۰۶/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۵ سه شنبه

صبح قزوین بیش از ۸۰۰کیلوگرم موادمخدر امحاء شد/ پلمپ ۶۰ مکان‌ آلوده در چوبیندر
کد خبر: ۳۱۳۲۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۵ ساعت: ۱۵:۳۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر قزوین:

بیش از ۸۰۰کیلوگرم موادمخدر امحاء شد/ پلمپ ۶۰ مکان‌ آلوده در چوبیندر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: سال گذشته در حوزه منطقه چوبیندر ۶۰ واحد از منازل و مکان‌های آلوده به مواد مخدر پلمپ شد که این طرح‌های پاکسازی در این منطقه هنوز هم ادامه دارد.

بیش از ۸۰۰کیلوگرم موادمخدر امحاء شد/ پلمپ ۶۰ مکان‌ آلوده در چوبیندر
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سرهنگ بیژن خدایی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر قزوین ظهر امروز(سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در مرکز معاونت اجتماعی اظهار کرد: طی سه ماهه ابتدایی سال ۶۵۲ کیلوگرم انواع مخدر کشف شد که نسبت به سال گذشته افزایش ۸۰ درصدی را شاهد بودیم.

وی افزود: از مجموع مواد مخدر کشف شده، ۵۴۳ کیلوگرم تریاک، ۴۵ کیلو حشیش، ۳۸ کیلو و ۹۰ گرم هرویین، یک کیلو و ۹۸۲ گرم شیشه کشف شد.

این مسئول با بیان اینکه دستگیری‌ها نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است، اذعان کرد: دستگیری قاچاقچیان ۱۶ درصد افزایش،دستگیری نگهدارنده ۲ درصد افزایش و دستگیری افراد معتاد ۱۶ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در سه ماهه ابتدایی سال جاری ۲۲۷ طرح پاکسازی و ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با خرده فروشان و حواشی مدارس و دانشگاه‌ها اجرا شده است که افزایش ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه داشت.

خدایی ابراز کرد: ۹۶ طرح پاکسازی نقاط آلوده، ۹۳ طرح کنترل محورهای مواصلاتی، ۲۲ طرح اطراف مدارس و مراکز آموزشی و ۲ مورد طرح پاکسازی ریلی انجام شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر قزوین بیان کرد: تعدادی از عملیات و‌کشفیات با همکاری استان‌های دیگر بوده یا مربوط به استان‌های دیگر است که قزوین با آنها همکاری داشته است.

وی ادامه داد: از مجموع افراد دستگیر شده ۹۷ درصد برای بار اول دستگیر شده اند ۳ درصد برای بار دوم و دستگیری‌های بار سوم درصد کمی را به خود اختصاص می‌دهد.

این مسئول ابراز کرد: در موضوع دستگیری ۲۵ درصد در حوزه تریاک، ۳۱ درصد درخصوص هرویین، ۲۱ درصد درحوزه شیشه، ۴درصد حشیش و ۱۹ درصد سایر موارد بوده است.

۹۸ درصد آقا دستگیرشدگان مرد هستند
وی عنوان کرد: سنین دستگیری ۳درصد زیر ۲۰ سال، ۲۵ درصد بین ۲۰ تا ۳۰ سال، ۴۱درصد بین ۳۰ تا ۴۰ سال و ۳۱درصد ۴۰ سال به بالا را شامل می‌شوند.

خدایی اضافه کرد: میزان تحصیلات دستگیرشدگان شامل ۶۹ درصد زیر دیپلم، ۳۱درصد دیپلم تا لیسانس و یک درصد هم تحصیلات لیسانس به بالا قرار دارند.

وی افزود: از این افراد دستگیر شده ۸ درصد دارای شغل آزاد و بیکار، و یک درصد کارمند ۱۴ درصد کارگر هستند و ۹۸ درصد آقا و ۲ درصد خانم هستند.

این مسئول اعلام کرد: در سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر با همکاری سایر استان‌ها ۳۹۲ و ۸۳۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان گلستان امحا شد؛ البته در سال بیش از یک تن مواد مخدر امحا می‌شود.

وی یادآور شد: سال گذشته در حوزه منطقه چوبیندر ۶۰ واحد از منازل و مکان‌های آلوده به مواد مخدر پلمپ شد که این طرح‌های پاکسازی در این منطقه هنوز هم ادامه دارد.

خدایی گفت: بیشتر طرح‌های پاکسازی در حواشی شهرها صورت می‌گیرد و واحد گشت‌های محسوس و نامحسوس در سطح شهر حضور دارد.

وی در پایان تاکید کرد: مردم و ادارات و مدارس اطلاعات و مشکلات حوزه مواد مخدر را به پلیس حوزه مبارزه با مواد مخدر اطلاع دهند؛ زیرا کاهش آسیب‌های اجتماعی با همکاری همه قشرهای جامعه صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر قزوین اذعان کرد: ۸۲ درصد نسبت به طرح‌های کشوری افزایش اجرای طرح پاکسازی صورت گرفت. استان قزوین از نظر آلودگی در سطح بالایی قرار ندارد اما همین میزان هم خطرناک است.

وی گفت: شعار جهانی پلیس مبارزه با مواد مخدر "اول گوش کن گوش کردن به کودکان جوانان و نوجوانان گام نخست در رشد سالم و ایمن سازی آنهاست"، شعار داخلی تعامل پدرو مادرها با فرزندان است که متاسفانه در این حوزه ضعف وجود دارد.

خدایی اذعان کرد: ۲۱۸۳۴۹۸ شماره تماس پلیس مبارزه با مواد مخدر است که ۲۴ ساعته دراختیار مردم قرار دارند.

وی در پایان بیان کرد: امسال ۴۰۰ کلاس آموزشی در حوزه آشنایی نوجوانان و جوانان با مواد مخدر برگزار شده است تا فرهنگسازی لازم در راستای پیشگیری از مواد مخدر صورت بگیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان