۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین مساجد نباید دولتی شوند/ شعار سال با نصب بَنر محقق نمی شود
کد خبر: ۴۲۷۰۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

مساجد نباید دولتی شوند/ شعار سال با نصب بَنر محقق نمی شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: از دولتی شدن مساجد بپرهیزید، زیرا دولت ها به سلایق مختلف می آیند و می روند و مساجد باید نگاه حمایت و نظارت نسبت به دولت و دولتی ها داشته باشند.

مساجد نباید دولتی شوند/ شعار سال با نصب بَنر محقق نمی شود
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در دیدار با مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین بیان کرد: یکی از نکاتی که باید مورد توجه باشد این است که محوریت فعالیت ها در نمازهای جماعات، جمعه، مسجد و حتی کتابخانه مسجد باید با امامان جمعه و جماعات شکل بگیرد.
وی ادامه داد: موضوع دیگر اینکه از دولتی شدن مساجد بپرهیزید، زیرا دولت ها به سلایق مختلف می آیند و می روند و دولتی شدن مساجد بسیار خطرناک است و البته از ضددولتی شدن مساجد نیز باید به شدت پرهیز شود و مساجد باید نگاه حمایت، نظارت و هدایت نسبت به دولت و دولتی ها داشته باشند.
امام جمعه قزوین اضافه کرد: شما اگر خود را سرباز مسجد دانسته نه دولت، باید این امر را ثابت کنید به این معنا که اگر اداره فرهنگ و ارشاد کار مثبت و مسجدی را انجام داد این کار و برکات آن را برای مردم بازگو کنید که این امر موجب حسن ظن مردم نسبت به دولت می شود ولی اگر این اداره ارشاد کنسرتی خلاف شئونات مسجد، مسجدی ها و مردم برگزار کرد، باز سخنرانی کرده و از حق دفاع کنید زیرا امام حسن عسگری (ع) فرمودند هیچ آدمی حق را ترک نکرد الا اینکه ذلیل شد و هیچ آدم ناتوانی به حق نیاویزد الا اینکه خدا به او عزت داد.
وی افزود: تا زمانی که مسئولان کلیشه ای عمل می کنند، هرچه بگوییم ما سرباز اسلام هستیم هیچ کس باور نمی کند در صورتی که باید از کلیشه بیرون آمده و خودمان شده و حرف خود را زده و از حق دفاع کنیم.
حجت الاسلام عابدینی اعلام کرد: حمایت مسجد از دولت و حمایت دولت از مسجد باید از موازنه ای برخوردار باشد یعنی طرحی باشد که نشان دهد کجا دولت حامی مسجد و کجا مسجد حامی دولت باشد.
وی با اشاره به ظرفیت های مسجد تأکید کرد: احداث کتابخانه هزینه های متعددی دارد ولی مساجد فضا، سرایدار و همه چیز لازم را دارد و فقط کافی است کتاب ها را آنجا گذاشت تا افراد استفاده کنند و اینگونه افراد نیز جذب مسجد می شوند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر ضرورت تعامل نهادهای دخیل در مسجد تصریح کرد: تعامل بین اداره فرهنگ ارشاد، اداره کل اوقاف و امور خیریه، مدیران مساجد و هیئت امناها و همه اینها با امام جماعت ضرورت دارد.
وی با اشاره به راهکار تحقق شعار سال یادآور شد: شعار سال را بنر تحقق نمی بخشد البته این جمله باید با این موارد دیده شود تا فر اموش نشود ولی جایی بنرها اصل قصه می شوند؛ در حالی که بنر فقط جلوه ای از کاری است که ما داریم و باید از مجموع کانون ها برای ۱۰۰ کانون جلساتی گذاشته و همزبانی و همدلی را تبیین و تعریف کنید.
حجت الاسلام عابدینی خاطر نشان کرد: همدلی و همزبانی جایی ایجاد می شود که دلداده قرآن باشیم وقتی با امام حسین (ع) همراه شویم همدل هستیم بنابراین اگر ما در مبانی دینی با هم رفاقت کردیم این مبانی همدلی ایجاد کرده و در نتیجه همزبانی محقق می شود.
منبع: دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان