۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین بسیج صددرصد ظرفیت نخبه‌پروری دارد/با تفکر بسیجی می‌توان فرهنگ جامعه را اصلاح کرد
کد خبر: ۳۳۲۱۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۵ ساعت: ۸:۲۷ ↗ لینک کوتاه

هنرمند ممتاز بسیجی در مصاحبه با صبح قزوین:

بسیج صددرصد ظرفیت نخبه‌پروری دارد/با تفکر بسیجی می‌توان فرهنگ جامعه را اصلاح کرد

هنرمند ممتاز بسیجی گفت : بسیج یعنی داشتن اخلاص و خلوص نیت و انجام کار بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت مالی، یک بسیجی واقعی باید متدین و ایثارگر باشد.

 بسیج صددرصد ظرفیت نخبه‌پروری دارد/با تفکر بسیجی می‌توان فرهنگ جامعه را اصلاح کرد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ ناصر ظاهری از بسیجیان فعال در حوزه فرهنگی است که از سال ۸۱ به صورت فعال در این عرصه ورود پیدا کرده است.

وی که کارمند کمیته امداد و فرمانده پایگاه بسیج شهید ابراهیم رحمانی است از کودکی با قرآن مانوس بوده و رتبه اول کشوری در رشته قرائت قرآن در سال ۹۱ و رتبه اول مسابقات قرائت قرآن بسیجیان در سطح استان در سال ۷۶ را اخذ کرده همچنین دارای مدرک ممتاز خوشنویسی بوده و سال ۸۵ رتبه دوم رشته نستعلیق در استان را کسب کرده است.

ظاهری در گفت‌‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: یک بسیجی برای تاثیرگذاری بیشتر در جامعه باید فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه فعالیت‌‌های خویش قرار دهد و با شناسایی و رصد مسائل روز، متناسب با نیاز جامعه حرکت کرده و در این عرصه پیشتاز باشد.

وی افزود: بسیجی شاخص در حوزه فرهنگ برای کارایی بیشتر و تحقق اهداف باید در کنار داشتن تدین و خلوص نیت، دارای تخصص باشد.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: بسیج یعنی داشتن اخلاص و خلوص نیت و انجام کار بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت مالی، یک بسیجی واقعی باید متدین و ایثارگر باشد.

وی عنوان کرد: همه افراد در ازای کارهایی که انجام می‌دهند حقوق و مزایا دریافت می‌کنند، اما کارهای بسیجی دلی است و با دیدن آثار و نتایج مثبت فعالیت‌ها برای حضور در صحنه بیشتر ترغیب و تشویق می‌شود.

ظاهری با اشاره به فعالیت‌های پایگاه بسیج بیان کرد: انجام فعالیت‌های فرهنگی، تشکیل حلقه‌های صالحین، ارائه مباحث معرفتی و بصیرتی، تحلیل مسائل روز و روشنگری، فعالیت‌های قرآنی، ارائه خدمات درمانی و اجتماعی و توزیع بسته‌های حمایتی برای خانواده‌های محروم از جمله اقدامات انجام شده در پایگاه بسیج است.

وی ادامه داد: اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم یکی دیگر از کارهایی است که در بسیج انجام می‌شود؛ براین اساس با حضور نمایندگانی از ادارات مختلف همچون هلال احمر، اداره آب و برق و علوم پزشکی و دامپزشکی از مناطق محروم بازدید به عمل آمده تا از نزدیک با مشکلات مردم مناطق محروم آشنا شده و اقدامات لازم در راستای محرومیت زدایی انجام شود.

فرمانده پایگاه بسیج شهید ابراهیم رحمانی ابراز کرد: به عقیده من بسیج صددرصد ظرفیت نخبه‌پروری دارد؛ چراکه یک بخش از کار بسیج شناسایی افراد نخبه و پرورش استعداد آنها است و در این راستا با مراکز علمی و فرهنگی تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده و افراد مستعد برای گذراندن دوره‌های آموزشی به مراکز مرتبط معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: علی‌رغم آنچه که گفته می‌شود به نظرم در حوزه فرهنگ اقدامات موثری در دوران پس از انقلاب انجام شده که متاسفانه از دید ما غافل مانده است چراکه با بررسی دوران پیش از انقلاب متوجه می‌شویم که ما در بسیاری از سرفصل‌های کار فرهنگی مشکل داشتیم که اکنون به برکت انقلاب مرتفع شده است.

ظاهری عنوان کرد: مشاهده شهدای مدافع حرم دهه هفتادی که پرورش یافته نسل بعد از انقلاب هستند و عاشقانه و داوطلبانه برای دفاع از ارزش‌‌ها از جان خود گذشتند خود گویای انجام کارهای فرهنگی موثر در جامعه است.

وی تصریح کرد: جو ایجاد شده مبنی بر اینکه وضعیت فرهنگ جامعه خراب است، حاصل القائات دشمنان است البته ما منکر وجود برخی آسیب‌های اجتماعی و ضعف‌های فرهنگی در جامعه نیستیم اما معتقدیم اقدامات فرهنگی خوبی نیز در این سال‌ها انجام شده است.


این فعال فرهنگی گفت: برگزاری پیاده‌روی اربعین با حضور سیلی از مشتاقان و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع)، برگزاری شب‌های احیا هرسال با شکوه‌تر از سال‌های قبل و شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه و سایر مناسبت‌ها از جمله مصادیق انجام کارهای فرهنگی تاثیرگذار در کشور است.

وی با بیان اینکه بسیج ظرفیت اصلاح فرهنگ جامعه را داراست، بیان کرد: یکی از ویژ‌گی‌های بسیج، فعالیت داوطلبانه، ایثارگرانه و خالصانه است که اگر همین چند ویژگی شاخص در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود بسیاری از مشکلات کشور رفع می‌شود.

ظاهری با اشاره به برگزاری کنگره سه هزار شهید استان گفت: به عقیده من شهدا زنده یاد نیستند بلکه آنها زنده‌اند بنابراین با تاسی به فرهنگ شهدا که در اوج جوانی از همه خواسته‌های نفسانی خویش گذشتند و جاری و ساری کردن سیره شهدا در زندگی و عمل به وصایای آنها بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و سیاسی کشور حل می‌شود.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان