۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین جشن میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر در قزوین برگزار شد
کد خبر: ۵۴۸۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

ظهر امروز؛

جشن میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر در قزوین برگزار شد

جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

 جشن میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر در قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ ‌و هنر صبح قزوین ، مراسم جشن میلاد کریمه آل طاها حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.
زهرا علویان، استاد حوزه و دانشگاه در این همایش اظهار کرد: جامعه خوب جامعه‌ای است که به دختران بهاء بدهد چرا که بانوان نقش مهمی در ارتقاء سطح کیفی جامعه دارند.
وی افزود: روز میلاد کریمه اهل بیت(ع) و روز دختر تلنگری است برای همه آن‌هایی که در مورد دختران مسئول هستند زیرا دختران خیر کثیر بوده و منشأ بسیاری از خیرات و برکات هستند که متاسفانه بسیاری، از نقش مهم دختران غافل شده و آن را دست کم می‌گیرند.
این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اسلام برای دختران ارزش و اهمیت زیادی قائل شده به طوری‌که خداوند متعال می‌فرمایند؛ کسی که صاحب فرزند دختر می‎شود باید نماز شکر به جا آورد این در حالی است که اعراب دوره جاهلیت دختران را مایه ننگ خود می‌دانستند.
وی ادامه داد: آنها زمانی که مطلع می‌شدند صاحب فرزند دختر شدند از شدت خشم کبود می‌شدند لذا از قوم خود متواری شده، در کمال قساوت و بی‌رحمی نوزاد دختر خود را زنده به گور می‌کردند.
علویان با بیان اینکه دختر بزرگ‌ترین لطف خدا به خانواده است افزود: غربی‌ها با استفاده از تبلیغات گسترده عنوان می‌کنند که در دین اسلام به دختران بهاء داده نشده است و مصداق‌های جامعه جاهلیت را دلیل گفته‌های خود ذکر می‌کنند.
وی با اشاره به روایات مختلف درباره جایگاه زنان و دختران در جامعه اظهار کرد: اگر فرزندان دختر خود را به خوبی بشناسیم و قدم‌هایی که برای سالم شدن روح و نفس او بر می‌داریم محکم و هدفمند باشد بدون شک دختران مسیر درست را در زندگی خویش برگزیده، برای خانواده و جامعه خود منشأ خیرات و برکات خواهند بود.
علویان ابراز کرد: در برخی روایات از دختر با تعبیر ریحانه نام برده شده که به معنای گل خوشبو، معطر و زیباست اما وقتی این زیبایی همه جا عرضه شود ارزش خود را از دست می‌دهد براین اساس لازم است تا دختران برای ورود به جامعه برخی مهارت‌ها را بیاموزند و نحوه ارتباط با افراد، کنترل احساسات و تشخیص دوستان واقعی را یاد بگیرند تا دچار لغزش و اشتباه نشوند.
این استاد حوزه علمیه با بیان این‌که دختران در سن بلوغ در اوج احساسات قرار دارند، گفت: اگر دختران در این سن نتوانند عواطف خود را کنترل کنند قطع‌یقین آسیب خواهند دید.
علویان با اشاره به تبلیغات گسترده دنیای غرب در ترویج پوشش نامناسب گفت: عفت و حیا حفاظی برای انسان‌هاست تا آنها را از گناه و زشتی بازدارد و فقط بخشی از حیاء پوشش است در حالی که عفت در کلام، دقت در گفتار و مراعات کردن در روابط و احترام به بزرگان همگی برگرفته از حیاست و جامعه ما باید به این سمت حرکت کند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان