۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین بیش از ۲ میلیارد تومان در قزوین صرف اجرای نیات واقفان شد
کد خبر: ۳۳۱۹۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۲ ساعت: ۱۱:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف استان:

بیش از ۲ میلیارد تومان در قزوین صرف اجرای نیات واقفان شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در ۷ ماه گذشته از محل درآمد موقوفات استان بالغ بر ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان اجرای نیات در حوزه‌های مختلف انجام شده است.

بیش از ۲ میلیارد تومان در قزوین صرف اجرای نیات واقفان شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ همایش استانی "یاوران وقف" همزمان با هشتمین روز از دهه وقف پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه) با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن آمفی تئاتر فرماندهی نیروی انتظامی استان قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: وقف از موضوعات مهمی است که در دین مبین اسلام به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی گسترش عدالت در جامعه مطرح شده است.

وی افزود: در مبانی دینی ما احکامی چون خمس و زکات و صدقه نهادینه شده که به گسترش و بسط عدالت در جامعه کمک کرده و جبران کننده فاصله طبقاتی بین دارا و ندار است.

وجود ۲۵ هزار رقبه منفعتی در استان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: وقف نقش ارزشمندی در حوزه خدمات اجتماعی و بسط عدالت ایفا می‌کند؛ لذا اگر بتوانیم نقش وقف را همچون نیاکان و گذشتگان خود در جامعه تبیین کرده و این مقوله الهی و دینی را ترویج دهیم، قطعا می‌توان بسیاری از ناهنجاری‌ها در حوزه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و اجتماعی را سامان بخشید.

وی عنوان کرد: متاسفانه با وجود اهمیت وقف در جامعه، هنوز متولیان حوزه وقف و عامه مردم نتوانستیم آنطور که شایسته وقف است ادای تکلیف کرده و معتقدانه در این حوزه قدم برداریم.

مجیدی تاکید کرد: اگر خدمتگزاران حوزه وقف و بقاع متبرکه و همه مردم همکاری و مشارکت کنند خیلی از مسایل و مشکلات کنونی جامعه را می‌توانیم برطرف کنیم.

وی ادامه داد: وقف در همه حوزه‌ها اثرگذار است به طوریکه نیات واقفین خیراندیش ۸۱۴ نوع نیاز جامعه را پاسخ می‌دهد و این امر حاکی از آن است که نیاکان و بزرگان ما برای همه امور زندگی وقف قرار دادند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به وجود ۲۵ هزار رقبه منفعتی در استان تصریح کرد: در استان قزوین نزدیک به ۲۶۳۷ موقوفه از گذشتگان به یادگار گذاشته شده که از این تعداد 1867 موقوفه انتفاعی و مابقی منفعتی است.

وی در ادامه گفت: یک از اقدامات انجام شده در سازمان اوقاف و امور خیریه پالایش رقبات موجود در اداره اوقاف بود که در استان قزوین نیز این کار انجام شد.

مجیدی بیان کرد: همه رقبات منفعتی استان پالایش و اطلاعات آن به‌روزرسانی شد و ارزش‌گذاری پایه‌ای در این رقبات و موقوفات اتفاق افتاد و بر این اساس 14261 رقبه متصرفی استان قزوین قریب ۱۹ هزار میلیارد تومان ارزش دارد که با یک درصد از دارایی موقوفات استان باید سالانه ۱۹۰ میلیارد تومان درآمد حاصل ‌شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه با وجود همه تلاش مجموعه متولیان حوزه وقف، ما تاکنون توانستیم در موقوفات به اندازه یک بیست و پنجم سودآوری ایجاد کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در پایان گفت: در ۷ ماه گذشته از محل درآمد موقوفات استان بالغ بر 2 میلیارد و 850 میلیون تومان اجرای نیات در حوزه‌های مختلف شده است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان