۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین مردمی‌بودن جزو شاخصه‌های عکاس حرفه‌ای است/ از میان ۷هزار اثر صاحب رتبه اول سوگواره"عبرات" شدم
کد خبر: ۳۳۲۶۷۸ نویسنده: امیر حسین نظری تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۴ ساعت: ۱۳:۴۰ ↗ لینک کوتاه

عکاس قزوینی:

مردمی‌بودن جزو شاخصه‌های عکاس حرفه‌ای است/ از میان ۷هزار اثر صاحب رتبه اول سوگواره"عبرات" شدم

عکاس قزوینی گفت: "مردمی بودن" را یکی از مهمترین شاخصه‌های یک عکاس خوب می‌داند و می‌گوید: اوج هنر یک عکاس اخلاق‌مداری است که بتواند در کنار ارائه کار حرفه ای، اخلاق حرفه ای را هم رعایت کند.

مردمی‌بودن جزو شاخصه‌های عکاس حرفه‌ای است/ از میان ۷هزار اثر صاحب رتبه اول سوگواره"عبرات" شدم
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ امیرحسین نظری عکاس 21ساله قزوینی، دانشجوی رشته مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد قزوین است، وی از سال 94 شروع به عکاسی کرده و  از سال 95 این رشته هنری را به صورت جدی و حرفه ای دنبال می‌کند.

این عکاس قزوینی سال 95 در پایگاه خبری قزوین خبر و در سال 96 در خبرگزاری ایسنا و ایکنا (منطقه قزوین) به مدت یک سال فعالیت کرده است و هم اکنون نیز با خبرگزاری تسنیم تهران همکاری دارد.

امیرحسین نظری با حضور در جشنواره‌های مختلف صاحب مقام‌های زیادی شده است: 

-اثر برگزیده دومین دوسالانه عکس بسیج
-اثر برگزیده و راه یافته به نمایشگاه جشنواره عکس نینوا
-برگزیده جشنواره عکس ابوذر قزوین
-برگزیده جشنواره بین المللی عکس سفینه النجاه
-یک اثر برگزیده و راه یافته به نمایشگاه جشنواره عکس آن سوی واقعه
-نفر نخست جشنواره بین المللی عکس عبرات

نظری اخیرا در سوگواره بین المللی "عبرات" توانست از بین 7هزار اثر ارسال شده صاحب مقام اول این جشنواره شود.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین درباره شروع به کار خود می‌گوید: علاقه‌ی زیادی به بحث رسانه داشتم، به همین علت وارد فعالیت رسانه ای شدم، پیش از اینکه به صورت حرفه‌ای عکاسی کنم با کرایه دوربین عکاسی و فیلمبرداری می‌کردم.

امیرحسین نظری با بیان اینکه سال 95 دوره‌های مقدماتی و پیشرفته عکاسی را در حوزه هنری قزوین گذرانده است، می‌افزاید: از سال 96 به عضویت خانه عکاسان حوزه هنری قزوین و گروه 57 Revolution's Photographers درآمده‌ام.

وی درباره شاخصه‌هایی یک عکاس حرفه‌ای و موفق اذعان می‌کند: عکاس خوب باید تلاش و همت بسیاری داشته باشد تا به بهترین‌ها دست یابد، همچنین توانایی تمرکز روی جزئیات کوچک  و خلاقیت در ثبت عکس‌ها زمینه خلق آثار متفاوت را فراهم می‌کند.
 
این عکاس قزوینی "مردمی بودن" را یکی از مهمترین شاخصه‌های یک عکاس خوب می‌داند و می‌گوید: اوج هنر یک عکاس اخلاق‌مداری است که بتواند در کنار ارائه کار حرفه ای،  اخلاق حرفه ای را هم رعایت کند. 

وی درباره حضور خود در نمایشگاه‌های عکاسی بیان می‌کند: 4 اثر در نمایشگاه عکس گروهی الف، یک اثر در نمایشگاه دوسالانه عکس بسیج و یک اثر در نمایشگاه عکس حمایت از کالای ایرانی ارائه داده‌ام.

صاحب رتبه برتر کشوری در جشنواره "عبرات" بیان می‌کند: یک عکاس زمانی می‌تواند مفاهیم هنری و انقلابی را در عکس به مردم نشان دهد که یک سیر مشخصی را دنبال کند و باتوجه و رعایت قوانین هنری بتواند اهداف مدنظرش را در عکس‌ها به نمایش بگذارد.

وی ادامه می‌دهد: فضای عکاسی قزوین خوب و رو به رشد است، اما یکی از نقاط ضعف موجود شاید این باشد که فضای رقابت جای خود را به فضای حسادت داده است و این موضوع مانع رشد و انجام کار حرفه‌ای تاثیرگذار می‌شود.

نظری درباره حضور خود در سوگواره بین‌المللی "عبرات" می‌گوید: این سوگواره به حماسه بزرگ پیاده‌روی اربعین می‌پردازد و فراخوان سوگواره بین‌المللی عبرات سال 96 منتشر شد.

وی ادامه می‌دهد: بیش از ۷هزار اثر به دبیرخانه همایش عبرات ارسال شده بود که از این تعداد ۵هزار اثر مربوط به بخش داخلی و ۲هزار اثر مربوط به آثار ارسالی در بخش خارجی بود. 

عکاس قزوینی در پایان یادآور شد: آثار ارسالی این جشنواره در سه مرحله داوری شد و از میان ۷هزار اثر ارسالی در بخش داخلی ۳۲ اثر به‌عنوان برگزیده و ۲۰ اثر به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند که اثر ارسالی من توانست رتبه اول این جشنواره را به خود اختصاص دهد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان