۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین راه‌اندازی شهروند کارت ویژه ۳هزار معلول قزوینی
کد خبر: ۳۳۲۲۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۸ ساعت: ۱۴:۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد:

راه‌اندازی شهروند کارت ویژه ۳هزار معلول قزوینی

مدیرکل بهزیستی استان از راه‌اندازی شهروند کارت ویژه ۳هزار معلول قزوینی خبر داد و گفت: این امکان برای بیش از ۳ هزار معلول شهر فراهم شده که بتوانند از حمل و نقل رایگان در شهر قزوبن برخوردار شوند.

راه‌اندازی شهروند کارت ویژه ۳هزار معلول قزوینی
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علیرضا وارثی در نشست خبری که (ظهر امروز) به مناسبت روز جهانی معلولان در سالن جلسات بهزیستی استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: حقوق شهروندی از اهمیت بالایی برخوردار است و ضرورت دارد که همه مسئولان و آحاد جامعه و معلولان و خانواده‌هایشان نسبت به تحقق حقوق شهروندی عزم جمعی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد جمعیت استان را معلولان تشکیل می‌دهند؛ افزود: سازمان بهزیستی به دنبال ایجاد فرصت مساوی برای تحقق عدالت اجتماعی برای جامعه هدف است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: 25 عنوان برنامه در راستای ترویج فرهنگ معلولین و تغیر باور و نگرش مردم و مسئولین در هفته جهانی معلولان در استان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: تجلیل از معلولان کارمند، تجلیل از هنرمندان و قهرمانان معلول، دیدار با مسئولان ارشد استان، دیدار با ائمه جمعه استان و برگزاری مسابقات ورزشی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وارثی از رایگان نمودن خدمات کلینیکی در سطح شهر برای معلولان خبر داد و گفت: به مناسبت "هفته جهانی معلولان" از 10 تا 16 آذر ماه معلولان استان می‌توانند با مراجعه به کلینیک مرکز نواب خدمات لازم را دریافت کنند.

وی بیان کرد: راه‌اندازی شهروند کارت با همت شورای شهر و شهرداری قزوین یکی دیگر از اقدامات انجام شده است که براین اساس این امکان برای بیش از 3 هزار معلول شهر قزوین فراهم شده که بتوانند از حمل و نقل رایگان در شهر قزوبن برخوردار شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: برای این منظور بیش از یک میلیارد اعتبار پیش‌بینی شده که از محل درآمدهای شهری تامین خواهد شد.

وی عنوان کرد: بیش از ۲۳ هزار معلول در استان شناسایی شده و تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.

وارثی افزود: در استان قزوین در بخش مستمری بگیران بیش از ۲۹۰ درصد از نظر آماری و ریالی رشد داشتیم به طوریکه بالغ بر ۴ میلیارد تومان ماهانه به آنها مستمری پرداخت می‌شود که این مبلغ از ۶۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار براساس تعداد عائله‌مندی متفاوت است.

وی تصریح کرد: قانون حمایت از حقوق معلولان اردیبهشت ماه امسال ابلاغ شد اما همچنان با رکود مواجه است؛ لذا کمیته‌ای با خلاقیت حوزه توانبخشی برای حمایت از حقوق معلولان با حضور تشکل‌های غیردولتی و با ریاست سازمان تشکیل شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: در حوزه معلولان در دو محور پیشگیری از معلولیت‌ها و حوزه توانبخشی و توانمندسازی خدمات ارائه می‌شود.

وی در پایان گفت: پیشگیری از اهمیت بالایی دارد که باید بدان توجه داشت تا از افزایش و رشد معلولیت جلوگیری شود اما امروز حوادث جاده‌ای بیشترین میزان تولید معلولیت در استان را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/7003










دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان