۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ورود روزانه ۳۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قزوین/ درصورت عدم اجرای مصوبات، با مدیران خاطی برخورد می‌کنم
کد خبر: ۳۴۲۶۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۳/۱۲ ساعت: ۱۱:۸ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین اعلام کرد

ورود روزانه ۳۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قزوین/ درصورت عدم اجرای مصوبات، با مدیران خاطی برخورد می‌کنم

استاندار قزوین گفت: روزانه حدود ۳۵ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قزوین ورودی داریم؛ نباید از کنار این مسئله راحت بگذریم و مسائل و تصمیمات باید جدی پیگیری شوند.

ورود روزانه ۳۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قزوین/ درصورت عدم اجرای مصوبات، با مدیران خاطی برخورد می‌کنم
هدایت الله جمالی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به وضعیت کرونا در استان اظهار کرد: خوشبختانه اکنون پیک جدی بیماری در قزوین وجود ندارد، اما نباید باعث شود که اوضاع را رها کنیم چراکه ممکن است با شرایط دشوار مواجه شویم.

وی با بیان اینکه واحدهای صنفی مثل رستوران‌ها مجاز به فعالیت با 50 درصد ظرفیت هستند، افزود: احتمال آلودگی در رستوران‌ها شدید است، لذا باید نظارت جدی و مستمر برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن برقرار باشد.

استاندار قزوین تصریح کرد: ما در این شرایط اقتصادی قصد نداریم باعث تعطیلی هیچ واحدی شویم اما صاحبان مشاغل هم باید با رعایت اصول بهداشتی بتوانند از این فرصت که اجازه فعالیت داده شده نیز استفاده کنند، در غیر این صورت مجبور به تعطیلی واحد متخلف خواهیم بود.

جمالی‌پور ادامه داد: ما معتقدیم که همه شرایط بهداشتی باید برای مردم رعایت شود؛ چراکه هنوز در دوران شیوع بیماری به سر می‌بریم و احتمال دارد که مهرماه دچار پیک جدید کرونا شویم.

این مقام مسئول با اشاره به لزوم اجرای مصوبات و پروتکل‌های بهداشتی در تمام ادارات، گفت: در مسائل اداری با هیچ مدیری تعارف و شوخی نداریم چراکه فرصتی هم برای آزمون و خطا نیست؛ لذا عدم اجرای مصوبات در ادارات هیچ توجیهی ندارد و مدیران باید پاسخگو باشند.

وی افزود: اگر مشکلی برای اجرای تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا وجود دارد، مدیران بلافاصله مطرح کنند تا با کارشناسی و آسیب شناسی موانع رفع شود؛ از این رو اگر کوتاهی‌ها برای دو الی سه بار تکرار شود، مدیر را عزل خواهم کرد چراکه ما برای خدمت به مردم در این جایگاه هستیم.

فعلا به جابه جایی مدیران فکر نمی‌کنم

استاندار قزوین تاکید کرد: فعلا به جابه‌جایی مدیران فکر نمی‌کنم چون اصلا فرصتش را نداریم و با همین تیم ادامه خواهیم داد؛ مدیران خاطی هم بلافاصله با رفتار شدید من مواجه خواهند شد، لذا نباید بشنویم که مصوبات جلسات در دستگاه‌های استان اجرا نمی‌شود.

وی تاکید کرد: یکی از راه‌های جلب اعتماد عمومی، اجرای مصوبات است و باید در راستای حل مشکلات مردم تلاش کنیم، در غیر این صورت بازتاب منفی خواهد داشت.

جمالی‌پور با بیان اینکه بازگشایی مهدکودک‌ها فعلا تفویض اختیار به استان‌ها نشده است، گفت: کارمندان خانم‌ که فرزندان زیر ۶ سال دارند، تا اطلاع ثانوی می‌توانند دورکاری داشته باشند.

این مقام مسئول اذعان کرد: اکنون روزانه حدود ۳۵ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قزوین ورودی داریم؛ هنوز شرایط ما کرونایی است و نباید از کنار این مسئله راحت بگذریم و مسائل و تصمیمات باید جدی پیگیری شوند.

استاندار قزوین یادآور شد: در سازمان‌ها ساعات کاری به حالت عادی بازگشته اما به معنای عادی‌سازی نیست و باید رویکرد پیشگیرانه داشته باشیم و تب سنجی‌ها در ادارات به صورت مستمر انجام شود.

وی با بیان اینکه دغدغه خانواده‌ها و دانش‌آموزان باید دیده شود، عنوان کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند با رعایت پروتکل‌ها فعالیت و برای رفع اشکال کلاس داشته باشند.

این مقام مسئول عنوان کرد: بازگشایی مکان‌های مذهبی در اختیار استان است و مساجد هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند نماز جماعت را برگزار کنند.

جمالی‌پور در پایان گفت: همه ما باید متعهد به رعایت پروتکل‌ها باشیم چراکه هر نوع سهل‌انگاری در این وضعیت می‌تواند خطرساز باشد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان