۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین امکان سوء استفاده در انتخابات وجود ندارد
کد خبر: ۵۷۹۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رحمانی فضلی مطرح کرد:

امکان سوء استفاده در انتخابات وجود ندارد

وزیر کشور گفت: هیچ کس نمی تواند چند بار رای دهد و از شناسنامه های زیر سن قانونی، تقلبی و یا فوتی برای شرکت در انتخابات استفاده کند.

امکان سوء استفاده در انتخابات وجود ندارد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه ستاد انتخابات که امروز در سازمان ثبت احوال کشور برگزار شد اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده هیچ کس نمی تواند چند بار رای دهد و از شناسنامه های زیر سن قانونی، تقلبی و یا فوتی برای شرکت در انتخابات استفاده کند.

وی تاکید کرد: امکان سوء استفاده از کارت های ملی و شناسنامه ها به هیچ عنوان در انتخابات وجود ندارد.

وزیر کشور با اشاره به بازدیدی که از ثبت احوال داشت، افزود: تلاش و سعی بر این است که بتوانیم همه مشخصات و داده های نزدیک به شناسایی هویت تعداد جمعیت، طلاق، ازدواج، فوت و همچنین سایر آماری که می تواند به ما در امور برنامه ریزی و تصمیم گیری کمک کند داشته باشیم.

وی اضافه کرد: یکی از موضاعاتی که در دستور کار ثبت احوال وجود دارد کارت هوشمند است و در حال حاضر تولید این کارت ها شروع شده و امیدواریم که با تعداد دستگاه های موجود و همچنین امکاناتی که وجود دارد بتوانیم تا پایان سال 10 میلیون کارت را برای مردم صادر کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه اولویت صدور کارت هوشمند سن 18 سال به بالا است، یادآور شد: افرادی که تاکنون موفق به اخذ کارت نشده اند 2 ماه فرصت دارند که با مراجعه به سامانه ثبت احوال متقاضی کارت هوشمند شوند.

وی با اشاره به اینکه شناسایی هویت افراد در انتخابات بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: هر کسی که بخواهد در انتخابات شرکت کند و رای بدهد هویتش باید شناسایی شود چرا که با این امر هیچ شخصی نمی تواند چند بار رای دهد و یا از شناسنامه افراد فوت شده و مسائل دیگری که همیشه دغدغه ایجاد کرده را جهت رای دادن استفاده کنند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه با طراحی نرم افزاری همه صندوق ها به صورت آنلاین متصل به داده های اصلی ثبت احوال خواهند شد، گفت: امکان سوء استفاده از شناسنامه و کارت شناسایی برای شرکت در انتخابات وجود ندارند و با نظارت هایی که صورت می گیرد هیچ شخصی نمی تواند از شناسنامه های تقلبی و یا زیر سن قانونی استفاده کند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه استفاده از روش های نوین امروزه به عنوان یکی از موضاعات مهم شناسایی در فضای مجازی مطرح است، تاکید کرد: امیدواریم در خصوص این امر گام های اساسی و مهمی را برداریم.

وی با تاکید بر اینکه ستاد انتخاباتی تشکیل شده است یادآور شد: چگونگی هماهنگی با شورای نگهبان در تمام مراحل وجود دارد و ما باید در حوزه نظارت اطمینان کامل شورای نگهبان را جلب کنیم.

وی اضافه کرد: در حوزه رای گیری الکترونیکی باید سفارش ساخت دستگاه های مخصوص را بدهیم و برای این کار باید نظر شورای نگهبان را اخذ کنیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: صندوق هایی را در نظرگرفته ایم که در آن آراها دیده شوند اما خوانده نشوند و در این خصوص با شورای نگهبان به توافق هایی رسیده ایم.


انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان