۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین احداث هزار مگاوات نیروگاه بادی وارد فاز اجرایی شده است
کد خبر: ۳۱۲۶۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲ ساعت: ۱۵:۲۳ ↗ لینک کوتاه

معاون اقتصادی استانداری قزوین:

احداث هزار مگاوات نیروگاه بادی وارد فاز اجرایی شده است

معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: تاکنون مجوز احداث ۳ هزار مگاوات نیروگاه بادی در استان صادر شده که یک هزار مگاوات آن وارد فاز اجرایی شده است.

احداث هزار مگاوات نیروگاه بادی وارد فاز اجرایی شده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ منوچهر حبیبی، معاون اقتصادی استانداری قزوین ظهر امروز(شنبه) در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استانداری قزوین اظهار کرد: ساخت نیروگاه بادی در استان قزوین با جدیت پیگیری می‌شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های طبیعی این بخش بخوبی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در سه ماه آینده ۱۰۰ مگاوات نیروگاه برق بادی در استان راه اندازی خواهد شد و از واحدهای صنعتی انتظار داریم با استقبال از این طرح نسبت به ساخت نیروگاه مستقل و فروش تضمینی آن به دولت اقدام کنند.

این مسئول یادآورشد: در استان قزوین مجوز ایجاد سه هزار مگاوات انرژی بادی صادر شده که یک هزار مگاوات وارد فاز اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: ۱۱ مجوز نیروگاه انرژی بادی در کشور صادر شده که یک مورد در شهرستان بوئین زهرا به ظرفیت ۵۰۰ مگاوات است که زمین لازم تامین شده که می‌تواند نیازهای منطقه را تامین کند.

حبیبی تصریح کرد: در خصوص بندر خشک هم لازم است کارگروهی به دبیری راه و شهرسازی و مشارکت اتاق بازرگانی تشکیل شود تا کارها شتاب گیرد و در این زمینه مشارکت و دیدگاه بخهش خصوصی ضروری است.

بندر خشک بر اساس سند آمایش است
حبیبی گفت: در ایجاد بندر خشک که از اولویت‌های مهم اقتصادی استان است باید بخش خصوصی با محوریت اتاق بازرگانی ورود کند و تصمیم لازم گرفته شود.

وی اضافه کرد: ایجاد بندر خشک می‌تواند اقتصاد استان را متحول کند و باید از توانمندی و ظرفیت اتاق بازرگانی بخوبی استفاده شود.

معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآورشد: ایجاد بندر خشک کاملا بر اساس سند آمایش سرزمین تهیه شده و می تواند به اشتغال پایدار استان کمک کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان