۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۳۷ درصد تماس‌های اورژانس اجتماعی قزوین "کودک آزاری" است
کد خبر: ۲۶۵۶۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۵ ساعت: ۱۰:۸ ↗ لینک کوتاه

معاون اجتماعی بهزیستی استان:

۳۷ درصد تماس‌های اورژانس اجتماعی قزوین "کودک آزاری" است

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین بیان کرد: ۳۷ درصد از تماس‌های اورژانس اجتماعی استان در ۵ ماه نخست سال جاری به دلیل کودک آزاری بوده است.

۳۷ درصد تماس‌های  اورژانس اجتماعی قزوین "کودک آزاری" است
بهاره رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین دلیل بیش از 37 درصد تماس‌های اورژانس اجتماعی در سال جاری را کودک آزاری عنوان کرد و گفت: غفلت از کودکان و آزار جسمی بیشترین نوع کودک‌آزاری و آزارجنسی و روانی کمترین نوع کودک‌آزاری در سال جاری بوده است.


معاون امور اجتماعی بهزیستی استان با اشاره به آمارهای اخیر اعلام شده درباره رتبه دوم استان قزوین در کودک‌آزاری بیان کرد: آمارهای ارائه شده بر اساس گزارش مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان و پزشکی قانونی بوده و صرفا حاکی از وجود آمار بالای خشونت و کودک آزاری در استان نیست.


به گفته رحمانی آمار تماس‌های اورژانس اجتماعی به دو روش آمار خط تلفن 123 و تیم سیار ارائه و گزارش می‌شود که در سال گذشته بیش از 16 درصد تماس‌های ذکر شده کودک‌آزاری مربوط به خط تلفن 123 بوده که در درصدی از این تماس‌ها، کودک آزاری به معنای واقعی رخ نداده و عمده این تماس‌ها با مداخلات روان‌شناختی و ارائه راهنمایی‌های لازم به خانواده رفع و حتی نیاز به مداخلات انتظامی و قضایی نبوده است.

عدم گزارش کودک‎آزاری از سوی اطرافیان جرم است
وی اذعان کرد:  در 39 درصد تماس‌های کودک‌آزاری اورژانس اجتماعی بهزیستی استان در سال گذشته نیاز به اعزام تیم سیار شده است که به نسبت جمعیت استان قابل توجه بوده که این موضوع دلایل گسترده‌ای می‌تواند داشته باشد.


معاون امور اجتماعی بهزیستی استان آگاهی مردم استان از فعالیت‌های اورژانس اجتماعی را یکی از مهم‌ترین علت‌های آمار بالای تماس خط تلفن 123 دانست و خاطرنشان کرد: بهزیستی استان در سال‌های اخیر تلاش زیادی در آگاه‌سازی و اطلاع رسانی عموم مردم استان از فعالیت‌های این مرکز نموده است.

رحمانی اعتماد مردم قزوین به اورژانس اجتماعی را قابل تحسین دانست و اضافه کرد: برخلاف استان‌های دیگر که مردم تمایل کمتری به گزارش کودک‌آزاری نشان داده‌اند، مردم استان قزوین همکاری خوبی با بهزیستی استان داشته‌اند و عدم پراکندگی جعفرافیایی استان و پوشش بالای مراکز اورژانس اجتماعی در قزوین می‌تواند یکی دیگر از دلایل آمار بالای ذکر شده باشد.

رحمانی بخش مهمی از اقدامات در زمینه کاهش میزان کودک آزاری‌ها را آگاه‌سازی قضایی مردم عنوان کرد و تاکید کرد: کودک آزاری یک جرم عمومی است و نیاز به شاکی خصوصی ندارد و عدم گزارش کودک آزاری از سوی اطرافیان نیز جرم محسوب می‌شود.


این مسئول در پایان از مردم خواست در صورت مشاهد موارد کودک‌آزاری با شماره 123، مراجع قضایی و پلیس تماس گرفته و موضوع را بدون نگرانی اطلاع دهند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان