۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره "نور" و فروپاشی سیطره غرب بر فنآوری‌های فضایی
کد خبر: ۳۴۱۸۵۰ نویسنده: محمدرضا ذاکر تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۷ ساعت: ۵:۳۴ ↗ لینک کوتاه

یادداشت روز؛

پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره "نور" و فروپاشی سیطره غرب بر فنآوری‌های فضایی

دستیابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جایگاه عمق استراتژیک محور مقاومت به این فنآوری بزرگ و تعیین کننده و ایجاد یک قدرت برتر بازدارنده و به روز در سطح برترین ارتش‌های جهان، های یک بام و دوهوای غربی‌ها در قبال ایران، قادر به تغییر رویکرد و راهبرد جمهوری اسلامی نخواهند بود.

پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره "نور" و فروپاشی سیطره غرب بر فنآوری‌های فضایی

صبح قزوین؛__________ محمدرضا ذاکر.

ماهواره‌ای که توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فضا پرتاب شد بخشی از یک پازلی بود که قرار است در عملیات‌های شناسایی، پشتیبانی راهبردی، ارتباطی و ناوبری ایفای نقش کند و این همان ضرورت دستیابی به فضاست! این بخشی از گزارش ارگان رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی پرتاب موفقیت آمیز (ماهواره نظامی نور) است.

امروز پس از گذشت قریب به یک دهه از فرمان امام خامنه ای(مدظله العالی) مبنی بر فضایی شدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نام ماهواره نظامی «نور» در بین 2000 ماهواره مستقر در مدار زمین قرار گرفت، اما این موفقیت نه تنها یک دستاورد نظامی و تحقیقاتی که در بخش‌های صنعتی و فن آوری‌های نوین علمی و حتی سیاسی و اقتصادی دارای اهمیت قابل توجه و تعیین کننده ای بود.

در نگاه نخست، جمهوری اسلامی ایران به مدد مجاهدت‌ها و تلاش‌ها و پایبندی به اصل ولایتمداری سربازان سبزپوش ولایت، با کسب این موفقیت چشمگیر و غیرمنتظره به جمع 10 کشور دارای چرخه کامل فنآوری فضایی پیوست و سیطره آمریکا و غرب بر تکنولوژی‌های تعیین کننده‌های غربی و عصبانیت و عکس العمل رییس جمهور آمریکا به موفق ماهواره سپاه، می‌تواند بازتاب و شمارش معکوس پایان سیطره غرب و آمریکا در فنآوری‌های فضایی و نویدبخش آغاز دوران تمدن نوین اسلامی باشد. از این جهت ناراحتی و واکنش منفی غربی‌ها در مقابل این دستاورد «تمدن ساز» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طبیعی و قابل پیش بینی بود.

پرتاب این ماهواره در شرایط امروز جهان، از طرفی خشم دشمنان اسلام و از سویی شادمانی و امیدواری امت‌های آزادیخواه و مسلمان را در پی داشت. ملت‌های ستم دیده و مظلوم عالم خوب می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای علمی و تحقیقاتی و نظامی خود را بر خلاف سنت غربی‌ها، در صورت ضرورت با همپیمانان و دولت‌های مسلمانِ ایستاده در برابر سلطه استکبار به اشتراک می گذارد و دیوار امپریالیسم جهانی فروریخته است.

نکته قابل توجه دیگر در مورد این دستاورد، زمان و شرایط فعلی کشور است. در شرایطی که آمریکا سعی دارد با اعمال شدیدترین و فلج کننده ترین تحریم های ممکن اقتصادی علیه کشورمان، ایران را وادار به پذیرش خواسته‌های نامشروع و نامعقول و پایبندی یکطرفه به تعهدات برجام کند، پرتاب موفقیت آمیز و غافلگیرکننده ماهواره نور، این پیام روشن را به غرب مخابره کرد که چنانچه قبل تر اعلام شده بود، ایران در صورت عدم پایبندی همه طرف‌های برجام، لزومی بر پذیرش محدودیت‌های قبلی نمی‌بیند و بنا دارد به فعالیت‌های علمی، هسته ای و موشکی خود بطور ویژه توجه کند.

از طرفی، در پی تغییر سطح تهدیدات علیه امنیت ملی کشورعزیزمان، سطح بازدارندگی‌های دفاعی و امنیتی ما نیز متناسب با آن تغییر خواهد کرد و امروز استراتژی نظامی ایران، از رئالیسم تدافعی به رئالیسم تهاجمی و قابلیت (پاسخ کوبنده در سطح تهدید) تغییر کرده است.

دستیابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جایگاه عمق استراتژیک محور مقاومت به این فنآوری بزرگ و تعیین کننده و ایجاد یک قدرت برتر بازدارنده و به روز در سطح برترین ارتش‌های جهان، های یک بام و دوهوای غربی‌ها در قبال ایران، قادر به تغییر رویکرد و راهبرد جمهوری اسلامی نخواهند بود.

از این جهت کمترین دستاورد پرتاب ماهواره نور، می‌تواند کاهش محسوس تهدیدات نظامی علیه کشورمان باشد، لذا امکان بیشترین و بهترین سطح بهره برداری، متوجه دولت محترم و شخص رییس جمهور است تا به پشتوانه این دستاورد ملی، امکان فشارهای دیپلماسی برای عقب نشینی ایران از حقوق ملت ایران را به صفر برساند.
انتهای پیام/۵۰۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان