظ شرکت در میادین معتبر و حضور در ترکیب ثابت تیم ملی بزرگسالان، یکی از ورزشکاران موفق این سال‌های استان است.

امیر رضا میرزایی:

امیررضا میرزایی دیگر ستاره جوان کاراته استان هم که در چندین رویداد در کنار عسگری و آسیابری بود، در سال گذشته رقابت‌های خوبی را تجربه کرد و باید در سال جدید این تجربه‌ها را برای رشد بیشتر به کار ببندد.

مهران برخورداری:

در تکواندو دیگر رشته المپیکی، مهران برخورداری جوان‌ترین عضو تیم ملی تکواندو، از استان قزوین در آوردگاه‌های آسیایی و جهانی به میدان رفت و با کسب چندین نشان، شانس کسب سهمیه داشت که شاید جوانی و اتفاقات ورزشی مانع رسیدن این جوان خوش اخلاق تکواندو استان به المپیک شد؛ اما چیزی از ارزش‌های این قهرمان جوان کم نشده و یکی از ملی پوشان تیم ملی بزرگسالان کشور است.

حمیدرضا طاهرخانی:

حمیدرضا طاهرخانی پینگ پنگ باز قزوینی سال ۹۸ را با دو قهرمانی ایران و کسب رنکینگ یک کشور در سطح داخلی به پایان رساند و بعنوان لژیونر در لیگ ترکیه هم شانس کسب مدال دارد.

این ورزشکار قزوینی در ترکیب تیم ملی رقابت‌های تیمی المپیک را همراه برادران عالمیان تجربه کرد و نیم نگاهی به کسب سهمیه المپیک در رقابت‌های پیش رو دارد.

مژگان خدادادی:

بهترین بانوی ورزشکار استان در سال گذشته بی شک مژگان خدادادی ملی پوش بسکتبال است که در لیگ برتر با حضورش در باشگاه نامی نو اصفهان در دو سال سکونشین است، کسب عناوین بهترین دفاع و ارزشمندترین بازیکن فصل هم از جمله افتخارات مژگان خدادادی است.

فاطمه آقازادگان قزوینی:

جوان‌ترین کاپیتان لیگ یک بسکتبال بانوان در اختیار فاطمه آقازادگان قزوینی است که علاوه بر رهبری تیم قزوین در مسابقات مختلف و کسب افتخار، این سال‌ها در ترکیب تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان، بعنوان یک بازیکن با تجربه از وی یاد می‌شود و با بازی‌های درخشان تنها بازیکن جوان است که از دسته یک به تیم‌های ملی دعوت می‌شود.

این در حالی است که بسکتبال استان قزوین با حضور وی سال ۹۹ باید در لیگ برتر بسکتبال حضور پیدا کند و این نشان از تاثیر یک بازیکن کار بلد است.

سال ۹۸، در حوزه مربیان هم، استان قزوین خوش درخشید و نام‌هایی از استان قزوین در آوردگاه‌های مختلف از رسانه‌های داخلی و خارجی بسیار شنیده شدند که شاید رضا خیرخواه سرمربی قزوینی تیم ملی ژیمناستیک بزرگسالان یکی از موفق ترین‌ها بود که برای اولین بار با هدایت وی، ایران سکوی جهانی را تجربه کرد و حتی شانس المپیکی شدن ژیمناستیک وجود دارد.

در سالی که گذشت در میادین مختلف و معتبر آسیایی و جهانی بسیاری از ورزشکاران استان در دو بخش مردان و زنان در رده‌های مختلف سنی موفق به کسب نشان نشدند؛ اما چیزی از ارزش‌های این قهرمانان هم استانی کم نمی‌کند.

انتهای پیام/۵۰۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان