۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین در کمیسیون تلفیق با تصویب تمدید واردات شکر مخالفت می‌کنیم/ اقتصاد مقاومتی در حد یک شعار باقی مانده است
کد خبر: ۴۰۲۵۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم البرز، آبیک و قزوین در مجلس:

در کمیسیون تلفیق با تصویب تمدید واردات شکر مخالفت می‌کنیم/ اقتصاد مقاومتی در حد یک شعار باقی مانده است

نماینده مردم البرز، آبیک و قزوین با بیان اینکه گفت: در کمیسیون تلفیق با تصویب تمدید قرارداد این چهار شرکت برای واردات شکر مخالفت خواهیم کرد و این طرح را برای اجرای شدن در سال آینده لغو می‌کنیم.

در کمیسیون تلفیق با تصویب تمدید واردات شکر مخالفت می‌کنیم/ اقتصاد مقاومتی در حد یک شعار باقی مانده است
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، نماینده مردم البرز، آبیک و قزوین در گفتگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، در خصوص تمدید قرارداد چهار شرکت در راستای واردات شکر به کشور اظهار کرد: از وظایف اصلی دولت در شرایط اقتصادی امروز جامعه حمایت از تولید ملی و جدی گرفتن بحث اساسنامه اقتصاد مقاومتی است، اما متاسفانه در این زمینه اقدامات خوبی صورت نگرفته است.
وی افزود: نمایندگان مجلس با طرح واردات شکر در شرایط رکود وضعیت تولید مخالف هستند و در کمیسیون تلفیق با تصویب تمدید قرارداد این چهار شرکت برای واردات شکر مخالفت خواهیم کرد و این طرح را برای اجرای شدن در سال آینده لغو می‌کنیم.
این نماینده مجلس با واردات شکر کشاورزان و چغندکاران ما دچار ضرر می شوند اذعان کرد: در حال حاضر با سوء مدیریت حتی در حوزه کشاورزی که از بهترین حوزه ها برای رونق بخش تولید در کشور است، ما نتوانسته ایم به خوبی عمل کنیم رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده اند که ایران از نظر کشاورزی می‌تواند در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد؛ اما متاسفانه این بخش کارآمد جدی گرفته نشده است.
وی ابراز کرد: دولت با ارائه بسته ضد رکود به مجلس در شهریورماه امسال قول اجرای برنامه کوتاه مدت را برای رفع رکود در جامعه داد؛ با اینکه فوریت این طرح از طریق مجلس تصویب شد اما تا به امروز تغییر چندانی در این وضعیت مشاهده نمی شود و رکود در همه حوزه ها غوغا کرده و تورم وضعیت خوبی در بین زندگی قشر متوسط جامعه ندارد.
حسینی با بیان اینکه دولت فقط ادعای کاهش تورم را دارد گفت: اما وضعیت و شرایط زندگی مردم در جامعه این کاهش تورم را نشان نمی دهد از یک طرف نقدینگی در اختیارجامعه قرار نمی‌دهند و از سوی دیگر ادعای کاهش تورم وجود دارد؛ امروز تسهیلات خوداشتغالی و کارآفرینی در اختیار مردم قرار نگرفته و رکود به شدت افزایش یافته است.
وی ادامه داد: وقتی نقدینگی در بازار برای خرید مردم وجود ندارد دولت این برداشت را کرده که تورم کاهش یافته است، در صورتی که اصل تورم پایین نیامده و از شروع به کار دولت یازدهم قیمت اجناس مختلف به خصوص کالاهای اساسی مردم به شدت افزایش یافته است و این شرایط برای سطح متوسط جامعه به خوبی ملموس است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس وجود رکود را عامل اصلی نبود رشد اقتصادی در کشور دانست و تصریح کرد: در شرایط اقتصادی امروز وضعیت مسکن، صنعت و کشاورزی جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است و اقتصاد مقاومتی در حد یک شعار باقی مانده و مسئولین دولتی به اساسنامه اقتصاد مقاومتی عمل نمیکنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اعتقاد اکثر کارشناسان بر این می باشد که مسئله رکود تغییری نکرده است و کاهش تورم هم در جامعه و در بین زندگی مردم مشاهده نمی‌شود؛ اما دولتی ها در شرایط اقتصادی امروز برای خود معیارهایی دارند که برای جامعه قابل قبول نیست.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان