۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین آغاز اجرای طرح خدمات سفرهای نوروزی/ سهم ۶۷ درصدی تخلف "عدم توجه به جلو" در تصادفات
کد خبر: ۲۷۲۹۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۴ ساعت: ۱۲:۱۵ ↗ لینک کوتاه

فرمانده انتظامی استان قزوین اعلام کرد:

آغاز اجرای طرح خدمات سفرهای نوروزی/ سهم ۶۷ درصدی تخلف "عدم توجه به جلو" در تصادفات

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: بیشترین تخلفات در تصادفات مربوط به عدم توجه به جلو با ۶۷ درصد، تخطی از سرعت مطمئنه ۱۱ درصد و انحراف به چپ و تجاوز از سرعت مطمئنه ۶ درصد بوده است.

آغاز اجرای طرح خدمات سفرهای نوروزی/ سهم ۶۷ درصدی تخلف "عدم توجه به جلو" در تصادفات
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ رزمایش سراسری ترافیک و خدمات سفر نوروز ۹۷ پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در آزادراه قزوین زنجان با حضور مسئولان انتظامی و فرهنگی و اجتماعی استان برگزار شد.‌

سردار محمودی فرمانده انتظامی استان قزوین با تبریک شروع سال نو اظهار کرد: رزمایش ترافیکی و خدمات سفر ایام نوروز از امروز ۲۴ اسفندماه با رژه موتوری و ارائه خدمات دستگاه‌های امدادی و انتظامی آغاز شد.

وی افزود: ۲۱میلیون خودرو و ۱۱میلیون و ۵۸۱ موتورسیکلت در سطح کشور وجود دارد و یک میلیون و دویست هزار خودرو در سطح کشور شماره گذاری شده و ۲میلیون نفر نیز گواهینانه دریافت کرده اند.

این مسئول انتظامی بیان کرد: روزانه در تردد خودروهای درون شهری شاهد فوت ۱۲نفر و برون شهری ۳۱نفر در سطح کشور هستیم.

وی ابراز کرد: در سطح استان قزوین تصادفات درون شهری یک نفر کشته و تصادفات برون شهری دوکشته طی یک هفته به خود اختصاص داده است.

محمودی عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته توسط نیروهای راهنمایی و رانندگی استان قزوین شاهد کاهش 14 درصدی تلفات جاده ای بودیم و امیدواریم مسافران گرامی در ایام نوروز با توجه به شعار سال انتظامی که حفظ امنیت و آرامش است این ایام را به کام خود و دیگران تلخ نکنند.

وی تصریح کرد: در استان قزوین 2700 بزرگراه، ۲۲۰کیلو آزادراه، 700 کیلومتر راه اصلی و 5510 کیلومتر راه روستایی وجود دارد و طی یازده ماهه سال جاری 232 میلیون و 866 هزار تردد خودرو در راه‌های مواصلاتی استان قزوین ثبت شده است.

این مسئول عنوان کرد: برای ایام نوروز سال 97 با همکاری عوامل راهداری 74 تیم گشت خودرویی برای امنیت خودروها حضور دارند و 28 دستگاه نیز دوربین کنترل هوشمند برای ثبت تخلفات و 60 دستگاه دوربین لیزرباند برای حفظ امنیت جاده‌ها با حضور 600 پلیس راهور در این ایام حضور دارند.

وی گفت: سهم استان قزوین از کلیه آمار تصادفات در سطح کشور 1.3 درصد است و در بین 34 استان انتظامی در وقوع تصادفات رتبه 32 را دارا هستیم.

فرمانده انتظامی استان قزوین ابراز کرد: بیشترین تخلفات در تصادفات مربوط به عدم توجه به جلو با 67 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه 11 درصد و انحراف به چپ و تجاوز از سرعت مطمئنه 6 درصد بوده است.

وی اعلام کرد: از مردم عزیز که در این ایام قصد مسافرت را دارند درخواست داریم با عوامل پلیس راه و پلیس راهور و در دستگاه‌های امدادی حتما هماهنگی و همکاری کرده و به توصیه های آنها عمل کنند.

محمودی تصریح کرد: رعایت سرعت مطمئنه، استراحت هر دو ساعت یکبار در مسیرهای طولانی، عدم توقف در حاشیه راه‌ها، استفاده از پارگینک، عدم حرکت با دنده عقب و رعایت سرعت و نداشتن سبقت غیرمجاز و بستن کمربند ایمنی جلو و عقب خودرو از مواردی است که پلیس به مسافران توضیه می‌‎کند.

وی در پایان عنوان کرد: طرح خدمات سفرهای نوروزی از 24 اسفندماه آغاز شد و تا ۱۵فروردین ماه ادامه دارد و به علت اینکه این تاریخ آخرهفته است طرح رزمایشی ما تا ۱۷فروردین ادامه خواهد داشت‌.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان