۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین برخورد با مفسدان بزرگ و یقه سفیدها را با قاطعیت اجرا می‌کنیم
کد خبر: ۳۲۱۳۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۲۴ ساعت: ۱۱:۱۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

برخورد با مفسدان بزرگ و یقه سفیدها را با قاطعیت اجرا می‌کنیم

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: به جای برخورد با قابلمه دزدها و گرفتن چند باکس سیگار و چند گونی برنج از این پس با اختیارات ویژه با مفسدان بزرگ یقه سفید با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

برخورد با مفسدان بزرگ و یقه سفیدها را با قاطعیت اجرا می‌کنیم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ جلسه هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با حضور حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی دادستان، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استانداری و مدیران دستگاههای اجرایی، در دادگستری قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام نورالله قدرتی دراین نشست اظهار کرد: نامه رئیس قوه قَضائیه برای ایجاد شعب ویژه و تشدید مبارزه با اخلاگران اقتصادی باجدیت در استان پیگیری می شود و موافقت رهبری موجب خوشحالی دلسوزان شده است.

وی اضافه کرد: یک عده کج فهم از این حکم حکومتی ناراحت شده اند و خود را مدافع حقوق ملت معرفی می‌کنند و فریاد واملتا سرداده اند اما انقلاب اسلامی مبتنی بر ارزش‌هاست و هدایت ان با رهبر فرزانه انقلاب است تا کشتی انقلاب به ساحل برسد.

قدرتی تصریح کرد: درخواست ریاست قوه قضائیه و موافقت رهبری برای تعیین شعب ویژه با اختیارات خاص و مبارزه با مفسدان دست مسئولان را برای مبارزه باز می گذارد و دیگر ما هیچ توجیهی برای کوتاهی نداریم.

وی بیان کرد: برای مباززه با فاسدان و مخلان امور اقتصادی قوانین داریم و مجلس هم محکم به میدان آمده است هرچند آیین نامه های متعددی وجود داشت، اما شرایطی رخ داد تا این اجازه گرفته شود تا توانایی مقابله با فساد بیشتر شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآورشد: این درخواست نشان می‌دهد که این قوانین در شرایط جنگ اقتصادی پاسخگوی مقابله با مخلان اقتصادی نیست و به دادگاه‌های ویژه ای نیاز داریم تا برخورد منطقی و قاطع شود.

وی اظهار کرد: آنهایی که می‌گویند این کار مبنای قانونی ندارد باید پاسخ داد در فقه این اختیارات هست وقتی نظام جامعه به بن بست می‌رسد از این اختیارات برای گره گشایی نظام و مردم استفاده می‌شود تا از بن بست خارج شویم.

قدرتی تصریح کرد: تبلیغاتی که دشمن علیه دستگاه قضایی راه انداخته که سیاسی شده ایم یا از مرز اعتدال خارج شده ایم جوابش همین حکم رهبری است، در این فسادی که دشمن ایجاد کرده وعده ای نااگاه هم همراهی می کنند اگر برخورد قاطع نشود اصل نظام آسیب خواهد دید.

مبارزه با فساد انگ سیاسی ندارد
وی عنوان کرد: پیام دیگر این نامه این است که فساد یک واقعیت است که به مرحله خطرناکی رسیده است و دولتها هم تاکنون گوش شنوا نداشته اند و این اژدهای هفت سر امروز آرام آرام بزرگ شده و اگر دیر بجنبیم دیگر کار تمام است.

رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: مبارزه با فساد انگ سیاسی ندارد و هرکس این حرف را بزند باید در دهانش کوبید و هر کس جلوی این حکم حکومتی می ایستد یا خودش آلوده است که نگران برداشته شدن پرده هاست و یا وابستگانش آلوده هستند.

وی اضافه کرد: پیام دیگر اتمام حجت به قوه قضاییه و دستگاه‌های متولی است که امروز هر اختیاری که می‌خواهید به شما داده شده است و دیگر بهانه ای نداریم که کوتاهی شود.

این مسئول بیان کرد: دشمنان تریبون های زیادی دارند و زبان آنها دراز شده که در برابر این حکم حکومتی که فساد را ریشه کن خواهد کرد ایستاده اند و در این ۴۰ سال هجمه های اقتصادی فرهنگی و سیاسی و جنگی نتوانسته آنها را به هدف برساند، لذا امروز سفره های مردم را نشانه گرفته اند تا ساختار نظام را زیر سوال ببرند.

وی گفت: هر مدیری از هر جناحی که باشد و به نارضایتی دامن بزند ضد انقلاب است، اما باید پذیرفت امروز فساد یک امر واقعی است و به هیچ دولتی ارتباط ندارد و نتوانستیم اعلام خطر رهبری را توجه کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: امروز روند رسیدگی عادی در مبارزه با مفاسد جوابگو نیست و باید گریبان «یقه سفیدها» را بگیریم و با کسانی که به ثروت رسیده اند برخورد کنیم.

وی بیان کرد: در همین ابتدای کار برخی مخالفت با اصل انجام همین کار را آغاز کرده اندو شک نکنید تلفن‌ها به صدا در خواهد آمد تا با مفسدان برخورد نشود البته این پرونده‌های اقتصادی منطبق بر قانون باید به تهران برود و مقررات احاله معنا ندارد دیگر نه دادگاه انقلاب، نه تعزیرات حکومتی و مالیاتی نمی‌توانند دخالت کنند.

قدرتی گفت: اخلال در نظام اقتصادی یعنی اخلال در نظام تولیدی، پولی، ارزی، گمرکی، حمل و نقل، حقوق عامه و حتما در اجرا با موانع و مشکلات جدی مواجه خواهیم شد اما ایستاده ایم.

وی اضافه کرد: در این زمینه چالش‌های زیادی داریم که در این میان نه تعریف جامع و نه مصادیق جرایم اقتصادی داریم و پراکندگی قوانین و نبود مدیریت اقتصادی متمرکز هم از دیگر مشکلات است.

این مسئول گفت: اقتصاد مانند گوشت قربانی شده که هر دستگاهی یک گوشه اش را می‌کشد لذا باید جرایم را شناخت و راهکار مبارزه را پیدا کرد و به وحدت نظر رسید.

وی یادآورشد: متاسفانه زبان مشترک و همدلی اول انقلاب را هم نداریم به همین دلیل کسی که دستگاه قضایی دستگیر کرده مسئولیت می‌دهند و یا می‌گوییم فلان فرماندار صلاحیت ندارد اما چون سیاسی است سرکار می‌رود.

مسئولانی که نمی‌توانند در مبارزه با فساد جدی باشند، کنار بروند
رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: نمی‌گذاریم فرمان رئیس قوه قضاییه در استان معطل بماند، زیرا باور داریم فساد مربوط به سرمایه دار بی غیرت دینی است که ارزاق مردم را احتکار می کند و اینها مفسد هستند و باید مجازات شوند.

وی افزود: ما هم ایراد داریم و دستگاه قضایی سرگرم یک عده فاسد اقتصادی بوده که قابلمه دزد بودند، در حالی که تمام سارقان کشور که حدود۴۰ هزار نفر هستند به اندازه یک فاسد ۱۳ هزار میلیاردی نیست.

قدرتی افزود: اولویت‌های مهم را رها کردیم و به امور کوچک پرداختیم، یک گونی برنج و چند باکس سیگار را می‌گیریم، اما باید خجالت بکشیم که خواب مانده ایم و افرادی که ماهانه ۴ تن گوشت با ارز دولتی وارد کرده و میلیاردها تومان سود کرده اند را رها کرده ایم.

وی از مسئولانی که نمی‌توانند در مبارزه با فساد جدی و قاطع باشند خواست، کنار بروند.

قدرتی با اشاره به برخی چالش‌های موجود در مبارزه با فساد هم گفت: نبود آمار و اطلاعات دقیق از واردات و صادرات، ضعف قانون، نبود همدلی و عدم تمرکز در تصمیم گیری از چالش های این حوزه است.

وی اضافه کرد: انتخاب مدیران در همه دولتها بر اساس ضوابط نبوده بلکه بر اساس سیاسی کاری و حزبی عمل کرده اند و امروز با بی تدبیری و عدم نظارت بر امور و اعتماد بیش از حد دچار مشکل شده ایم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: یک نفر را مسئولیت می‌دهیم و به امان خدا رهایش می کنیم، فکر نکنیم این کار کردن درست است، برخی اطلاعات در اختیار افراد خاصی است و می‌دانند چه کنند.

وی اضافه کرد: در تسهیلات زودبازده میلیاردها تومان وام دادند اما معلوم نیست در تولید هزینه شده باشد، در استیضاح حتی نماینده سهم می خواهد و معامله می‌کند، دخالت مراکز قدرت و قدرتمندان در حوزه اقتصاد نگران کننده است و برخی نمایندگان برای جمع کردن رای کار می‌کنند.

هیچ مسامحه ای در امور بیت المال با کسی نخواهیم داشت
این مسئول بیان کرد: یک چالش ما مدیران غیرمتعهد و غیر متخصص و یا متخصص غیر متعهد هستند و رابطه جای ضابطه نشسته است و اگر بخواهیم امور اصلاح شود هر کس باید جای خود باشد.

وی در ادامه گفت: متاسفانه فرهنگ مصرف در جامعه بیشتر شده و یک ولع و حرص بیش از حدی در مردم در خرید کالا و انبار کردن ایجاد شده است که باید این وضعیت اصلاح شود.

قدرتی بیان کرد: بر فرهنگ جامعه حرص و ولع حاکم شده و باید در اموری مانند مالیات سخت گیری نکنیم تا تولید دچار مشکل نشود.

این مسئول اضافه کرد: دادگاه ویژه برخورد با مفاسد اقتصادی مورد تایید رهبری است و اگر وجهه جرابم اقتصادی باشد باید به تهران ارجاع شود و کسانی که دست در جیب دولت کرده باشند قطع خواهیم کرد و مفسدان بدانند فقط جرم اعدام قابل تجدیدنظر است و بقیه جرم‌ها شامل جزای نقدی و حبس دیگر اعتراض ندارد.

وی بیان کرد: دشمنان از خلاء قانونی استفاده کرده اند تا چهره نظام را جور دیگر جلوه دهند امروز باید دستگاه نظارتی و بازرسی به عنوان چشم و گوش ما مراقبت کنند تا مبارزه با فساد با جدیت اجرا شود.

قدرتی تصریح کرد: هیچ مسامحه ای در امور بیت المال با کسی نخواهیم داشت و با مفسدان با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان