۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اختصاص ۶۴۹میلیون تومان برای تعمیر و بهسازی مسکن از محل زکات
کد خبر: ۳۲۱۲۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۲۴ ساعت: ۸:۳۹ ↗ لینک کوتاه

طی سال ۹۶ محقق شد؛

اختصاص ۶۴۹میلیون تومان برای تعمیر و بهسازی مسکن از محل زکات

طی سال ۹۶ از محل زکات بیش از ۶۴۹ میلیون تومان برای تعمیر، تکمیل، بهسازی، بازسازی و مقاوم سازی مددجویان استان اختصاص یافت.

اختصاص ۶۴۹میلیون تومان برای تعمیر و بهسازی مسکن از محل زکات
علی رفیعی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  با تقدیر از کسانی که با مشارکت در پرداخت زکات برای خدمت به محرومان و ادای حکم الهی گام برمی‌دارند، بیان کرد: زکات دستور الهی است که براساس آیات و روایات با اولویت کمک به نیازمندان و محرومان هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: طی سال 96 از محل زکات بیش از 649 میلیون تومان برای تعمیر، تکمیل، بهسازی، بازسازی و مقاوم سازی مددجویان استان اختصاص یافت.

مدیر امور تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: طی سال گذشته بیش از 216 میلیون تومان برای تعمیر، تکمیل و بازسازی مسکن مددجویان و بیش از 432 میلیون تومان برای بهسازی و مقاوم سازی مسکن مددجویان روستائی هزینه شده است.

وی افزود: مسکن مشکل بخش قابل توجهی از مددجویان تحت حمایت است از این رو کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین طی سال جاری برای واگذاری 685 واحد مسکونی به نیازمندان برنامه ریزی لازم را انجام داده که در صورت همکاری دستگاه‌های ذیربط واگذاری این واحدها تا پایان سال 97 اجرایی خواهد شد.

رفیعی مسکن را یکی از نیازهای جدی مددجویان دانست و گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) براساس دستورالعمل‌های ابلاغی در مناطق شهری تا 20 میلیون تومان و در مناطق روستایی تا سقف 15 میلیون تومان به صورت بلاعوض به مددجویان اختصاص می‌دهد که در کنار آورده مددجو، کمک خیران و تسهیلات اختصاص یافته به تخصیص مسکن منجر می‌شود.

وی یادآورشد: سال 96 با تلاش‌های انجام شده و کمک خیران کار تعمیر جزئی، تعمیر کلی، ساخت و خرید هزار 629 واحد مسکونی برای مددجویان انجام شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان