۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین محمد رضا باهنر؛ ژنرال بی نشان!
کد خبر: ۵۰۲۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مردی که در آرزوی ریاست جمهوری؛

محمد رضا باهنر؛ ژنرال بی نشان!

محمد رضا باهنر با اعلام نامزدی در انتخابات یازدهم سوای ریاست جمهوری را در سر می پروراند. این سیاست‌مدار و محافظه‌کار ایرانی و کاندیدای ائتلاف ۵ نفره اصولگرایان گفت: برای اداره کشور به ژنرال فهیم و قدرتمند نیاز داریم نه سرباز بله قربان گو!

محمد رضا باهنر؛ ژنرال بی نشان!
به گزارش صبح قزوین: محمد رضا باهنرنماینده مردم تهران با اعلام کاندیداتوری در مشهد به دنبال راهی برای رسیدن به پاستور است.
بیوگرافی: نام: محمد رضا باهنر نام پدر: علی اصغر سال تولد: 1331 محل تولد: کرمان برادر شهید دکتر محمدجواد باهنر، نخست وزیر شهید رجایی تحصیلات: - برنامه ربزی اقتصادی از دانشگاه علامه طباطبایی در مقطع کارشناسی ارشد - مهندسی معماری از دانشگاه علم و صنعت تهران در مقطع کارشناسی سوابق پارلمانی باهنر شامل این موارد است: • نماینده گی 7 دوره مجلس در دوره های دوم و هفتم از کرمان و ادوار سوم، چهارم، پنجم، هشتم و نهم از تهران • عضو هیات رییسه در دوره چهارم و پنجم • نایب رییس مجلس در دوره هفتم، هشتم و نهم • عضویت در کمیسیون‌های عمران، اقتصاد، اجتماعی و کمیسیون تلفیق • نایب رییس و عضویت در کمیسیون بودجه • عضو ارشد فراکسیون اصولگرایان مجلس از دوره چهارم سوابق مدیریتی: _ معاون استاندار کرمان _رییس کمیسیون تلفیق برنامه پنجم _عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام 2 دوره فعالیت سیاسی: - عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی _عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین _نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری _دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین _رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس هفتم _ نایب رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم _عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان _مسئول تشکیلات استان تهران حزب جمهوری اسلامی با حکم امام خامنه ای _عضو موسس شورای هماهنگی نیروهای انقلاب _طی ادوار مختلف نمایندگی، عضویت در کمیسیون های عمران، اقتصاد، اجتماعی _در کمیسیون بودجه های سالیانه، نایب رییس یا عضو کمیسیون بودجه _عضویت همزمان در 2 کمیسیون زیربنایی و سیاسی- امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام _عضو کمیسیون تدوین سند چشم انداز بیست ساله در مجمع تشخیص -از مجلس چهارم به بعد عضو ارشد فراکسیون اصولگرایان مجلس _فعالیت مستمر سیاسی طی سال های متمادی از حزب جمهوری، تشکل های همسو با روحانیت _شرکت در اجلاس های مختلف بین المللی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران بویژه اجلاس بین المجالس احساس تکلیف باهنر برای شرکت در انتخابات در مشهد محمدرضا باهنر کاندیدای جبهه پیروان در جوار ملکوتی امام رضا (ع) در میان جمعی از اصولگرایان استان خراسان رضوی رسما اعلام کاندیداتوری کرد.
باهنر در مورد اعلام کاندیداتوری خود گفت: تاکنون 7 بار از ملت شریف ایران رأی اعتماد کسب کرده ام که برای هشتمین بار جهت حضور برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شدم.
کاندیداتوری خود را در کنار صحن ملکوتی امام هشتم اعلام می کنم که به مدد ایشان این بار نیز بتوانم شایسته رای اعتماد مردم برای هشتمین بار باشم! باهنر درباره احساس تکلیفش مبنی بر حضور در انتخابات ریاست جمهوری ابراز داشت: عقل و شرع می‌گویند اگر کسی خود را اصلح نمی‌داند نباید وارد میدان شود.
بنابراین حتما به این نتیجه رسیده‌ام که بنا به دلایلی اصلح هستم و اشخاص دیگر هم چنین برداشتی از خود داشته‌اند؛ در مورد خودم می‌توانم بگویم بر اساس تجربه ۲۵ ساله نمایندگی در مجلس، مشخصات ویژه‌ای را دارا هستم به طوری که حداقل بر تصویب، اجرا و نظارت ۲۰ بودجه ملی تسلط دارم و در تصویب چهار برنامه توسعه هم نقشی اساسی داشتم.
وی افزود: طی این مدت با بیش از هزار نماینده و ۲۰۰ وزیر سر و کار داشته‌ام و از همه دولت‌های پس از انقلاب هم آشنایی کاملی دارم.
کاندیدای ائتلاف ۵ نفره اصولگرایان در بیان صلاحیت خود برای نامزدی در انتخابات افزود: هم علم الرجال بلدم هم آدم تشکیلاتی هستم، به همین دلیل به نظرم می‌توانم افراد مدیر و ولایی را برای اداره کشور انتخاب کنم.
محمدرضا باهنر سیاست‌مدار محافظه‌کار ایرانی و دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و از اعضای ائتلاف ۵ نفره اصولگرایان با بیان اینکه رئیس جمهور ژنرال نمی‌خواهد افزود: برای اداره کشور به ژنرال فهیم و قدرتمند نیاز داریم نه سرباز بله قربان گو.
نقدینگی، عامل اصلی تورم محمدرضا باهنر در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر برنامه دولت احتمالی وی در خصوص کنترل تورم و گرانی ، اظهار داشت: اصلی ترین علت تورم و گرانی نقدینگی است که متاسفانه نقدینگی کشور در هفت سال گذشته بیش از هفت برابر شده است.
وی افزود: رشد نقدینگی متناسب با رشد اقتصاد است که متاسفانه در این سال ها رشد اقتصاد کشور حدود چهار درصد بوده، ولی رشد نقدینگی در برخی مواقع به 25 درصد نیز رسیده که این دو مورد تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند.
وی ادامه داد: این مقدار نقدینگی پشت سر تولید نرفته و سر از سفته بازی درآورده که این نیاز به مدیریت دارد.
باهنر افزود: معنای عامیانه این مسئله این است که سدی درست شده و در پشت آن آب عظیمی جمع شده و با هر بار باز کردن شیر آب ، سیلی برمی خیزد و جماعتی را با خود می برد و جمع محدودی از آن سود می برند که باید این سد کانال کشی شود.
آمریکا باید رفتارش را در مقابل ایران تغییر دهد؛ کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری در خصوص مذاکره با آمریکا نیز گفت: مذاکره یا عدم مذاکره با آمریکا به هیچ وجه برای ما ارزش نیست و این منافع ملی است که برای ما ارزشمند است.
وی افزود: اگر آمریکا به ایران به عنوان یک کشور کاملا مستقل و صاحب منافع ملی نگاه کند، مذاکره اشکالی ندارد ولی در این برهه از زمان آمریکا منافع ملی ایران را نقض می کند و رفتار آمریکا این را نشان می دهد که می خواهد نظام جمهوری اسلامی نباشد و در این صورت باید گفت: بجنگ تا بجنگیم.
در دیپلماسی خارجی تا حد ممکن لبخند بزنیم! وی با بیان این اعتقاد که الان دیپلماسی رسمی فعال نداریم، ادامه داد: باید در رفتارهای خارجی تا حد ممکن لبخند بزنیم و در کمترین حالت ممکن اخم کنیم.
نقاط قوت دولت از دیدگاه باهنر: وی در تشریح نقاط قوت دولت فعلی گفت: پرکاری، دلسوزی جدی در خدمت رسانی به مردم ، شجاعت در بیان مواضع نظام جمهوری اسلامی و ساده زیستی رئیس دولت از جمله نقاط قوت این دوت بوده است.
کاندیدای نهایی ائتلاف ۵ گانه من هستم محمد رضا باهنر فعالیت های انتخاباتی خود را شدت داده و تصریح کرده است که وی کاندیدای نهایی ائتلاف ۵ گانه خواهد بود.
وی ضمن تاکید بر این که به طور قطع تا پایان رقابت انتخاباتی در صحنه حضور خواهد داشت، گفته است که وی از قابلیت رای آوری نیز برخودار است.
لازم به ذکر است اعضای این ائتلاف مذکور را «محمدرضا باهنر، یحیی آل اسحاق و منوچهر متکی، مصطفی پورمحمدی و محمدحسن ابوترابی فرد» رساند.
انتهای پیام/2004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان