۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین کنکور ۹۸/ ترفند‌هایی ساده برای افزایش تمرکز کنکوری‌ها
کد خبر: ۳۳۵۳۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۲۶ ساعت: ۱۰:۳۸ ↗ لینک کوتاه

کنکور ۹۸/ ترفند‌هایی ساده برای افزایش تمرکز کنکوری‌ها

یک پژوهشگر طب سنتی گفت: جویدن هفت عدد مغز بادام به همراه ۷ عدد مویز و یک عدد کندور در تقویت حافظه بسیار مفید است.

کنکور ۹۸/ ترفند‌هایی ساده برای افزایش تمرکز کنکوری‌ها

 

به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین، یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زندگی هر فرد و جزو خاطرات فراموش نشدنی عمر تحصیلی او به حساب می‌آید.

در واقع کنکور را می‌توان ثمره ۱۲ سال تحصیل در کلاس درس دانست که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می‌زند و در این بین نکته مهم و قابل توجه، چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به نقطه عطفی برای رسیدن به موفقیت است.

روش درست مطالعه برای کنکور، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که داوطلبان باید در طول دوران مطالعه برای کنکور مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.

کنکور ۹۸/ ترفند‌هایی ساده برای افزایش هوش کنکوری‌ها



برای اینکه بدانید کنکور غولی نیست که شما در ذهن ساخته‌اید و می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی با آن رفتار کرد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه کنکوری‌ها شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی کنکور آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش های موفقیت را کسب کنید و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.

کنکوری‌ها چگونه هوششان را افزایش دهند؟

حیدر عظمایی پژوهشگر طب سنتی ، اظهار کرد: اهمیت تغذیه مناسب برای کنکوری‌ها و پرهیز از هرگونه استرس و اضطراب روانی و همکاری خانواده‌ها موجب موفقیت کنکوری‌ها خواهد شد.

وی ادامه داد: استفاده مناسب از غذا‌های حاوی پروتئین‌، قند‌ و چربی‌ها برای کنکوری‌ها پیشنهاد می‌شود؛ از پروتئین‌ها می‌توان به گوشت گوسفند و گوشت ماهی اشاره کرد؛ کنکوری‌ها باید حتما از چهار مغز شامل پسته، بادام، گردو و فندق و لوبیا‌ سویا‌ها استفاده کنند، همچنین باید از خوردن غذا‌های ساندویچی پرهیز کنند.

کنکور ۹۸/ ترفند‌هایی ساده برای افزایش هوش کنکوری‌ها

بهتر است کنکوری‌ها از قند‌های چپ‌گرا استفاده کنند

این پژوهشگر طب سنتی افزود: کنکوری‌ها بهتر است از قند‌های چپ‌گرا استفاده کنند؛ این قند‌ها مثل انجیر، توت، کشمش و خرماست و تاثیر چشمگیری در توانمندی مغز در یادگیری دارند، همچنین از خوردن شیرینی‌های قنادی و قند و شکر پرهیز کرده و از چربی‌های مفید مانند روغن زیتون و روغن کنجد استفاده کنند.

 

عظمایی افزود: این عزیزان باید ویتامین‌ها را در برنامه خود بگنجانند؛ موادی مانند سبزیجات و آب میوه‌های طبیعی از این دست هستند، همچنین باید تمام وعده‌های غذایی را مصرف کرده و صبحانه، نهار و شام را به موقع میل کرده و از پرخوری و کم‌خوری پرهیز کنند.

وی یادآوری کرد: جویدن هفت عدد مغز بادام به همراه هفت عدد مویز و یک عدد کندور در تقویت حافظه بسیار مفید است.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان