۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تشکیل۱۱۰ بوستان معرفت در طرح اوقات فراغت
کد خبر: ۳۱۲۳۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۳۱ ساعت: ۱۵:۷ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات قزوین خبرداد:

تشکیل۱۱۰ بوستان معرفت در طرح اوقات فراغت

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات قزوین گفت: راه اندازی ۶۰ هسته فرهنگی جوان برای۱۸۰۰نفر، راه اندازی ۱۱۰ بوستان معرفت برای ۳۳۰۰ نفر در راستای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان استان قزوین است.

تشکیل۱۱۰ بوستان معرفت در طرح اوقات فراغت
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حجت الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات قزوین ظهر امروز(پنج شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در این اداره کل اظهار کرد: طرح غنی سازی اوقات فراغت در سه بخش انجا می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: بخش آموزشی این طرح متشکل از آموزش اعتقادات و اخلاق و معارف قرآنی و احکام شرعی است، بخش دوم حوزه پرورشی که شامل برگزاری مسابقات، کتابخوانی و اردوهای برون استانی و تولید نشریات الکترونیکی است و بخش سوم برنامه‌های ورزشی متناسب با ایام تابستان است.

این مسئول بیان کرد: یکی از اهداف ما در طرح تابستانی به دنبال این است که بخشی از نیازهای فکری و معنوی را برطرف کنیم.

وی اعلام کرد: راه اندازی ۶۰ هسته فرهنگی جوان برای۱۸۰۰نفر، راه اندازی ۱۱۰ بوستان معرفت برای ۳۳۰۰ نفر در راستای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان استان قزوین است.

نظری ابراز کرد: در اوقات فراغت برای سنین ۷ تا ۱۵ سال برنامه‌های بوستان معرفت گرفته شده و سنین ۱۵ تا ۲۵ سال در هسته‌های فرهنگی حضور خواهند داشت.

برگزاری کنگره دوسالانه شعر آیینی در قزوین

وی با بیان اینکه ۱۶ پایگاه فرهنگی و هنری در حاشیه شهر فعال شده اند، گفت: مجموعه مخاطبان ما در طرح تابستانی و عمومی ۶۶۰۰ نفر خواهد بود و طرح مناطق آسیب پذیر ویژه ۱۶ منطقه در قزوین است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات قزوین عنوان کرد: پنج آسیب در اولویت پیشگیری و آموزش در حوزه آسیب‌های اجتماعی است که طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، فساد و فحشا و سکونتگاه‌های غیررسمی جزو این موارد است.

وی عنوان کرد: ما در قزوین در دو حوزه اعتیاد و طلاق و سکونتگاه‌های غیررسمی حضور جدی داریم و توانسته ایم ۲۳۰ معتاد را به کمپ‌ها معرفی کنیم که زمینه ترک آنها فراهم شده است.

نظری با اشاره به برگزاری کنگره دوسالانه شعر آیینی در قزوین گفت: در این کنگره هدف ما ساماندهی محتوا و تهیه منابع موثق برای ذاکرین اهل بیت و دوری از خرافه زدایی است.

وی افزود: ملامحمد رفیع قزوینی از شاعران برجسته و صاحب سبک در حوزه ادبیات آیینی است که برای نخستین بار کنگره ای برای بزرگداشت ایشان درنظر گرفته شد که سال جاری دومین دوسالانه است که دوم آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

این مسئول در پایان اعلام کرد: مجموعه مقالات نخستین کنگره شعر آئینی به صورت کتابی تهیه شده که طی یک ماه آینده چاپ خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان