۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین دعای خیر مردم مناطق محروم از مرگ نجاتم داد/ حضورم در اردوهای جهادی را ۲۰ساله کردم
کد خبر: ۳۲۷۲۶۲ نویسنده: دکتر سید حسین حسینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۸ ساعت: ۱۳:۵۹ ↗ لینک کوتاه

مصاحبه‌ای خواندنی صبح قزوین با پزشک جهادی؛

دعای خیر مردم مناطق محروم از مرگ نجاتم داد/ حضورم در اردوهای جهادی را ۲۰ساله کردم

پزشک جهادی حاضر در طرح "رزمایش خدمت" گفت: شش سال پیش به منطقه‌ محرومی در سمت الموت رفته بودیم که از کوه پرت شدم و از ناحیه دو پا فلج شدم؛ دعای خیر مردم در این حادثه بی‌تاثیر نبود.

دعای خیر مردم مناطق محروم از مرگ نجاتم داد/ حضورم در اردوهای جهادی را ۲۰ساله کردم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سید حسین حسینی، پزشک عمومی است که متولد قزوین و ۵۰ سال سن دارد، این پزشک جهادی از زمانی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد برای خدمت در قالب ویزیت‌های رایگان به مناطق محروم سفر می‌کرد و که از سال ۷۷ در اردوهای جهادی حضور داشته است.

دکتر حسینی با اینکه قطع نخاع است و با ویلچر حرکت می‌کند، اما دست از خدمت رسانی به مردم مناطق محروم برنداشته و هم اکنون به همراه همسر خود که وی هم از پزشکان جهادی و متخصص زنان و زایمان است در "رزمایش خدمت" که از 9 شهریورماه آغاز شده و تا پایان شهریورماه ادامه دارد، درحال ارائه خدمات به مناطق محروم استان قزوین هستند.

این پزشک جهادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ هدفش از شرکت در "رزمایش خدمت" را کمک به مردم کم توان و محروم عنوان می‌کند و می‌گوید: از همان ابتدا به حضور در تیم ویزیت رایگان بسیج جامعه پزشکان قزوین علاقه‌مند بودم؛ چراکه این عمل یک انگیزه عالی در زندگی‌ام ایجاد می‌کرد و معتقد بودم که فقط برای خودم درس پزشکی را نخوانده‌ام و باید با علم خود به مردم محروم خدمت کنم.

وی می‌افزاید: از سال ۷۷ تاکنون در اردوهای خدمتی و اینگونه رزمایش‌ها شرکت می‌کنم؛ در گذشته بیشتر به مناطق روستایی می‌رفتم، اما متاسفانه چندسالی است که از ناحیه پا فلج شده ام و فقط می‌توانم در حاشیه شهرها حضور پیدا کنم.

این پزشک جهادی اذعان می‌کند: ما معمولا به صورت هفته ای یا ماهانه به مناطق محروم اعزام می‌شویم، در قالب "رزمایش خدمت" در ۲۰ شهریورماه در امامزاده حسین و ۲۱ شهریور مسجد موسی بن جعفر(ع) برای ارائه خدمات پزشکی رایگان حضور داشتیم.

وی ادامه می‌دهد: به عنوان پزشک عمومی، ویزیت و ارائه داروی رایگان به بیماران حاشیه شهرها را انجام می‌دهیم که ویزیت در تمام مناطق رایگان بود؛ اما دارو فقط در مناطقی که خیلی محروم هستند به صورت رایگان به مردم ارائه می‌شد.

حسینی عنوان می‌کند: گاهی افراد ساکن در حواشی شهر قزوین از لحاظ فرهنگی، پزشکی و اقتصادی بسیار محروم‌تر از روستاهای اطراف هستند؛ که شهروندان این مناطق توقع بسیار پایینی دارند و با کمترین خدمت خوشحال می‌شوند؛ منطقه هادی آباد قزوین جزو محروم ترین مناطق در استان است.

وی درباره آثار و برکات حضور در اردوهای جهادی می‌گوید: شش سال پیش به منطقه‌ محرومی در سمت الموت رفته بودیم که از کوه پرت شدم و از ناحیه دو پا فلج شدم؛ دعای خیر مردم در این حادثه بی‌تاثیر نبود چراکه ممکن بود به‌جای آسیب از ناحیه پا، دچار مرگ می‌شدم؛ کسی که به مردم خدمت می‌کند برکت‌های زیادی را در زندگی فردی، خانوادگی و مادی خود می‌بیند.

این پزشک عمومی در پاسخ به سوال که با شرایط ویژه خود چگونه هنوز به مردم خدمت می‌کند، می‌افزاید: به هر حال ما وظیفه ای در قبال مردم داریم و باید تا حد توان به آنها کمک کنیم و به نظرم اگر کسی کمی مهر و مروت داشته باشد قطعا در این مسیر قرار می‌گیرد و به مردم محروم کمک می‌کند، من هم فقط به وظیفه خود عمل می‌کنم.

حسینی اذعان می‌کند: به نظرم همان دعای خیر مردم برای دنیا و آخرت یک فرد کافی است و اگر این خدمت‌ها از روی اخلاص باشد قطعا خدا می‌بیند و بی پاداش نخواهد گذاشت.

وی بیان می‌کند: ما گاهی به برخی از روستاهای محروم می‌رویم که شرایط نامناسبی دارند، وقتی ما به این مناطق سفر می‌کینم استقبال از سوی مردم خیلی زیاد است و با یک کار کوچک ما ممکن است بزرگترین مشکل آنها حل شود.

این پزشک جهادی می‌گوید: ساکنان مناطق محروم باید حداقل ماهی یکبار توسط پزشک عمومی، دندانپزشک و پزشک زنان معاینه شوند که در صورت وجود بیماری به متخصص ارجاع داده شوند، البته همایش "رزمایش خدمت" تمام توان خود را برای این هدف به کار گرفته است.

حسینی یادآور شد: همسرم پزشک ماما است و از زمانی که ازدواج کردیم باهم برای خدمت به مردم می‌رویم و می‌توانم به جرأت بگویم که او از من بسیار جلوتر است و این فعالیت‌ها را به نوعی با عشق بیشتر و داوطلبانه‌تر انجام می‌دهد.

وی ابراز می‌کند: همایش "رزمایش خدمت" بسیار طرح جامع و مناسبی است و اگر در این برنامه از پزشکان متخصص بیشتری استفاده شود، خدمت رسانی به مردم افزایش خواهد یافت.

این پزشک جهادی می‌گوید: انتظارم این است پزشکان، متخصصان، مهندسان بیشتری وارد عرصه خدمت به مردم در مناطق محروم شوند و از نزدیک زندگی آنها را ببینند، علاوه براینکه می‌توانند به آنها کمک کنند؛ بلکه در زندگی فردی خودشان‌ هم تاثیر گذار است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان