۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین غنی سازی اوقات فراغت گام مهم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی
کد خبر: ۳۲۸۳۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تشریح کرد

غنی سازی اوقات فراغت گام مهم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به اهمیت اوقات فراغت دانش آموزان تاکید کرد: پیش بینی و برنامه ریزی برنامه های هدفمند و مهندسی شده در راستای غنی بخشی اوقات فراغت به ویژه برای نوجوانان و جوانان یک گام مهم در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی به شمار می آید.

غنی سازی اوقات فراغت گام مهم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی
به گزارش صبح قزوین، اوقات فراغت نقشي مهم در زندگی افراد دارد.
گسترش دامنه اوقات فراغت موجب شده که نهادهای متولی برای گذران مناسب این ایام به فکر برنامه ریزی مناسب برای جوانان باشند.
مطالعات نشان می دهد که اوقات فراغت همواره بستر مناسبی برای بروز خلاقیت ها و نوآوری هاست.
چون ذهن انسان به فعالیت موظفی مشغول نیست، لذا می تواند فارغ از قالب های از پیش طراحی شده به مسائل مورد علاقه خود بپردازد.
انسان در اوقات فراغت آزادانه می اندیشد و در حل مسائلی که در حوزه شناختی او مطرح اند از تفکر خلاق بهره می گیرد و همین خمیرمایه نوآوری ها و اختراعات بشری است.
سعید وزیری نژاد، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در گفت و گو با خبرنگار سرویس اجتماعی صبح قزوین با بیان اینکه اوقات فراغت یکی از مهم‌ترین و بهترین مقاطع زمانی برای آموزش و کسب مهارت نوجوانان و جوانان است، اظهار داشت: ارتقاء کیفی برنامه های اوقات فراغت نیازمند همکاری، تعامل و اهتمام کامل همه‌ی نهادها و دستگاه‌های مرتبط است.

IMAGE634850992923493862

 وی در ادامه خاطر نشان کرد : پیش بینی و برنامه ریزی برنامه های هدفمند و مهندسی شده در راستای غنی بخشی اوقات فراغت به ویژه برای نوجوانان و جوانان که در مهم ترین سال های زندگی خود قرار دارند از اهمیت والایی برخوردار است و یک گام مهم در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی به شمار می آید.

وزیری نژاد یادآور شد: با توجه به فرارسیدن تعطیلات تابستان برنامه های متنوعی متناسب با گروه های سنی مختلف برنامه ریزی شده است.
برخی از این فعالیت ها در مراکزی همچون فرهنگسراها و خانه فرهنگ برگزار می شود به خصوص در فصل تابستان که با حجم زیادی از مراجعه کنندگان مواجه هستیم.

وی در ادامه افزود: در این مراکز بیش از 80 رشته آموزشی در دو گروه خانم ها و آقایان پیرامون موضوعاتی همچون بهداشت خانواده، سلامت روانی، مشاوره ها و مسائل مرتبط با آموزه های دینی، اعتقادی، قرآنی همچنین آموزش های حوزه فنی و حرفه ای شامل کامپیوتر، زبان، حسابداری همراه با آموزش های شهروندی به هنر آموزان و دوست داران رشته های مختلف فرهنگی و هنری ارائه می شود.

وزیری نژاد عنوان کرد: علاوه بر موضوعات یاد شده 5 تا 6 زمین ورزشی در سطح شهر از جمله زمین های چمن مصنوعی مصلی و میلاد، مجموعه ورزشی سپهر، زمین اسکیت پارک ملت، سالن ورزشی کوثر واقع در پارک ملت، مجموعه ورزشی شهدای چوبیندر و مجموعه ورزشی جنب بوستان شهدا بخش زیادی از اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را پر می کند.

برگزاری ورزش صبحگاهی در 20 پارک سطح شهر

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خاطر نشان کرد: سالن ورزشی کوثر از ساعت 6 صبح تا 12 شب در بخش بانوان وآقایان و در رشته های مختلف مثل فوتسال پاسخگوی نیاز مخاطبان می باشد.

وی با اشاره به دیگر برنامه های پیش بینی شده در ایام تابستان یادآور شد: ورزش های صبحگاهی در 20 پارک سطح شهر در حال انجام است و این یکی دیگر از اقدامات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری است که با استقبال خانواده ها روبرو شده است.

وزیری نژاد تصریح کرد: نصب ست های ورزشی در پارکها ضمن ایجاد فضایی مفرح و مناسب جهت استفاده همگان به ویژه در فصل تابستان با توجه به اوقات فراغت دانش آموزان و طولانی بودن ساعات روز، بستر خوبی برای فعالیت های ورزشی در حوزه سلامت ایجاد نموده است.

اجرای طرح "محله ما" با رویکرد جذب جوانان و نوجوانان به مساجد

این مقام مسئول متذکر شد: حمام قجر (موزه مردم شناسی قزوین) طی سال به ویژه در تابستان و در تمام ایام هفته پذیرای علاقمندان به موضوعات تاریخ و تمدن و آداب و رسوم مردم قزوین است.

وی در خصوص "طرح محله ما "اظهار داشت: طرح محله ما با رویکرد جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، در 14 محله تحت پوشش سازمان با پیش بینی مسابقات و برنامه های ویژه علمی همچون ساخت پل های ماکارانی در حال اجراست.

فعالیت های فرهنگی مذهبی گروه "آئینه ظهور" در تابستان

وزیری نژاد اذعان داشت: سازمان در حوزه مباحث آموزشی، ورزشی، گردشگری و طرح محله ما خدماتی نیز در خارج از مراکز به افراد ارائه می دهد مثل جشنواره صبحانه و جشنواره آش همچنین برنامه های مناسبتی تجلیل از جانبازان قطع نخاعی و جانبازان شهرداری که به نحو شایسته ای برگزار شد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به فعالیت های گروه آئینه ظهور عنوان کرد: آئینه ظهور نام گروهی جوان، با انگیزه و علاقمند از طلبه های قزوینی است که در شهر قم در حال تحصیل هستند ولی در ایام تابستان با حضور در مدارس شهر قزوین و مشارکت در برنامه های فرهنگی مذهبی برای گروه سنی دانش آموزان، پاسخگوی بسیاری از دغدغه ها و نیاز های آنها می باشند.

اقامه نماز جماعت در 6 پارک سطح شهر

وزیری نژاد افزود: این فعالیت ها تقریبا در 7 محله شهر قزوین برگزار می شود و سازمان حمایت و پشتیبانی ویژه ای از این گروه به عمل می آورد.

وی در ادامه از برگزاری نماز جماعت در 6 پارک سطح شهر خبر داد و گفت: در راستای تعمیق مبانی دینی و ارزشی در جامعه، نماز جماعت به مدت 3 ماه در 6 پارک سطح شهربرگزار خواهد شد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی در خصوص دیگر اقدامات سازمان عنوان کرد: آیتم بعدی کلاس های تابستانی است که در خارج از سازمان و توسط بخش های دیگر تشکیل و اداره می شوند.
در صورت گنجاندن کلاس های آموزش شهروندی در متن فعالیت ها، مشمول حمایت سازمان خواهند بود.

وزیری نژاد در پایان گفت: کلاس های تابستانی یاد شده در بیش از 10 نقطه از شهر دایر می باشند و سازمان در راستای حمایت از این گونه فعالیت ها، برنامه استخر، اردو و ورزش افراد را تامین می کند.

انتهای پیام/ 7003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان