۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین بیش از ۲۵۰۰ موقوفه وجود دارد/ ۲۶۳ امامزاده عظیم الشان ثبت شده است
کد خبر: ۳۱۴۶۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۳ ساعت: ۱۶:۱۰ ↗ لینک کوتاه

در استان قزوین؛

بیش از ۲۵۰۰ موقوفه وجود دارد/ ۲۶۳ امامزاده عظیم الشان ثبت شده است

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: بیش از ۲۵۰۰ موقوفه در استان قزوین وجود دارد که هرکدام متناسب با نیات واقفان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

بیش از ۲۵۰۰ موقوفه وجود دارد/ ۲۶۳ امامزاده عظیم الشان ثبت شده است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آئین تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام غلامرضا عادل، مدیرکل پیشین اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: به همت واقفان نیک اندیش و وقف موقوفات امروز در جامعه شاهد تحقق کارهای بزرگی هستیم که این موقوفات به صورت امانت در دستان ما است.

وی افزود: قزوین شاید از نظر مساحتی جزء استان‌های دارای مساحت کم باشد؛ اما از استان‌های بابرکت در حوزه علم و دانش، صنعت و فناوری بوده است؛ همچنین در حوزه‌های مختلف به ویژه وقف دارای پیشینه ارزشمندی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: قدیمی‌ترین وقفنامه موجود در کشور متعلق به استان قزوین است؛ همچنین ۲۶۳ امامزاده عظیم الشان در سطح استان قزوین وجود دارد.

استفاده از درآمد وقف در حوزه اشتغال و ازدواج
وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ وقف در جامعه عنوان کرد: قزوین از استان‌های غنی در حوزه وقف است و خدمات زیادی در پرتو این موقوفات در قزوین انجام می شود.

عادل در ادامه بیان کرد: وقف یکی از نیازهای جامعه بوده و از منابع آن در امور مختلف اجتماعی و همچنین رفع مشکلات درمانی، آموزشی، اشتغال و تهیه جهیزیه برای اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر جامعه استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: نیازهای روز جامعه را می‌توان در پرتو وقف حل کرد؛ بنابراین واقفان می‌توانند با ورود به این عرصه و در کنار سفره وقف، نام خود را جاودان کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با تشکر از همکاری مسئولان استان قزوین در پیشبرد و تحقق اهداف و برنامه‌های وقف گفت: استان قزوین در سال جاری و سال گذشته در مجمع سالیانه کشوری جزء استان‌های برتر کشور بوده است.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به اینکه بیشترین موقوفات با نیت سیدالشهدا(ع) و در امور مختلفی نظیر تعزیه خوانی، روضه خوانی و عزاداری وقف شده‌اند؛ لذا در راستای اجرای دقیق نیات واقفین از آنها استفاده می‌شوند. 

وی عنوان کرد: بیش از ۲۵۰۰ موقوفه در استان قزوین وجود دارد که هرکدام از آنها متناسب با نیات واقفان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان