۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین حتی از یک وجب از خاک فلسطین چشم‌پوشی نخواهیم کرد
کد خبر: ۳۳۵۳۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۲۶ ساعت: ۱۰:۴۹ ↗ لینک کوتاه

مخالفت قاطع ملت فلسطین با معامله قرن ترامپ؛

حتی از یک وجب از خاک فلسطین چشم‌پوشی نخواهیم کرد

قشرهای مختلف فلسطین که مشارکت گسترده‌ای در راهپیمایی بازگشت به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد روز نکبت(اشغال فلسطین) داشتند، بر شکست معامله قرن آمریکا تاکید و اعلام کردند هرگز از حقوق خود از جمله حق بازگشت چشم پوشی نخواهند کرد.

حتی از یک وجب از خاک فلسطین چشم‌پوشی نخواهیم کرد

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین به نقل از رسانه‌های فلسطینی، راهپیمایی میلیونی بازگشت به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد روز نکبت(اشغال سرزمین فلسطین) با مشارکت گسترده مردم منطقه تحت محاصره نوار غزه در مرزهای شرقی با مناطق اشغالی 1948 برگزار شد که با وجود مسالمت آمیز بودن این راهپیمایی، اشغالگران قدس با خشونت همیشگی خود با آن رفتار کرده و 65 نفر را به ضرب گلوله خود زخمی کردند که در میان آنها چند امدادرسان هم به چشم می‌خورد.

خلیل الحیه عضو  دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد ملت فلسطین هرگز از حقوق خود دست برنخواهد داشت، هرگز آوارگی و وطن جایگزین را نخواهد پذیرفت و تمام طرح‌هایی که هدف از آن خدشه وارد کردن به مسئله فلسطین و حذف آن است، محکوم به شکست  است.

وی که در راهپیمایی بازگشت روز گذشته شرکت کرده بود، افزود حق بازگشت آوارگان فلسطینی، حقی واجب است و روزی باید همه آوارگان به سرزمین و وطن خود بازگردند، فلسطینیان هرگز مسئله خود را فراموش نخواهند کرد و هرگز اجازه نخواهیم پذیرفت که مسئله ما به صرفا غذا و آب تبدیل شود، چرا که ما صاحبان مسئله سیاسی منحصر به فردی هستیم.

الحیه بار دیگر بر مخالفت ملت فلسطین با طرح معامله قرن  دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد و گفت طرح ترامپ هرگز اجرا نخواهد شد، ما در کمین آن خواهیم نشست و در تمام اماکن برای شکست این طرح شکست خورده فعالیت خواهیم کرد، ملت فلسطین در هر دوره از نبردهای خود پیروز خواهد بود، طرح‌های تصفیه‌ و حذفی زیادی بر ملت فلسطین وارد شده و همگی با صخره ایستادگی و مقاومت ملت فلسطین برخورد کرده و شکست خورده است و سرنوشت معامله ترامپ هم شکست خواهد بود.

جمیل مزهر عضو دفتر سیاسی جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین هم ت صریح کرد ملت فلسطین امروز بر تمسک و پایبندی خود به حقوق و مسئله عادلانه خود و در راس آن حق بازگشت تاکید می‌کند. وی در سخنانی به نام هیئت ملی عالی راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره خواستار عبرت گرفتن از تجربه مبارزاتی و عملکرد فلسطینی در طول هفتاد و یک سال گذشته شد،‌چرا که مسئله فلسطین،‌مادر و راس مسائل است و هرگز با گذشت زمان از بین نخواهد رفت و توطئه‌ها و طرح‌های حذفی هرگز به حذف آن منجر نخواهد شد.

مزهر خاطر نشان کرد وضع استراتژی مقاومت ملی و قومی برای مقابله با طرح معامله قرن و خطرات آن لازم است، این طرح تمام منطقه و نه فقط فلسطین و فلسطینیان را تهدید می‌کند.

وی افزود آثار و نشانه‌های جنایت قرن در سایه اقدامات اخیر آمریکا که ملت ما و حقوقش را نشانه گرفته، واضح و آشکار است، هدف قرار دادن مقاومت برای زمینه سازی برای پیشبرد معامله قرن و تضمین وجود اشغالگران اسرائیلی و سروری آنها در منطقه از جمله اهداف معامله قرن  است.

شیخ خضر حبیب از رهبران جنبش جهاد اسلامی هم تصریح کرد بزرگداشت هفتاد و یکمین سالگرد روز نکبت دلیلی بر چنگ زدن و پایبندی فلسطینیان به وجب وجب از خاک فلسطین تاریخی است و هرگز نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

وی خاطر نشان کرد وجود اشغالگران در منطقه نه تنها خطری برای فلسطین بلکه خطری برای تمام منطقه عربی و اسلامی است. وی خطاب به رژیم‌های عربی گفت که از مسئله و ملت‌ها و  امت خود حمایت کنید، این نمایش مضحک(عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی) را متوقف کنید،‌امروز نوبت فلسطین و فردا نوبت شما خواهد بود و شما با ادامه عادی سازی روابط هرگز نخواهید توانست حتی یک گام رو به جلو بردارید.
انتهای پیام/1404

منبع:تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان