۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین واکنش وزارت ارشاد به شکایت درویش به دیوان عدالت اداری
کد خبر: ۴۵۳۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

به دنبال متوقف شدن نمایش فیلم سینمایی رستاخیز

واکنش وزارت ارشاد به شکایت درویش به دیوان عدالت اداری

به دنبال متوقف شدن نمایش فیلم سینمایی رستاخیز؛ احمدرضا درویش (کارگردان این فیلم) از وزارت ارشاد به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و خواستار رسیدگی به حق خود شد.

واکنش وزارت ارشاد به شکایت درویش به دیوان عدالت اداری
به گزارش سرویس فرهنگی صبح قزوین، حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به شکایت احمدرضا درویش گفت: وزارت ارشاد نسبت به اکران فیلم‌هایی که مجوز ساخت و نمایش دارد؛ خود را متعهد می‌داند و درباره فیلم رستاخیز نیز این کار صورت گرفت. اما زمانی که فیلم اکران شد برخی از بزرگان و مراجع نگرانی‌هایی درباره نمایش چهره‌های شخصیت‌های مقدس ابراز کردند و ما نیز با احترام به این نظرات تصمیم گرفتیم اکران این فیلم فعلاً تعلیق شود واصلا بحث توقیف یا تعطیلی فیلم در بین نیست.

وی با اشاره به اینکه باید شرایطی فراهم شود تا افرادی همچون درویش فیلم‌های دینی بیشتری بسازند؛ گفت: فیلمسازان ما باید در زمان ساخت فیلم دینی دقت بیشتری کنند و فیلم‌های دینی را با استفاده از مشاورین مجرب و تحقیقات بسیار براساس اقوال مشروع و مشهور بسازند تا دیگر محل مناقشه‌ای نباشد. البته این بدان معنا نیست که این مسائل در فیلم رستاخیز رعایت نشده است.

وی ادامه داد: اینکه به دیوان عدالت اداری شکایت شده و اعلام شده ارشاد فیلم را متوقف کرده؛ درست نیست بلکه فیلم تعلیق شده است و شخص علی جنتی وزیر ارشاد نیز معتقد است که فیلم می‌تواند اکران شود اما باید روی چهره حضرت عباس (ع) نور تابانده شود.

نوش آبادی افزود: لذا وزارت ارشاد شخصاً مانع اکران فیلم نشده و ما اکران فیلم را تعلیق کردیم تا این مشکلات برطرف شود و فیلم مجدد اکران شود.


منبع: ایلنا
انتهای پیام/7008

منبع: ایلنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان