۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین واحد پژوهش جهاد دانشگاهی منشأ برکات فراوان است
کد خبر: ۳۱۴۲۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۱ ساعت: ۱۵:۴۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده قزوین در مجلس خبرگان:

واحد پژوهش جهاد دانشگاهی منشأ برکات فراوان است

نماینده قزوین در مجلس خبرگان گفت: برای شما یک توفیق الهی است که در جهاد دانشگاهی که رایحه الهی و زمزمه پیشرفت و رشد دارد مشغول به کار هستید، به ویژه در بخش پژوهش که منشأ برکات فراوان است.

واحد پژوهش جهاد دانشگاهی منشأ برکات فراوان است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ فرشاد پیله‌چی رئیس جهاد دانشگاهی امروز(دوشنبه) با حضور در دفتر امام جمعه تاکستان با آیت الله علی اسلامی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه تاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله علی اسلامی در این دیدار اظهار کرد: در روایات آمده است که اسامی نیک و خوبی که برای فرزندان انتخاب می‌کنید، تا نام نیکو باشد و باعث افتخار آن ها باشد، این اسامی از ملکوت نازل می‌شود.

وی افزود: در نامگذاری فرزندان، زمانی که نام حسنه و مقدس روی فرزندان گذاشته می‌شود این نام از آسمان مشتق شده است؛ عنوان جهاد دانشگاهی از این نام‌ها است، پربار، زیبا و خوشنام است و ریشه در آسمان دارد.

امام جمعه تاکستان عنوان کرد: ممکن است روی یک نهاد یا مجموعه یا روی یک کار طرح و پروژه و یا محصولی نامی بگذارند که زیبا و خوشنام نیست، اما نام جهاد دانشگاهی عنوان قشنگ و زیبایی است به نحوی که اگر من از اعضای این نهاد بودم، اگر می‌پرسیدند کجا کار می‌کنید، از اینکه بگویم جهاد دانشگاهی نه تنها حس بدی نداشتم که احساس افتخار و سربلندی می‌کردم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: برای شما یک توفیق الهی است که در جهاد دانشگاهی که رایحه الهی و زمزمه پیشرفت و رشد دارد مشغول به کار هستید، به ویژه در بخش پژوهش که منشأ برکات فراوان است.

امام جمعه تاکستان با اشاره به شهرت جهاد دانشگاهی در امر پژوهش و تحقیقات و انجام کارهای فراوان در این حوزه ابراز کرد: اگر شما در جهاد دانشگاهی برخی از نارسائی‌های طبیعی مانند ناباروری را درمان می‌کنید، یعنی علت مشکلی که در جامعه وجود دارد و مردم مبتلا به آن هستند را کشف و درمان می‌کنید، این یک حرکت رو به جلو، پویاسازی علم و خدمت به مردم است.

وی عنوان کرد: پژوهش رشد و پیشرفت و حرکت رو به جلو است و جهاد دانشگاهی اینگونه است، یعنی با پژوهش به سمت جلو حرکت می‌کند و هرکجا که پژوهش و جست‌وجوگری در علم و دانش وجود داشته باشد، سکون و ایستایی معنا نداشته و ما شاهد رشد و پیشرفت خواهیم بود.

امام جمعه تاکستان در پایان افزود: من از همان سال‌های ابتدایی تأسیس جهاد دانشگاهی و از سال ۶۰ در دانشگاهی چمران اهواز با جهاد دانشگاهی آشنا شدم و با روحیات و روش جهاد دانشگاهی و برکات این مجموعه آشنایی دارم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان