۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین شهرداری تهران؛ با سرپرست یا بی سرپرست؟
کد خبر: ۳۳۲۰۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۷ ساعت: ۱۰:۵۹ ↗ لینک کوتاه

در کش و قوس امضای حکم حناچی از سوی وزارت کشور؛

شهرداری تهران؛ با سرپرست یا بی سرپرست؟

هنوز حکم پیروز حناچی شهردار منتخب تهران از سوی وزارت کشور امضا نشده و شورای شهر همچنان در کش وقوس تصمیم گیری برای انتخاب سرپرست است.

شهرداری تهران؛ با سرپرست یا بی سرپرست؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، بعد از تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مجلس و ابلاغ آن از سوی رئیس‌جمهور محمدعلی افشانی شهردار تهران مشمول این قانون شد و باید تا 26 آبان (روز گذشته) شهرداری تهران را ترک می‌کرد. البته برخی معتقدند که رئیس سازمان بازرسی مهلت حضور بازنشستگان در سِمَت‌های خود را تا 15 ‌آذر ماه اعلام کرده است.

این در حالی است که مهدی جمالی‌نژاد معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در نامه‌ای خطاب به استانداران سراسر کشور خاتمه کار تمامی شهرداران مشمول قانون بازنشستگی را اعلام کرد.

*** برای شهرداری سرپرست انتخاب نمی‌کنیم

محمد علیخانی عضو شورای اسلامی شهر تهران به فارس گفت: هنوز از مهلت قانونی اعلام شده برای حضور افشانی در شهرداری باقی است و صبر می‌کنیم حکم حناچی شهردار منتخب امضا شود.

وی ادامه داد: برخی معتقدند که  شهردار تا 26 آبان مهلت داشت و برخی می‌گویند 15 ‌آذر آخرین مهلت خروج افشانی از شهرداری تهران است.

وی با تأکید بر این موضوع که تابع قانون هستیم گفت: اگر وزارت کشور به شورا رسماً‌ اعلام کند که افشانی باید از شهرداری خارج شود سریعاً‌سرپرست انتخاب می‌کنیم اما نامه‌ای نیامده است.

وی تأکید کرد: ما برای شهرداری سرپرست انتخاب نمی‌کنیم چرا که هنوز مهلت داریم.

 ***بازنشسته‌ها از شنبه حق امضای اسناد مالی را ندارند

نفیسی فر مدیر کل دیوان محاسبات خراسان رضوی گفت:  بر اساس قانون تمامی مشمولان قانون منع بکارگیری بازنشستگان تا  ۲۶ آبان ماه برای ترک محل خدمت خود مهلت دارند.

وی ادامه داد: طبق قانون شهردار مشهد از شنبه امکان امضای اسناد مالی را ندارد.

نفیسی‌فر اضافه کرد: زمان قانونی اجرای منع بکارگیری قانون بازنشستگان ۲۶ آبان است اما مصاحبه ای که در خصوص مهلت بازنشستگان تا 15 آذر صورت گرفت باعث ایجاد شبهاتی شد که درست نبود.

وی بیان کرد:قانون منع بکارگیری بازنشستگان ۶ شهریورماه اعلام شد و میزان زمانی برای ابلاغ و اجرا در نظر گرفته شد و زمان موعود ۲۶ آبان ماه خواهد بود.

***حناچی سرپرست می‌شود

این در حالی است که زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر به فارس گفت:  حکم حناچی هنوز امضاء نشده و برای شهرداری سرپرست انتخاب می‌کنیم.

نژادبهرام معتقد است:‌ حناچی گزینه خوبی برای سرپرستی شهرداری تهران است.

***اگرحکم حناچی امضا شود سرپرست انتخاب نمی‌کنیم

همچنین علی اعطا سخنگوی شورای شهر معتقد است: اگر وزارت کشور زمان خاتمه فعالیت‌های شهرداران را اعلام کند و حکم شهردار منتخب صادر نشود، باید برای شهرداری سرپرست انتخاب کرد.

اعطا همچنین گفت: حکم شهردار منتخب زودتر صادر شود دیگر نیازی به تعیین سرپرست نیست و اگر چنین نشد، برای تعیین سرپرست تشکیل جلسه می‌دهیم.

***شاید مجبور به انتخاب سرپرست شویم

همچنین حجت نظری عضو شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت:  آقای سراج هم به درستی اشاره کرده‌اند که بازنشستگان تا 15 ‌آذر می‌توانند به کار خود ادامه دهند و رئیس کل بازرسی کشور نظرشان این است اگر حکم حناچی امضاء نشود و بحث ماندن افشانی تا 15 آذر به سرانجام نرسد احتمالاً مجبور هستیم سرپرست انتخاب کنیم.

به اعتقاد نظری هم حناچی بهترین گزینه برای سرپرستی شهرداری تهران است.

این در حالی است که سرپرست شهرداری باید کارمند رسمی شهرداری باشد و نمی‌تواند از جای دیگر مأمور به شهرداری شده باشد.

برخی از رسانه‌ها خبر دادند که امروز شورای شهر برای شهرداری سرپرست انتخاب می‌کند. محمد علیخانی ساعتی پیش به فارس گفت:‌این طور نیست و ما هنوز فرصت داریم و تا 15 آذر افشانی می‌تواند در شهرداری تهران بماند.

***حناچی: ان‌شاءالله صلاحیت انسان از سوی خدا رد نشود

همچنین پیروز حناچی شهردار منتخب تهران روز گذشته در واکنشی به اختباری مبنی بر رد صلاحیتش برای شهرداری تهران گفت: ان‌شاءالله صلاحیت انسان از سوی خدا رد نشود.

وی با ابراز بی‌اطلاعی از صدور حکمش از سوی وزارت کشور گفت:‌هرگاه این حکم از سوی وزارت کشور صادر شود تابع قانون خواهم بود.

بر اساس این گزارش اخباری مبنی بر رد صلاحیت حناچی در فضای مجازی منتشر شده است و تا کنون هم هیچ مسئولی پاسخ قانع‌کننده‌ای در این باره نداده است.


انتهای پیام/1404
منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان